Nee, ze zouden hier spelen. En ik zei niet alleen nee, ik bood mijn excuses aan. Ik had het ook best willen verzetten naar volgende week.
Op wat voor manier is het mijn keuze dat mijn kind maar 1 dag in de week kan spelen? Het lijkt mij dat een zwemdiploma halen en logopedie ook erg belangrijk zijn. Moet ik dat dan maar laten zitten? Als ik dat nog meer bij elkaar had kunnen plannen dan had ik dat gedaan, maar dat gaat helaas niet.
Ik bood mijn excuses aan, maar zij kwam met een ongefundeerde bewering op de proppen en sprak daarbij ook nog mijn dochter aan. En daarna liep ze onmiddelijk weg. Ze gaf me niet eens de kans om mezelf te verdedigen en uit te leggen en er op volwassen wijze over te praten. En over het algemeen vertel ik altijd aan ouders, waarom kind niet kan spelen, tenzij ik het echt heel prive vind (en daar vallen zwemles, logopedie en naar vader toe gaan niet onder.)
Ik had het trouwens totaal geen probleem gevonden als het om een gewone zwemles ging, maar dit is in principe de laatste zwemles voor het diplomazwemmen, dus dat ze die nog heeft, vind ik wel belangrijk.
Staat ze al ingedeeld om af te zwemmen! Zo ja dan is diploma zwemmen. Al gegarandeerd ze laten geen kinderen door die zoude zakken. Mijn opmerking doe je trouwens niks mee. Had meisje aangeboden mee te gaan kijken en daarna te gaan spelen.
Zou je logopedie niet onder school tijd kunnen doen ? Ik kan zelf wel naar logo heen met mijn dochter ( wat hier overigens maar een half uurtje is) maar onze logo bezoekt ook scholen en kan dus ook tussendoor op school een half uurtje gedaan worden, Misschien kan en wil jullie logopediste ook wel doen ?
Nee, ze staat nog niet ingedeeld om af te zwemmen. Als het oefenzwemmen goed gaat, dan mag ze de zaterdag daarop diplomazwemmen. Ik heb niks gedaan met jouw opmerking, omdat ik dat meisje niet mee kon nemen naar zwemmen, omdat ik daar geen vervoer voor heb. Als het kon, had ik dat voorgesteld.
Dat kan inderdaad wel, maar alleen op vrijdag en dat is nu net de dag dat groep 2 alleen is zonder groep 1 en dan ook echt dingen leren als letters schrijven en dat vindt ik toch wel heel erg belangrijk. Vooral omdat ze dan elke vrijdag een stuk van school mist. En ze moet dan naar de logopediste toe, want er komen geen logopedistes op school. Overigens had dat niets uit gemaakt voor het aantal dagen spelen, omdat ze dinsdag 6 uur moet zwemmen, ik dan half 6 vertrek, we dus om 5 uur uiterlijk eten en dan blijft er maar weinig tijd over om nog te spelen.
Ik weet wat het is om een druk schema te hebben maar hier gaan ze rustig om 15.15 mee naar huis en om 5 uur worden de vriendjes of vriendinnetjes op gehaald, of ze eten mee ( niet elke week hoor ) maar de kinderen vinden het toch wel bijzonder dat een vriendje mee eet, daarna worden ze opgehaald of weggebracht, het is toch weer twee uurtjes Maargoed als je dat liever niet hebt ook heel begrijpelijk Ik snap dat het echte groep 2 belangrijk is, en dat je wil dat ze daar zo min mogelijk van mist, maar bijv het laatste half uurtje van school voor ze uit zijn zou ik persoonlijk geen problemen mee hebben, maar een schema indelen is geheel persoons verbonden
Dit. Ik zou ook zeker niet gecharmeerd zijn als ik voor nop aan de deur stond en ook mijn dochter nog teleur kon stellen. Maar ik zou ook geen stennis schoppen. Denk dat ik het spelen voortaan zelf tegen zou houden
Ja, dat is ook wel zo van die 2 uurtjes, maar ik ben nogal een stresskip en een ontzettende chaoot, dus dan weet ik geheid dat ik dat eten/zwembad gewoon niet ga halen. Eerst aten we ook na het zwemmen, maar dat is ook niet echt een optie. Ze ging dan vaak te laat naar bed. In principe speelt ze natuurlijk ook gewoon op de BSO en eens in de 4 weken heb ik haar in het weekend, dus dan kan ze het hele weekend door spelen. Dat laatste half uurtje is me precies aangeboden, maar daar heb ik nogal over tegengesputterd. Ik heb ook gezegd dat ik anders bij een andere logopediepraktijk ging kijken. Ook omdat dat voor mij een ontzettend rottige dag is, omdat ik haar dan naar haar vader moet brengen en dan ben ik ontzettend gespannen, dus dan wil ik zo min mogelijk moeten. Ik ben dan ook echt geen leuke moeder, omdat ik enorm de neiging heb om mijn gespannenheid op mijn dochter af te reageren.
Maar is dat dan niet wat beter te plannen, zodat ze meer kan afspreken?? Bijv zwemles en/of logopedie wat later in de middag, of juist direct na school. Dan is er daarvoor of daarna ook nog tijd om te spelen. En op vrijdag wat later naar papa.. Ik kies die tijden altijd zo strategisch mogelijk. Ik ken de precieze situatie niet natuurlijk, en moeilijk om andermans 'drukte' in te schatten.. Maar mij lijkt er zo op t eerste gezicht heel wat meer mogelijk? En geen vervoer? Je gaat met de fiets? Je dochter is ruim 5, dus dan kan zij toch fietsen en een vriendinnetje bij jou achterop (of andersom)...
Hoi, bedankt voor de suggesties! Ik heb de zwemles op maandag al verplaatst, want ze ging eerst om half 7. En de logopediste is dusdanig druk dat het ook eigenlijk niet anders kan dan op dinsdag 3 uur en dan heeft ze me er geloof ik tussengeperst. Later naar haar vader is al helemaal geen optie, daar ga ik niet eens aan beginnen. Mijn relatie met haar vader is dusdanig slecht dat ik helemaal niets vraag. (Ik mag bijvoorbeeld dit weekend niet bij het oefenzwemmen komen, omdat het zijn weekend is. En als ik wel kom, dan gaat hij gewoon niet.) Bovendien zit ik 2 uur in de trein met haar, dus nee. Ik had het meisje achterop kunnen nemen, maar ik heb er eerlijk gezegd niet eens aan gedacht om haar mee te nemen. Ik had dat misschien ook wel niet gedaan in verband met de wind en mijn dochter die nog van die korte beentjes heeft
Maak het niet te zwaar en ingewikkeld voor jezelf en je dochter. Zal wellicht een hoop schelen. Iedere moeder is druk tegenwoordig, probeer niet teveel te stressen en kijk niet teveel naar wat niet kan maar hoe het wel kan.
Bedankt umm85! Je hebt ook gelijk. De stress komt ook niet uit de drukte, maar ik heb een hele rottige prive-situatie waar ik zo 1,2,3 niet uit kom en dat heeft met mijn ex-man te maken en daar raak ik vooral heel erg gestresst van en dan wordt alles mij te veel, vooral de dingen die ik moet en daar kan ik nog niet zo goed mee omgaan. De drukte is in een normale situatie best goed te handelen hoor. En daardoor kon ik ook niet zo goed omgaan met de moeder in kwestie en zit ik daar nu ook wel heel erg mee. Ik belde mijn moeder er huilend voor op. Vlak voordat ik die moeder opbelde had ik een heel vervelend gesprek met Jeugdzorg over mijn ex-man. Zo eentje waarvan je weet dat je er echt even helemaal geen zin in hebt. Daarna is er dus weer iets heel vervelends gebeurd, dat ik dus hoorde dat ik niet bij het proefzwemmen mocht zijn van mijn geliefde ex en dat was zeg maar het moment dat het emmertje helemaal overliep. En daarom heb ik denk ik dat ding met die moeder niet zo goed opgepakt.
Nou, ik heb nou wel genoeg psycholoogje gespeeld voor mezelf In eerste instantie leek het mij een goed idee om elkaar maar gewoon uit de weg te gaan, maar misschien spreek ik haar morgen wel aan. Ligt er een beetje aan hoe ik me voel en of ik wel durf. Ik vind de moeder in kwestie altijd een beetje ''eng'', dus dan heb ik behoorlijk de neiging om me onderdanig te gedragen.
Ja jammer dat het dan zo moet gaan. Neem aan dat hij niet voor niks je ex is, zou jammer zijn dat je nu van hem af bent en dat hij dan alsnog je leven beheerst en bepaald of je gelukkig kunt zijn samen met je dochtertje of niet. Veel sterkte, deze tijden komen ook niet meer terug, dus geniet!
Gewoon doen joh! Als ze weet wat het probleem is dan heeft ze vast ineens veel meer begrip. Ze bijt vast niet
Ahw, wat een nare situatie zeg Ja, denk dat die moeder ook een stuk begripvoller zou zijn als ze de context zou weten.. Sterkte jij iig!