Boze boeren

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Cin85, 1 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    opzich zijn er best wel veel subsidies die uit die staatskas betaald worden. Ik zou het vervelender vinden als de appie zn zakken nog wat verder vult.
    Dus wanneer er andere belastingen geheven worden op vlees en zuivel dan en terug geïnvesteerd wordt naar verduurzaming van boeren bedrijven zie ik daar geen hele grote nadelen in.
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/landbouw-en-tuinbouw/landbouwsubsidies

2. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Maar de appie neemt die subsidies gewoon mee in de berekening van de prijs die ze boeren betalen, dat is nu nml ook al zo. Ze kunnen dus hele lage bedragen betalen, en ga je niet akkoord dan Kun je je producten niet kwijt als agrariër. We zijn afhankelijk van de appie, de melkfabriek, enz. Daardoor kunnen zij de prijs in de winkel laag houden. En ga je niet akkoord als boer? Dan halen ze het toch uit het buitenland.
    Hier zou eigenlijk sturing moeten komen vanuit de overheid.

Marihi vindt dit leuk.
  3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.951
    113
    Vrouw
    Ik heb er geen verstand van, maar onze kippen leggen uit zichzelf elke dag eieren? Het is echt niet zo dat ik ze kan dwingen om eieren te leggen.

4. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Een kip zou van nature niet het hele jaar door elke dag eieren leggen. Maar en bepaald deel van het jaar, volgens mij. Maar ze zijn zo gefokt door de jaren heen dat ze dat nu wel doen

Zara75 vindt dit leuk.
  5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    ik denk dat qua luchtvaart wel goed europese afspraken kunt maken, dan wordt er voor intercontinentale vluchten misschien wel afgeweken naar buiten europa, maar voor vluchten binnen europa zal dit wel schelen. Het is toch ook belachelijk dat een vlucht naar zuid spanje met regelmaat goedkoper is dan een retourtje Groningen met de trein.

Felice vindt dit leuk.
  6. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Daar gaat dit topic toch over?
    De regelgeving voor boeren is zo strak dat het water ze aan de lippen staat en daarom geef ik ze groot gelijk dat gaan demonstreren.

7. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
  8. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113

Deze is ook wel interessant.

Marihi vindt dit leuk.
  9. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Voor volgende week staat er weer een actie gepland!

10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    En dan vind ik toch de Nederlandse wetten beter. Met het oog op de toekomst en een schoon leefgebied.
    Het is jammer dat ze dit in duitsland anders zien.

Zwierezwaai vindt dit leuk.
  11. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.432
    113
  12. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    https://www.volkskrant.nl/economie/nederlandse-banken-financieren-megakippenbedrijf-in-oekraine~b003c407/?utm_campaign=shared_earned&utm_medium=social&utm_source=facebook

Ik zou wel zo veel artikelen kunnen posten die te bizar zijn voor woorden en waar de boosheid van de boeren vandaan komt...zie ook deze weer. “De Nederlander” wenst andere wet-en regelgeving voor de boeren...maar de bestuurders van de bank die zogenaamd ook zo begaan is met dierenwelzijn en boeren zien gewoon een mogelijkheid om geld te verdienen en steekt een dolk in de rug van de boer. Wie van de twee is dan de “Nederlander”? wat is nou de wens?

Deel Deze Pagina