Wondermiddel tegen stinkadem van hond??

Discussie in 'De lounge' gestart door 2littlemonkeys, 14 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Onze hond stinkt echt zo vreselijk uit zijn bek, dat ik er soms echt onpasselijk van wordt.

Het is niets medisch, want dat is laatst al onderzocht. Dus ik zoek eigenlijk het wondermiddel tegen die stinkadem :D

Hij krijg momenteel brokken van Cavom (lam en rijst). Andere brokken zou een optie kunnen zijn, maar dat durf ik niet zomaar aan gezien zijn gevoelige darmen. Het is een Stafford en die staan al bekend om hun windjes....

We hebben een tijdje op advies alleen vlees gegeven, maar dat hielp niet echt.
    Is er een bepaald soort bot/kauwstaaf wat helpt tegen die adem? Of moet ik maar gewoon dagelijks zn bek gaan poetsen?

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Het ligt dan hoogstwaarschijnlijk inderdaad aan het gebit. Heb je zijn tanden nog nooit gepoetst? Dan zou ik eerst bij de dierenarts het tandsteen laten verwijderen. En vanaf dan dagelijks poetsen (wel met honden tandpasta he:p;)).
    Grote kans dat het tandvlees ook wat ontstoken is en dat stinkt inderdaad.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    tandenpoetsen idd. En dingen even om te knagen.

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Indd tante poetsen en heeft ie grote of kleine brokken? Kleine brokken slikt onze Stafford gewoon door. Hij heeft nu best grote brokken waar die op moet kauwen. Dat helpt ook iets

5. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik poets zijn tanden wel elke week, maar dus niet dagelijks. Maar dat kan ik dus maar beter wel gaan doen haha
    Tandsteen en ontstoken tandvlees heeft hij niet, ook dat heb ik vorige week laten nakijken :D

Nog tips voor welk kauwbot o.i.d. het beste is hiervoor? Hij heeft nu zo’n “dinobot” en grotere runderstaven.

@mam1991 ja wat is groot of klein? Ik denk normaal. Cavom brokken zijn geperst en ik denk ongeveer 1,5 cm lang en een cm dik.
    Welke brokken heb jij voor je staff?
    Soms vermoed ik dat het wel door de brokken komt namelijk, misschien vanwege het graan dat erin zit.

6. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    283
    63
    Hier hielpen van die dentasticks van pedigree. Niet gelijk maar na een paar dagen merkten we wel verschil.

7. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik had een tijdje terug gelezen dat honden daar juist meer tandplak van krijgen, maar daar heeft jullie hond geen last van?

8. Louloute

Louloute Niet meer actief

Tandenpoetsen idd..dat schijnt te helpen. Nu laat die van ons het totaal niet doen :roflmao:
    Dus hier laten we tandsteen verwijderen eens in De zoveel tijd..dentastix &co helpen niks.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja geen idee wat echt onder groot valt. Hij kauwt er wel echt op?

Onze zit nu sinds een paar jaar op Bosch active, via zooplus. Tot nu toe echt de enigste brok waar die het best goed op doet.. hij is heel gevoelig, ook op vers vlees deed hij het niet geweldig.

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Er bestaat speciaal mondwater voor honden, voor door het drinkwater,kan je eens proberen (bijv. Vet aquadent)

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij geven vers vlees, b.v. Carnibest gaat eigenlijk bij alle honden die ik ken wel goed (is een keurige mix). Wegens medicijnen kan onze hond alleen nog gemalen vlees verteren, maar vleesbotten waren vroeger ook een goeie gebitsreiniger. Ik poets maar 1x per maand, en hij ruikt ook best :) Maar volgens de dierenarts heeft hij een prachtig gebit, dus blijkbaar hoort het er een beetje bij :|

12. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Iede dat is echt vies een hond die uit zijn/ haar bek stinkt....
    Onze hond had Marco kip/rijst, niets aan de hand met haar. De kip/rijst was op bij de winkel en de winkeldame zei, het is best goed een een andere smaak te proberen, dus eend rijst genomen..... Niet handig.... Ze stonk echt onpasselijk uit haar bek!!! Nu weer lekker kip/rijst voor onze dame, ze stinkt niet meer uit haar bek en poept veel kleinere drollen dan met de eend!
    Voor onze hond geen eend meer dus;)

13. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Vers vlees heeft hij een tijdje gehad, maar we hebben nu geen ruimte om alle vlees te stallen. Er is geen tweede vriezer hier om alles in te doen. Hij krijgt het nu 1 a 2 keer per week, maar niet volledig. Denk dat we gewoon een stinkerd hebben haha.

Ik zal eens kijken naar dat mondwater @Leo85, misschien is dat nog wat!

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Flostouw kan helpen. Alleen wel op tijd vervangen zodat de draadjes niet los gaan en ingeslikt worden.

15. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.398
    113
    Vrouw
    Broek
    Bij ons hielp overstappen naar een andere brok. Niet dat ze heel erg stonk, maar merk nu wel dat het met deze brok veel minder is geworden. Ze krijgt nu Taste of the wild, wetlands. Ze is ook een pitser en kan niet overal goed tegen (niet tegen lam en granen bijv.) Ook vers vlees was hier (qua ontlasting) geen succes. Deze brok bevalt goed.

16. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Flostouw overleeft het hier niet zo lang hoor :roflmao:

@Majo1983 ik zat vandaag toevallig nog naar die brok te kijken. Maar ook naar Farmfood brokken, beide hadden voor- en nadelen als ik de reviews moet geloven. Ik denk dat ik morgen maar even langs de jumper ga en kijk waar proef of kleine verpakkingen van zijn.

Vandaag had hij alleen wat vers en een groot bot en de walm uit zn bek was na het bot wel minder. Elke dag zo’n bot is alleen weer niet fijn voor zijn (gevoelige) darmen. Lastige stinkhond is het :p

Majo1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina