Verstandskies en kies daarvoor kwijt, wie heeft dat?

Discussion in 'De lounge' started by Elleke, Mar 14, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Ha meiden, ik heb laatst al een topic geopend over de keuze wortelkanaalbehandeling of trekken. Nu is mijn vraag: wie is ook de verstandskies en de kies daarvoor kwijt en valt daar mee te leven? :D
    Ik lees verhalen op internet dat de kiezen daaronder kunnen gaan uitgroeien etc? Ben even op zoek naar mensen bij wie het wel leefbaar is!:D

2. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Waarom geen wortelkanaalbehandeling? Ik heb je eerdere topic gemist..

3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Ik! Sinds vrijdag pas hoor. Wilde ook geen wortelkanaalbehandeling meer aan die kies. Twee jaar geleden kwam er een groot gat in de kies. Toen wel wel voor behandeling gekozen en kies gevuld. Vulling kwam los tijdje geleden en ik was er klaar mee. Bovendien kostte trekken me 60 euro en het andere 600. Inclusief extras natuurlijk. Niet alleen wortelkanaal. Boel ging vorige week ontsteken. Eruit laten halen. Voel zo’n opluchting nu! Trekken niet hoor, dat was hel omdat ik andere verdoving kreeg ivm zwangerschap. Lees kies getrokken zonder verdoving...
    Ah joh, het is m’n achterste kies. Je ziet het niet eens. Verstandskiezen zijn er allemaal sinds m’n 16e uit.
    Dat merk je wel eens zegt m’n man :roflmao:

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik al jaren. Het duurt wel even voordat je nu aan die kant wer volledig kan kauwen maar nu jaren verder eet ik alles ook over die kant weer hoor. Het kaak stuk waar je kiezen hebben gezeten verhard.

5. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Oké, en het eten gaat verder goed?

6. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik...verstandskiezen zijn allemaal getrokke toen ik 20 was ofzo. In 2011 een wortelkanaalbehandeling gehad in de toen achterste kies. In 2015 weer last en het bleek die kies te zijn.

Ik had 2 opties: of naar de kaakchirurg waar ze het tandvlees open zouden klappen om zo bij de wortel te komen (tandarts kon niet beloven dat dit zou werken) of laten trekken. Ik heb gekozen voor trekken.

Nooit last met eten en ik mis die kies ook niet. Met lachen is er niets van te zien.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja links boven is mijn verstandskies weg en sinds 1,5 jaar de kies ervoor.
    Beste keuze ooit om dat ding eruit te laten trekken.
    Tandarts liep maar te pushen over kronen etc etc maar ik had zo een enorme pijn dus weg ermee. Dagen na de extractie wel pijnlijk maar nu nooit meer last en met eten al helemaal geen problemen en er verschuift ook niets.
    Ben er nog steeds blij mee want kiespijn is echt de hel op aarde.

8. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,235
    1,891
    113
    Female
    Ik mis ook die 2 kiezen. Merk er echt helemaal niks van..
    Ook niet andere tanden die scheef gaan staan ofzo.
    De betreffende kies was erg slecht, veel vullingen, dus zwak. Als ik voor een wkb zou gaan, zou er al vrij snel een kroon op moeten. Dure grap dus.

Je eerdere topic is al even terug? Je hebt er nog steeds niks mee gedaan?

9. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik mis mijn verstandskies en de kies ervoor in mijn bovenkaak.
    Was een verkeerde vulling door een tandarts en tijdens mijn zwangerschap liet hij los, maar de hele wortel was dood dus trekken was eigenlijk het meest logische.
    Heb er nooit last van gehad en als ik lach zie ik bij lange na die tand niet en dat was eigenlijk voor mij het belangrijkst.

10. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ik ook en merk er niks van. Is al jaren geleden dat Mn verstandskiezen plus normale kiezen zijn getrokken. Merk niet dat ik moeilijker kauw dan iemand met volledig gebit Haha

11. Jezz84

Jezz84 Actief lid

Dec 30, 2012
    455
    111
    43
    Ik! Heb geen verstandskiezen meer en de kiezen daarvoor zijn er ook uit. Ik heb dus ipv 5 kiezen maar 3 kiezen aan iedere kant. Eerlijk gezegd merk ik er helemaal niets van

12. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Alle verstandskiezen zijn weg en linksonder ook de achterste maar dat is pas sinds 2 weken.

13. PBV

PBV Fanatiek lid

Feb 6, 2018
    1,765
    1,321
    113
    Female
    In het westen
    Hoi, Ik ben aan de bovenkaak, de verstandskiezen en die tanden daarvoor, allebei de kanten kwijt. Daar is prima mee te leven. Als ik glimlach, dan zie je het niet. :D

14. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Ik heb ook maar 3 kiezen linksboven, de achterste en verstandskies mis ik. Helemaal geen last van, ik heb er ook nog nooit van gehoord dat dat problemen zou kunnen geven.

Het was eigenlijk de bedoeling van de tandarts dat hij de achterste kies zou trekken en dat dan de verstandskies de plek van de achterste kies zou opvullen (zoals aan de onderkant). Maar bij het trekken ging het niet helemaal goed: ik kon linea recta door naar de kaakchirurg omdat hij per ongeluk het kaakbot had gebroken... Daardoor moest gelijk m'n verstandkies mee eruit.

15. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik! Ik heb je in het vorige topic ook aangeraden om voor wkb te gaan.
    Mijn kies in de bovenkaak is idd licht gaan uitzakken, omdat deze geen steun heeft op een kies eronder. Ook is dese kies daardoor heel wankel geworden, waardoor er elke maaltijd vlees ed tussen komt te zitten. Dit doet pijn, ondat de kies dan op spanning komt te staan. Tandarts heeft er al eens iets aan proberen te doen, maar zonder succes. Dus ik adviseer je weeerom: probeer de kies te behouden! Maar aan je reacties op het andere topic te merken had je de keuze eigenlijk al gemaakt toch?

justme1974 likes this.
  16. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik lees trouwens dat de meeste (positieve) reacties hier gaan over het missen van kiezen in de bovenkaak. Daar speelt dit probleem niet en is dus ook niet met elkaar te vergelijken.

17. PBV

PBV Fanatiek lid

Feb 6, 2018
    1,765
    1,321
    113
    Female
    In het westen
    Ik kan niet echt teruglezen of het boven of beneden is. Maar eigenlijk willen ze de onderkaak ook trekken, maar zolang het niet hoeft, blijven ze er lekker in.
    Ze zeggen dat de onderkaak toch moeilijker is en gevoeliger.

18. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Voor mij is het ook in de bovenkaak, daar zit dus ook verschil in?

19. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Nou nog niet, maar dat zal wel goed komen!

20. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Ik ken meerdere mensen met onder getrokken en allemaal geen probleem. Stelling is dus niet zo stellig als je zegt ;)

Share This Page