geen kinderbijslag!

Discussion in 'De lounge' started by marleentje231, Oct 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marleentje231

marleentje231 Actief lid

Jun 4, 2008
    290
    1
    18
    Een vriendin van mij en daar een vriendin van heeft gisteren te horen gekregen dat
    Ze geen kinderbijslag krijgt, het wordt ingenomen! Ze zitten in de schuldhulp verlening! Een vrouw die hun geld beheerd en de schulden betaald, schijnt al paar masnden niks te betalen, dit is mijn verteld! Maar mogen ze dan kinderbijslag inhoudrn?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zover ik weet moet ze de kinderbijslag gewoon krijgen.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Heb even gespeurd op google en lees dat het niet mag worden ingehouden als ze in de schuldhulp verlening zitten.

4. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Ik heb zelf in de schuldsanering gezeten en ze mogen dat volgens mij niet gebruiken voor de schulden. Ze zou het dus moeten krijgen..

5. marleentje231

marleentje231 Actief lid

Jun 4, 2008
    290
    1
    18
    Dat dacht ik ook! Zal mijn vriendin zo ff bellen!

6. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Ja, heeft ze gewoon recht op.

7. tulp123

tulp123 Bekend lid

Feb 7, 2013
    578
    281
    63
    Het lijkt mij ook niet dat ze dat mogen inhouden voor de schulden, het is toch geld voor kleding, eten & drinkten etc voor hun kindje lijkt me dan niet dat dat geld word ingehouden om schulden af te betalen..

8. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    kinderbijslag is 1 van de weinige dingen waar iedereen mt handjes vanaf moet blijven..

van wie heeft ze die brief gekregen dan?

9. marleentje231

marleentje231 Actief lid

Jun 4, 2008
    290
    1
    18
    Limmeke dat weet ik niet! Ga zo haar bellen dat ze er toch recht op heeft!

10. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Ja het is t geld voor de kids dus snap niet dat de kids moeten inleveren om het zo maar te zeggen

11. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Volgens mij mag dit ook niet...

12. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Dit klinkt sowieso niet goed......

13. marleentje231

marleentje231 Actief lid

Jun 4, 2008
    290
    1
    18
    Nou heb gebeld en dit hebben ze tegen haar gezegd! Je kinderbijslag of je huis uitgezet worden! Ze krijg morgen een nieuw iemand die haar geld gaat beheren

14. River Song

River Song Actief lid

Jan 23, 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen als ze in de WSNP zit mag ze de kinderbijslag zelf houden.
    Bij (bijna) alle andere vormen van schuldhulpverlening moet het worden ingeleverd.

Maar dat ze al een hele tijd geen leefgeld heeft ontvangen, dat is niet goed.
    Is er niet genoeg inkomen?

15. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

Dec 27, 2008
    4,141
    1
    0
    Ze mogen het niet in houden, mits ze ervoor getekend heeft dat alle toeslagen huur/zorg ed en onder toeslagen kunnen ze ook kb rekenen, naar bewindvoerder gaan. Heeft ze dit niet gedaan dan moet ze het gewoon krijgen.

Succes altijd naar zulke dingen hopelijk komt her nog, maar dat schuldhulp niet betaald slechte zaak!!!

16. marleentje231

marleentje231 Actief lid

Jun 4, 2008
    290
    1
    18
    Ze hebben wel leefgeld gekregen dus weet ook niet precies allemaal! Maar hij heb een tijdje op geld moeten wachten van het uwv! Kijk weet natuurlijk niet of E alles eerlijk verteld!

17. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,040
    1,859
    113
    Provincie Groningen
    Een cliënt van mij zat ook in de schuldhulpverlening en bij zij kreeg het ook niet altijd.
    Soms werden er andere dingen van betaald.
    In de WSNP is dit inderdaad anders.

18. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    op het moment dat het via de rechter loopt dan krijgen ze gewoon de kinderbijslag. en bijvoorbeeld ook vakantiegeld.

maar als je het zelf hebt geregeld en jezelf hebt aangegeven dat je hulp nodig hebt dan kun je de kinderbijslag kwijt zijn.

waarschijnlijk betalen ze nu van de kinderbijslag de huur van de woning. en als ze de huur nu niet betalen dan worden ze er waarschijnlijk uit gezet.

dus....
    logisch dat ze dan geen kinderbijslag krijgen dacht ik zo.

dat er al enige tijd dingen niet betaald worden dat klopt natuurlijk niet. maar je weet niet wat het verhaal erachter zit.

misschien was de ellende wel zo groot dat er eerst bepaalde dingen betaald moesten worden om de boel weer op de rit te krijgen waardoor andere dingen niet betaald konden worden

19. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    misschien zijn hun schulden zo hoog dat dat nodig is?

20. Islah

Islah Niet meer actief

Gaat het niet over het kindgebonden budget eigenlijk? Vraag me trouwens wel af waarom er regelmatig dingen worden gevraagd namens/voor vriendinnen... Niet lullig bedoeld maar als ze er zo mee zitten dan kunnen ze dat toch zelf ook navragen?

Share This Page