Mijn schoonmoeder gebruikt nog Tupperware bakjes en bekers voor de kinderen van 30 jaar geleden. Ze wast deze ook weer in de vaatwasser. Is er nu ook groter kans dat mijn schoonmoeder en vader zelf maar ook anderen en de kleinkinderen die uit de bekers drinken een grote hoeveelheid BPA hebben binnen gekregen?
volgens mij lekt het idd na een tijdje eruit ofzo in het eten ook producten die verpakt zijn in de supermarkt met plastic lekken bpa en blikken groenten enzo ook daar zit het aan de binnenkant meestal in frankrijk is het nu wel allemaal bpa vrij in de supermarkt daar is het verboden volgens mij gaat dat hier in nl ook gebeuren maar in ieder geval hoe dunner het plastic des de ongezonder het is heb ik weleens gelezen bijvoorbeeld huishoudfolie maar ik denk dat het allemaal wel meevalt onze lichamen zijn er denk ik.hoop ik al aan gewend ik zelf gebruik nu wel chlorella om schadelijke stoffen uit me lichaam te halen
Meestal zijn die bakjes van PP (code 5, zit geen bpa in). Tegenwoordig althans. Even kijken welke code eropstaat dus. Hier een website waar het allemaal onder elkaar staat uitgelegd: Plastic nummer 1-7 PET, HDPE, PVC, LDPE, PP, PS, PC