Moeder vindt eigen kind online ter adoptie aangeboden

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Wilma, Aug 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Een moeder uit het Amerikaanse Abington zal voortaan wel tweemaal nadenken voor ze haar familiefoto's online zet. Via een e-mail werd ze er door iemand op gewezen dat haar eigen zoontje ter adoptie werd aangeboden op de populaire advertentiesite craigslist.org.

In de betreffende advertentie werd een "schattig jongetje” ter adoptie aangeboden. Omdat er geen foto bij de advertentie zat, besloot de vrouw naar het adres te mailen voor verdere informatie. Binnen enkele minuten kreeg ze een e-mail terug met daarin een foto van haar eigen 7-maanden oude zoontje. Voor 300 dollar zou ze het adoptieproces voor het ‘Canadese’ jongetje, dat op dat moment in een weeshuis in Kameroen zou wonen, in gang kunnen zetten. De vrouw alarmeerde hierop de autoriteiten.

Er is een onderzoek gestart naar de oplichters en Yahoo heeft het e-mailadres van de betreffende adverteerder onbruikbaar gemaakt. De geschokte moeder heeft haar familieblog, waar onder andere de foto's van haar zoontje te vinden waren, inmiddels afgeschermd.

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Zo zo het zal je maar gebeuren zeg. Dat word dus oppassen geblazen met foto's online zetten. Je weet nooit voor wat voor doeleinden het word gebruikt.

3. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Tja ik blijf het zeggen tegen familie, vrienden en kennisen en iedereen maar iedereen vind dat het wel mee zal vallen etc.
    Mensen zetten ook nog steeds filmpjes op youtube van hun kroost. Vraag me af hoevelen weten dat je die filmpjes terug kan vinden op google earth en zo precies ziet waar die kindjes te vinden zijn (en mogelijk te kidnappen oid)
    Men blijft denken ver van mn bed....

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb foto's van mijn zoontje op mijn hyves,
    maar deze heb ik wel afgeschermd zeg maar,... alleen "vrienden"kunnen deze bekijken,

mijn schoonzus heeft australie afgereist en is nu weer terug, ze heeft foto's gemaakt en wou deze op internet bij haar verslag : weer terug in nederland, nou dat feestje gaat even niet door hé dat is zo openbaar als wat !!

wel goed dat ze er op gewezen is dat haar zoontje op internet staat !! dit zou maar zo door gaan zeg :(
    ik weet zeker dat dit in nog veel meer landen zo gaat

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    :$

Jemig, moet er niet aan denken onze kleine op internet terug te vinden......
    Ik heb wel foto's van hem op hyves staan, maar alleen Vrienden kunnen die zien. Voor de rest helemaal niemand!!

6. 4days

4days Niet meer actief

Maarja, het zit er natuurlijk wel dik in dat alleen de foto's worden gebruikt. Dus dat het kindje zelf geen enkel risico loopt. Vooral als je verder geen exacte gegeven bij de foto's zet. Maar dingen als hyves enzo zou ik altijd afschermen als er foto's op staan.

7. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    jeee, die zal geschrokken zijn. Maar hoe zit dat eigenlijk met foto's die je hier neer zet, kunnen die ook zomaar door iemand gekopieerd worden?

8. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    tss vreselijk het moet niet gekker worden !!

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Jamaar op hyves heb je ook nog altijd je profielfoto en die kunnen anderen dus wel zien, en dan ook iedereen.

Dan kun je misschien beter niet een foto van je kind plaatsen als je niet wil dat het de wereld over gaat.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,799
    113
    Op straat kunnen ze ook gewoon een foto nemen dus dat kun je toch niet voorkomen.

Verder is het wel heel erg als je ontdekt dat een foto van je kind voor zulke praktijken wordt gebruikt.

11. die zal geschrokken zijn
    wij zijn altijd erg voorzichtig met foto's maar willen ook weer niet paniekerig zijn
    vandaar hier wel een banner en af en toe plaats ik hier ook een foto die ik later dan weer verwijder
    op het kdv is de site niet afgeschermd en daarom mag ze daar ook niet op
    verder hyves alleen voor vrienden en haar babysite met ww.
    helemaal voorkomen kun je idd niet

xxxxxxxxxxxxxxx

12. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    ALLE fotos op internet zijn op n bepaalde manier te copieren.
    Als je je fotos op internet beveiligt zodat je ze niet met copy past kan copieren dan maken ze gewoon een "print screen" en hebben hem als nog.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dit is echt zo'n grote onzin. Een kind is ook te kidnappen zonder filmpjes. Een filmpje maakt die kans echt niet groter, een kidnapper kan een kind ook wel bij de buren vandaan halen of bij de eerste de beste school. Waarom zou het specifiek jouw kind komen ophalen aan de hand van filmpjes?!

14. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn moeder heeft foto's van mijn kleintje online gezet terwijl ik dat zelf niet wil en ook niet doe, ze wil ze er niet afhalen, pffff, ik krijg het er niet in bij haar!

15. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Natuurlijk is het heel erg, maar het is enkel misbruik van de foto. Het is niet dat ze weten waar je woont, wie je bent, etc. Ze hebben nou eenmaal een leuk kindje nodig voor hun praktijken.

Zelf heb ik geen babysite en een afgeschermde Hyves, maar laat hier echt wel eens foto's zien en zet ook weleens een filmpje op Youtube om de familie te laten zien. Kan me er niet druk om maken ... staan miljoenen kindjes op.

16. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ach ja, dat is ook wel weer zo :)

17. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    een foto hoef je niet perse te kopieren hoor om hem te kunnen gebruiken voor andere doeleinden... druk paar is op Prtsc boven aan je toetsenbord. dan maak je een foto van het geen wat op het scherm te zien is. open paint en druk op plakken en dan kan je het opslaan en gebruiken of op internet zetten... dus tis niet omdat je het niet kan kopieren dat je het niet kan gebruiken... verder ben ik zelf niet zo flauw in die dingen. net als hierboven gezegd word. willen ze een foto dan krijgen ze die op een of andere manier toch wel te pakken. maar denk dat ik ook wel zou schrikken als ik het zou mee maken.

Share This Page