hET KLINKT MISSCIEN heel lullig maar in mijn fam komen veel miskramen voor deze mensen kunnen geen jongens krijgen, ik zal eens met me huisarts gaan praten en kijken wat hij zeg
verwacht er niet te veel van de huisarts kan er nog niet veel van zeggen, dat van die jongens wat je nou zegt vind ik een beetje vreemd want als je een miskraam krijgt kan je volgens mij nog niet 123 zien wat het geslacht is, bovendien had je het over 1 zus en de rest broers volgens mij, waar komen die broers dan vandaan?
Maar het geslacht word bepaald door het aandeel van de man!? dus dat is dan toeval. Maar het is wel echt zo dat het krijgen van meerdere miskramen erfelijk is. Als je moeder meerdere miskramen heeft gehad dan is dat wel een risicofactor. Maar Niet groot genoeg om je te behandelen alsof je zelf al een miskraam hebt gehad. En bovendien wat de andere meiden al heben gezegt een echo veranderd niks aan de uitkomst van een zwangerschap , het is maar een moment opname. Bij mijn vorige zwangerschap had ik een echo bij 10 weken alles leek helemaal goed mooie hartslag en ik had de vingertjes al getelt ik was helemaal overtuigd dat alles goed zou gaan. Helaas in de 15e week bleek het kindje overleden te zijn in de 13e week. Ik heb deze zwangerschap een echo gehad bij 6 weken en 4 dagen , er was een vruchtzakje met een hartslag te zien maar ook voor mij is de uitslag nog steeds onzeker zoals bij iedereen.
Ik heb niet alles gelezen dus misschien val ik wel in herhaling. Goh, ga toch naar een andere VK of gelijk naar het ziekenhuis. Wat doen jullie in Nederland toch belachelijk raar over echo's. Je bent onzeker, het komt voor in de familie, nou dan ga je toch gewoon voor een echo. Zo gaat dat in België en gelukkig maar ook. Wat een onzin zeg.
Nou ik vind het dus niet belachelijk zoals het in nederland gaat. Vind dat in andere landen zwangerschap meer behandeld wordt als een ziekte met al die enorme controles ziekenhuisbezoeken bevallen met standaard ruggeprik etcetc Lang leve de nederlandse verloskunde! Ik ben zwanger niet ziek en je schiet gewoon niets op met al die extra echo's er staat niet in je buik geschreven deze zwangerschap gaat wel of niet goed helaas, het enige wat je als zwangere kan doen is afwachten.
misverstand ik ben enigst kind me moeder heeft 1 zus en de rest van haar zijn broers dus geen meiden meer uuuu ja uit onderzoeken is gebleken dat het jongens waren en vraag me niet wat voor onderzoeken. dat weet ik niet en dat gaat ik ook nu nog niet vragen aan haar als je me begrijp in dit vroege stadium
jammer dat we we vorig jaar de stap hebben geweigerd voor naar belgie te verhuizen anders wist ik hetwel
Hoi Kyra, Ik begrijp wel een beetje wat je bedoeld, bij mijn eerste zwangerschap was ik ook zo onzeker, had ik een klein beetje bloedverlies en belde de vk op, die verzekerde mij dat zolang het niet langs mijn benen liep het niets ernstigs was. Uiteindelijk kwamen we er pas met 11 weken echo achter dat het toendertijd tóch was misgegaan, alleen een missed abortion (kindje was dus niet afgevloeid). Ik vond (en vind) dat toen ook vreselijk. In Barendrecht (omg. Rotterdam) zit ook een echo-bureau waar je vanaf 7 weken een 'pret-'echo kunt laten maken. Misschien voor je eigen geruststelling een ideetje. In ieder geval veel succes met wachten. Gelukkig mag ik (want medische indicatie 1x miskraam 1x zwangerschapsvergiftiging) dinsdag voor een echo, maar ik zit ook in volle spanning hoor...
Laat ik voorop stellen dat ik je onzekerheid snap. Ik denk alleen dat iedereen zich zoveel zorgen zou kúnnen maken, de 1 omdat ze een bepaalde leeftijdsgrens is gepasseerd, de ander omdat ze problemen heeft gehad met zwanger worden, de ander omdat ze eierstokprobelemen heeft. Er is niet voor niks een grens gesteld in het maken van vroege echo's. Blijkbaar is er in jouw geval geen reden tot zorgen op dit moment. In plaats van te blijven stressen zou ik mijn energie erin proberen te steken om minder gestresst te zijn. Wat betreft een vroege miskraam (dit is wat je nu zou willen uitsluiten): daaraan kunnen ze nooit hebben gezien dat het jongens waren. Ik las ook dat je moeder geloof ik wat later in de zwangerschap een miskraam/vroeggeboorte heeft gehad. Dat kan idd geslachtsgebonden zijn, maar ook toeval (je hebt tenslotte maar 2 keuzemogelijkheden J/M). Je schrijft dat je moeder maar 1 kind heeft gekregen, maar zelf wel broers heeft. Dit suggereert toch dat er manlijke genen zijn overgebracht in je familie. Ik hoop niet dat het overkomt als dat ik je niet serieus neem. ik zou het alleen fijn voor je vinden als je minder stress zou hebben. Probeer de dingen in het juiste perspectief te zien en de VK is wel deskundig op haar gebied. En wat een mooi bewijs van een zwangerschap heb je op dit moment: heerlijke hormonale stressaanvallen! Misschien og even handig om te vermelden: ik mijn fam (mijn moeder, ooms&tantes, zus, opa's/oma's) is nooit een miskraam voorgekomen en bij mij wel. Erfelijkheid is dus beide kanten op geen garantie.