hartruisje baby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by els1, Mar 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. els1

els1 Actief lid

Jan 23, 2013
    293
    0
    16
    2 dagen geleden naar het consultatiebureau geweest voor de eerste keer. De arts constateerde een hartruisje bij mijn zoontje van 5 weken. Over een maand moet ik terugkomen, dan krijgt hij ook een prik, en dan gaat ze luisteren of het ruisje nog hoort. Ben benieuwd of er meerdere zijn waarbij er een hartruisje was te horen, en zoja wat was het precies?

2. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Bij onze oudste hoorden ze ook een hartruisje, maar met 3 maanden was het weg. Blijkt vaker voor te komen.

3. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    De oudste had het ook, wel langere tijd.
    Maar overheen gegroeid.
    Ik weet eigenlijk niet wanneer ze er iets aan zouden doen, leeftijd.
    Of dat het maar heel klein was?
    Hij was geloof ik al 1,5 jaar toen ze zei dat het ruisje weg was.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Caitlyn heeft het en een ruisje is in de meeste gevallen onschuldig. Hel soms kan het duiden op achterliggende hartproblematiek.
    Caitlyn heeft hier ook nog een hartritmestoornis, maar die staat hier weer helemaal los van het ruisje, dat verder dus onschuldig is.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier ook een hartruisje maar dat is volledig onderzocht en is niet erg hier.
    als ze boos worden of zich fel inspannen en je merkt dat hij blauwe lipjes krijgt dan moet je verdergaan ermee

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hartruisje is net weg ! Veel baby's hebben het.

7. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Ik had een hartruisje, zijn ze achter gekomen omdat ik blauwe lippen kreeg als ik in badje ofzo zat.
    Allerlei onderzoeken geweest en het was onschuldig, ik zou erover heen groeien.

Toch kan je m bij mij nog steeds horen. Het kan alleen geen kwaad...:)

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

ik heb als baby hartruis gehad en ik ben er overheen gegroeid :)

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mijn oudste had het ook, maar dat was gelijk bij de geboorte, 2 weken later was dat weg. Ik zelf heb het op latere leeftijd gekregen, maar ook dit bleek onschuldig.

10. els1

els1 Actief lid

Jan 23, 2013
    293
    0
    16
    Ik hoorde inderdaad ook op het consultatiebureau dat er veel baby's zijn die het hebben...maar ja dan ga ik googlen en dan kom ik toch de raarste dingen tegen..niet handig, maak me dan toch een beetje zorgen.

11. raspberry

Als de arts het een echt zorgelijk ruisje had gevonden, was je direct wel doorgestuurd hoor! Dan nemen ze echt geen enkel risico!

12. mbeekje

mbeekje Bekend lid

Jan 9, 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Mijn man had bij de geboorte ook een hartruisje, hij is er overheen gegroeid.

13. els1

els1 Actief lid

Jan 23, 2013
    293
    0
    16
    Als de arts het een echt zorgelijk ruisje had gevonden, was je direct wel doorgestuurd hoor! Dan nemen ze echt geen enkel risico!

Daar ga ik inderdaad ook vanuit...we moeten over een week of 3 weer naar het consultatiebureau ook voor de prik...

14. raspberry

Laat dan eerst even naar de ruisje luisteren. Vindt zij dat dan toch zorgelijk, laat dan niet prikken, maar begin daar pas mee als zeker is dat er met het hart niets aan de hand is. Is er namelijk wel iets aan de hand met het hartje, dan kan vaccineren het hart triggeren tot rare acties....

15. els1

els1 Actief lid

Jan 23, 2013
    293
    0
    16
    ohhhh bedankt voor de tip..is het zowieso niet handig om eerst naar de huisarts te gaan zodat zij er nog even naar kan luisteren?

16. raspberry

Nou, die afspraak kun je prima afwachten. Als er dan nog een ruisje is, (vaak niet meer), dan kun je altijd de huisarts nog even consulteren, als je het toch niet vertrouwt.

17. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Mijn dochtertje van toen 2, nu 3 ook. Was verder geen reden tot zorg, zeiden ze.

18. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Vorige maand heeft de arts bij ons zoontje ook een hartruisje gehoord. Mogelijk door bloedarmoede. Hij heeft ondanks dat gewoon zijn vaccinaties gekregen en over een maand gaan ze nog een keer luisteren.
    Vind het ook wel soort van spannend, maar komt inderdaad vaak voor. Hij is overigens al een keer geopereerd en is toen onder narcose geweest en heeft paar uur aan de monitor gelegen maar dat ging helemaal goed. Toen wisten we nog niet van het ruisje, dus als er iets ernstigs was, was dat vast toen wel gebleken

En oh ja, mijn kat heeft ook al tien jaar een ruisje ;)

19. Dronty

Dronty Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    1,359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Er zijn heel veel baby's waar een hartruisje word geconstateerd in de eerste drie maanden.
    Bij de meeste baby's verdwijnt dat vanzelf weer binnen een half jaar.
    Hier alle drie de jongens een hartruisje gehad.
    Bij de oudste was dat met 4 maanden verdwenen. Bij onze middelste hebben we tot zijn vierde jaar in het wkz bij de kindercardioloog gelopen. Bij hem werd met 3 maanden geconstateerd dat zijn hartklep niet goed sloot en er een afwijking zat in zijn bloedvat naar zijn longen toe.
    Met 4 jaar kregen we te horen dat het hart klepje goed gesloten was en het bloedvat er ook goed uit zag.
    En bij onze jongste zoon werd ook een hartruisje geconstateerd tijdens een controle bij het cb.
    En werden ivm het verleden met onze middelste zoon met spoed door gestuurd naar de kinderarts.
    Daar heeft hij 2 x onderzoeken gehad en bij het laatste onderzoek was er geen hartruis meer te horen.
    Zelf maakte ik me toen niet zo een zorgen omdat ik het idee had dat het niet heftig was omdat hij zo anders was als onze middelste.
    Die zag altijd wat grauw, snel vermoeid,benauwd, niet krachtig kunnen drinken en huilen.

Zolang je kind een gezonde kleur heeft, niet benauwd is en levendig is zou ik gewoon je afspraak afwachten bij het cb.
    Want vaak is een hartruisje onschuldig.

20. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier werd ook na 5 dagen een ruisje geconstateerd.
    Helaas niet vanzelf dicht geggaan en dit gaat ook niet meer gebeuren, daarvoor het is te groot.
    Blijven goed onder controle van de cardioloog en misschien moet er in de toekomst nog een operatie plaats vinden maar voorlopig is daar geen sprake van.

Wij mochten hem gewoon laten vaccineren zelfs terwijl toen een operatie voorlopig nog niet van de baan was.
    Het licht heeft het eerste half jaar op oranje gestaan en sinds een jaar nu staat het voorlopig op rood >> niet opereren dus.

We zien dat hij er totaal geen last van heeft. Ben wel benieuwd als hij strak meer gaat lopen en gaat rennen of ie sneller buiten adem zou zijn.

Share This Page