bang snachts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jannieke, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannieke

Jannieke Bekend lid

28 dec 2006
    532
    0
    0
    hoi dames,

ik hoop dat iemand van jullie mij raad weet te geven ...
    mijn dochtertje van 2,5 is sinds een aantal weken bang snachts heb ik de indruk :-/
    als we ze in haar bedje leggen, huilt en brult ze heel hard en ze gaat ook niet liggen, ze blijft rechtstaan. we laten haar even doen dan, want uit ervaring weten we dat ze toch gaat liggen en haar zelf lekker induffelt onder de dekentjes.
    Maar als we naar boven gaan om zelf te slapen, begint het ... dan begint ze weer te brullen (echt soms hysterisch) en staat ze weer recht in haar bedje. Ga ik kijken, dan houdt ze op met huilen maar bibbert ze helemaal van angst. als ze getroost is, en ik verlaat de kamer, begint het opnieuw! Nemen we ze bij ons in bed, dan WIL ze niet gaan liggen, dan wil ze enkel heel dicht bij mij op mijn schoot ... en ze kijkt heel de tijd naar de deur. echt wel eng!
    vannacht weer het zelfde liedje. 22.18u gaan we naar boven, en heeft ze gebruld tot 22.29u daarna was het stil. om 4.22u begint ze opnieuw. Ben bij haar op de kamer gegaan en weer brullen, tieren, bibberen, ... heb haar opgenomen en bij haar op bedje gaan zitten, maar ik mocht ABSOLUUT NIET gaan liggen!!! en steeds bleef ze weer kijken naar dat zelfde hoekje...
    maar in dat hoekje is niets? pfff, weet iemand raad?

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    misschien een stomme vraag..

maar heb je gevraagd wat er met haar is?
    of ze ergens bang voor is?
    en waar ze naar kijkt? en wat daar zit...?

mijn zoontje heeft het de laatste tijd ook, die is voor zoveel dingen opeens bang,terwijl het echt een ''stoere'' jongen is..

hier zitten de laatste tijd in huis allemaal spinnen en spoken ( volgens de kinderen) en bij oma ligt er altijd een draak in de gang!
    tot nu toe vinden ze de spinnen,spoken,en draken nog allemaal lief...

helpt het niet om een lampje aan te zetten op haar kamer,
    ik heb bij mijn zoontje nu een lampje in zijn bed gezet,omdat hij ook niet durfte te slapen.

3. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    och wat sneu zeg!!!!
    idd praten met haar, ze snappen meer dan dat jij denkt ;)
    is er iets veranderd in haar leventje? psz? kamertje veranderd oid???
    als je in het donker naar dat hoekje kijkt, lijkt daar dan iets te staan? en dan bedoel ik geen enge dingen , maar een schaduw van kast of zo? dat kan al heel eng lijken. en als je nou mee gaat in haar fantasie en dus naar de hoek loopt, net doet of je iets oppakt en uit het raam gooid??? haha klinkt heel stom maar een collega doet dat zo met alle heksen bij de kleine op de kamer en het werkt!

hier wil de kleine meid ook een nacht lampje aan, werkt goed. maar ze is gelukkig nog nooit zo bang geweest snachts!

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Onze zoon heeft dit momenteel ook. Niet zo heftig als jouw dochter gelukkig, maar hij wordt ook vaak huilend wakker en wil dan bij ons in bed. Met veel overredingskracht en troost kan ik hem er toch van overtuigen om weer te gaan slapen.
    Zit er ook over te denken om een nachtlampje te nemen.

Vanochtend werd hij ook huilend wakker, dus ik deed de lamp aan op zijn kamer. Toen zei hij: Lucas nog meer slapen! Dus ik zeg: prima, als je uit bed wil, moet je mama maar roepen.
    Inmiddels zijn we 3uur verder en slaapt hij nog! Met de lamp aan ;)

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier was de oplossing ook heel simpel een nachtlampje die hij zelf aan en uit kan doen.
    Zo had hij ineens de controle over het donker en licht zijn en was het over.

Inmiddels is hij 5 maar slaapt nog steeds met het lampje aan en de deur open.

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    idd!
    ik heb dan ook zo'n lampje in hun bed staan,die ze zelf aan en uit kunnen doen. ( zo'n pushlamp op batterijen)
    savonds als wij naar bed gaan,doen we de lampjes altijd uit,maar vaak staan de smorgens toch wel weer aan:D

7. ongemogelijk

31 okt 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff herkenbaar. Mijn meisje sprong van de week bovenop me en beet me in mn neus uit pure angst. Ze heeft het over een stoute meneer op de kamer :(
    En wil ze bovenop me slapen, zo bang is ze.

Zal wel een leeftijdsfase zijn denk ik dan..

Lampje helpt hier niet, khoop voor jou bij jou wel!

8. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    #8 SyrianBeauty, 2 nov 2011
    Laatst bewerkt: 2 nov 2011
    Hier had onze dochtertje van 3 het ook weleens over 'spoken'. Ik jaagde hem dan weg haha en vervolgens was hij in de woonkamer, jaagde hem weerweg en ging zo bijna het hele huis door. Ik zei dat ik hem naar buiten gejaagd heb en dat hij buiten ging spelen.

Verder zeg ik ook weleens spoken bestaan niet alleen in tekenfilmpjes op tv, ga maar slapen. En toen ging ze gewoon rustig verder slapen. Ze slaapt ook gewoon zonder lichtje.

Anders gewoon doen alsof je het spook wegjaagt en er een leuk verhaaltje van maken. Dat helpt hier wel goed.

9. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een beetje een vreemde suggestie voor je. Ik heb namelijk laatst een workshop gevolgd over meegaan met de ander zodat je die ander beter kunt bereiken. klinkt een beetje zweverig maar dat was het absoluut niet. Een van de vele voorbeelden die hij noemde ging over een meisje dat bang was in het donker. moeder had al van alles geprobeerd, ongeveer alle suggesties die hierboven staan. niets hielp. in die tijd heeft ze ook voor haar werk dezelfde workshop gevolgd die ik heb gevolgd. Na afloop heeft ze aan die meneer gevraagd of hij misschien een oplossing wist. Toen haar dochtertje die avond weer bang was in het donker bij het naar bed gaan is de moeder zelf ook in haar eigen bed onder de dekens gaan liggen en is hetzelfde gaan roepen als haar dochter: ik ben bang in het donker! ik vind het eng! etc... Dit werkte als een soort shocktherapie bij haar dochtertje want die stopte accuut met huilen en ging maar even tegen haar moeder zeggen dat ze niet bang hoefde te zijn in het donker. Het meisje is daarna nooit meer bang geweest in het donker.
    Deze oplossing is niet voor iedereen weggelegd, maar als je alles al geprobeerd hebt... waarom niet? Je hebt niks te verliezen!
    succes!

10. Jannieke

Jannieke Bekend lid

28 dec 2006
    532
    0
    0
    op aanraden van iemand heb ik haar bedje verzet, want het kon ook wel zijn door aardstralen, dat ze daardoor slecht ging slapen en zo histerisch deed snachts!
    ik gisteren kamer op, heel haar kamertje heringericht en bedje op andere plaats gezet ...
    en ja hoor , gisteren zonder dat dochter huilde is mama kamer afgegaan, en ze heeft geslapen zonder 1 KIK , tot vanmorgen 8.20u
    hopelijk blijft het een beetje zo ... hihi

Deel Deze Pagina