Bijna 11 maanden, kei en keihard gillen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door februari2012, 20 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Ik heb jullie advies nodig.

Onze dochter van bijna 11 maanden gilt sinds 2 weken zo verschrikkelijk hard! Echt zo enorm hard!! Het doet gewoon echt pijn aan je oren en je kunt je niet meer verstaanbaar maken. Dat gillen doet ze bijna de hele dag door. Het is geen pijn ofzo, meer uitproberen van haar stem denk ik. Ze huilt er ook niet bij en ze is niet gefrustreerd tijdens het gillen. Maar we worden er gek van!! Er wat van zeggen helpt nog niet, ze doet het gewoon weer. Ik probeer het te negeren, want ik denk dat je met waarschuwen haar alleen maar aanleert dat ze aandacht krijgt met haar gegil. Maar mijn man denkt er anders over, hij zet haar in de kinderstoel en dan met kinderstoel en al in de bijkeuken. Hij schenkt er dus wel aandacht aan. Maar beide manieren van aanpak helpen tot nog toe niet.

Iemand ervaringen hiermee? Wat kunnen we het beste ertegen doen? We worden er echt helemaal niet goed van zo onderhand....:$
    's Avonds in bed klinkt het gegil nog na in mijn oren!

2. Feetje333

Feetje333 Lid

5 jun 2014
    61
    0
    6
    Ik denk ook dat het de stem uit proberen is. Moeilijk hoor. Zie je dat ze contact zoekt of een reactie uitlokt door het gillen? Of is ze er met zichzelf bezig op dat moment?
    Als ze een soort van reactie uit wil lokken van jullie zou ik het negeren, maar als ze echt met zichzelf bezig is....tja miss elke keer als ze het doet nee zeggen en afleiden???

3. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik zou terug gillen;)
    Waarschijnlijk gaat het vanzelf weer over,en is ze even haar volume aan het uittesten.Mijn zoontje doet het ook regelmatig,en de andere kinderen hebben het ook gedaan.Ik heb er nooit veel aandacht aan besteed,en het ging vanzelf weer over.

4. Veera

Veera Niet meer actief

Hihi echt een mannenaanpak :D maar met kinderstoel en al in de bijkeuken gaat echt niet werken, dat begrijpt ze nog helemaal niet dat dat een consequentie is.
    Hier geen uitsluitend gegil maar wel eens schreeuwen en stem uittesten in de supermarkt bijv. Dan zeg ik Ssssjjjj zachtjes praten, niet gillen.
    Wat vaak helpt is zelf fluisteren of rustig praten. En verder gaat t vanzelf weer over. Eigenlijk is gillen best leuk natuurlijk dus snap wel dat ze t doen;)

5. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Hier ook gillen soms met een grote grijns op zijn gezicht, en soms met dikke krodillentranen.
    Wij negeren het. En als die het doet terwijl die op schoot zit dan zetten we hem op de grond en gaan vrolijk verder negeren. Na een een paar minuten is de lol eraf en gaat hij spelen🙄😁

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hahahaha o wat een herkenbaarheid.
    Mijn dochter is 8,5 maand en gilt ook zo erg en heel hoog!
    Als ik sssst zegt gaat het nog harder, als ik terug gil word het een spelletje.
    Ook buitenshuis gilt ze vreselijk hard
    ze doet het echt om aandacht te krijgen want ze kijkt je heel de tijd aan als ze het doet.
    Wij besteden er geen aandacht aan en negeren het

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook gehad en soms in een drukke bui rent hij nog gillend door het huis, maar gelukkig maar voor 5 minuten hooguit, dan heeft hij het zelf ook wel weer gehoord.:D

Hier ging ik altijd zacht of fluisterend terug praten en als dat niet werkte negeerde ik het 'gewoon'.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Sorry moest er even om lachen, maar niet grappig natuurlijk🙈, wel herkenbaar:D en je wordt er stapelgek van. Op deze leeftijd heb ik dat wel gecorrigeerd en ging zelf heeeeel zachtjes praten;) dat werkt.

9. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Oordopjes? Geen grapje. Als je er zo'n last van hebt en je kunt er niets aan veranderen, kan zo iets echt voorkomen dat je stapelgek wordt.

Mijn dochter maakte op die leeftijd een scala aan geluiden, en zeker niet altijd even aangenaam. Ik deed haar vaak na en dat werd een soort spelletje, en na een tijdje draaide ik het om en probeerde ze mij na te doen. Handig, dan kun je het zelf sturen. Op die leeftijd waren we ook al samen aan het zingen. Lekker samen de mogelijkheden van de stem verkennen.

10. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Onze dochter van 9 maanden doet dit ook. Vooral aan tafel tijdens het eten, of in de winkel wanneer we boodschappen aan het doen zijn. Zal inderdaad wel het uitproberen van haar stem zijn.

11. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Ow wat ben ik blij met jullie reacties, haha! Ik was al bang dat we een bijzondere baby hadden met al dat gegil... Maar gelukkig herkennen velen van jullie het!

De tips van heel zachtjes gaan praten ga ik eens uitproberen. Wie weet helpt het!

Mijn man heeft inderdaad een mannenaanpak ja. Ik heb al zovaak gezegd dat ze dat echt niet aan elkaar linkt als ze in de bijkeuken gezet wordt. Maar dan zegt hij heel simpel: dan leert ze dat maar.... Ja, ok dan, haha!

Deel Deze Pagina