Hoi iedereen, hopelijk kunnen jullie me helpen of iets hihi. Ik heb een lieve dochter van 19 maanden. Een met een sterk karakter en een eigen wil. Sinds vorige week maandag hebben we een peuter bedje en na 2 dagen moest der ledikant uit der kamer want slapen in het bed ging super. (Rede van peuterbed: Benen en armen constant tussen de spijlen). Het begon goed, ze hield der eigen ritme lekker aan en kwam in de ochtend tussen 7.00-08.00 naar me toe. Sinds een paar dagen is dat omgedraaid en is ze tussen 03.00-04.30 klaar wakker! Terug in bed krijgen is bijna niet haalbaar, want ze komt constant uit bed en schreeuwt alles bijelkaar of gaat spelen en giechelen. Middag slaapjes werden al moeilijk ook in het ledikant maar is nu een werkje van een half uur tot een uur. ze sliep nog maar 45-60 min want anders ging in de avond alles mis. nu probeerde ik het zonder vandaag maar omdat ze om 4 uur al in de veertjes was kakte ze in en sliep ze 30 min ongeveer. En net bracht ik der naar bed en krijste ze werkelijk alles bijelkaar.. gewoon eng hard. 2x terug zetten en een kus en nu lijkt ze te slapen. Wat gaat hier fout? wat doe ik nou mis...
Mijn dochter had rond die leeftijd ook zo'n fase. Ook middenin de nacht klaarwakker gedurende een paar uur. Het was gelukkig weer eens een FASE. maar het was wel fijn dat ze nog een ledikant had. Sterke. ..
Ons zoontje had met 18 maanden echt een paar maanden last van verlatingsangst. Krijsend wakker worden. Uiteindelijk moesten we naast hem slapen om hem weer rustig in slaap te krijgen. Iedere keer als we weg gingen (als we dachten dat hij sliep) begon het weer overnieuw. Was wel sneu om te zien en dramatisch voor onze nachtrust. Dus paar weken (of maanden? ik weet het echt niet meer) halverwege de nacht naast hem gelegen op een matras met dekbed. Na deze periode was het over, ook nooit meer teruggekomen.
Dit hadden wij ook! Zoonlief had al een fase dat hij nachtelijke feestpartijtjes doorhaalde Hij kreeg voor zijn 2e verjaardag een peuterbed, ging de eerste nacht goed, hij sliep zelfs door! Daarna was het snel weer over en begon het nachtelijk gefeest weer. We hebben hem toen toch maar weer tijdelijk terug gelegd in zijn ledikant. Hij sliep weer door. Ik was (hoog) zwanger en manlief en ik konden allebei onze nachtrust goed gebruiken toen, dus hebben we het zo gelaten totdat hij overging naar zijn eigen nieuwe zolderkamer. Baby had inmiddels ook een eigen bedje nodig dus de oudste moest wel het ledikant uit. Inmiddels is hij de spookfase al een behoorlijk tijdje uit, slaapt weer lekker door en komt er alleen snachts uit als hij ziek is.
Andere ledikant kopen met andere spijlen? Hier een meisje van 2,3 jaar en die hou ik het liefst nog even in een ledikant. Wij hebben de ledikant van de Ikea daar kan je op een gegeven moment ook een peuterbed van maken.
Herkenbaar. Ik heb hem op eem dag niet meer smiddags in bed gelegd, toen kreeg hij alleen na het eten het hangerig zijn, zeuren, en hop om 7 uur naar bed! Vanaf die dag slaapt hij smiddags eigelijk niet meer, en gaat hij om 7 naar bed en slaapt tot ongeveer 8 uur. Heerlijk.