Hier een pittige dame van bijna 14 maanden die weet wat ze wil. Fijn voor voor maar soms minder fijn voor deze mama. Wanneer ze boos gaat ze gillen/ huilen, op de grond liggen van woede en dingen in de rondte gooien. Klinkt het iemand bekend? Hoe gaan jullie daar mee om? Als ik merk dat ze te veel opgaat in de woede zet ik haar ergens neer waar ze maar weinig prikkels krijgt. Bijvoorbeeld achter de bank, in de keuken. Nou ja, daar waar niemand (inclusief huisdieren) is.Ook geef ik haar haar frummeldoekje mee. Als ik merk dat ze rustiger wordt pak ik haar op om te troosten. Vaak word ze rustig en wil ik verder gaan waar ik gebleven was. En dan beginnen we weer opnieuw.... Tips? Trucs?
Geen tips, wel herkenning. Hier hebben we na een pittige periode van 6 weken ons vrolijke meisje weer terug. Ze loop sinds kort aan onze handen, dat heeft er zeker mee te maken gehad. Dus bij ons is de boze fase weer even klaar. Tot ie weer terugkomt
Meestal negeer ik het of leid haar af. Als we bv naar binnen gaan, wordt ze altijd boos: buiten is veel leuker! Ik trek dan gewoon haar jas uit en geef die aan haar met de boodschap dat ze 'm op mag gaan hangen, vaak is ze dan al vergeten dat ze boos was. Zelfde met tandenpoetsen; ze mag eerst zelf poetsen, daarna poets ik, dat vond ze vreselijk, maar ik poets hoe dan ook (en probeer haar af te leiden). Inmiddels gaat haar mond al open als ze de borstel in mijn hand ziet en is het geen probleem meer.
Hier een meisje dat sinds kort ook last heeft van dit soort buien. CB gaf als tip om de leeftijd in minuten te negeren (dus 1,5 jaar = 1,5 minuut geen aandacht geven). Na de bui weer verder gaan alsof er niks is gebeurd. Goed gedrag belonen, "fout" gedrag negeren. Ik weet niet of het werkt, moet het nog uitproberen
Hier ook een driftkopje. Hier gaat ze op de grond slaan als ze boos is of gooit ze dr speen oid weg Ik moet er eigenlijk altijd hard om lachen omdat ik het wel leuk vind dat ze karakter heeft. Meestal negeer ik het, loop om dr heen of leid haar af met iets anders. Duurt ook maar enkele seconden gelukkig! Ik vind de minuten-tip in leeftijd erg handig en de afkoelplek ook, dat ga ik ook eens proberen!