ik heb van vsm puur mama oid. Is een multi waar ook foliumzuur in zit. Je kan dit voor de bevruchting, tijdens zwangerschap en bij borstvoeding gebruiken. Vond dit wel erg makkelijk kan dus gewoon door blijven slikken! Misschien idee voor jou?
dat is met de multi-zwanger vitaminen van de DA ook zo (die slik ik). je hoeft er maar 1 per dag, en kunt ze dus gewoon door blijven slikken. wel zo overzichtelijk. en belangrijk: ik merk er niks van (i.t.t. die van Kruidvat eigen merk, daar schijn je misselijk van te worden en oprispingen van te krijgen met een vieze smaak. jakkes!)
moet eerlijk zeggen dat ik van vsm puur mamma inderdaad kotsmisselijk wordt als ik het smorgens inneem. Misschien een voordeel om aan ochtendmisselijkheid te wennen? haha :-D Maar ik heb het opgelost om tijdens mijn avondeten in te nemen. Dan heb ik nergens last van en hij wordt net zo goed opgenomen dan!
Het kan een week of 4 duren voordat foliumzuur goed opgenomen wordt door je lichaam is mij verteld. Daarom raden ze aan om voordat je stopt met de pil er al mee te beginnen. Ik ben ook al begonnen met foliumzuur (gewone vitaminepillen verruild voor vitamine pillen voor zwangere vrouwen) en wij gaan eind april pas voor het echie. Je kan er nooit te vroeg mee zijn omdat je het idd gewoon altijd kan slikken. Foliumzuur zit ook in groentes e.d. en die mag je toch ook altijd eten [/u]
Pfff, slik het al een tijdje niet meer zo goed. Een paar keer in de week.. Heb het een beetje gehad met die pillen..
Ik ben ook al van te voren begonnen met foliumzuur, gebruik de multivitaminen van dagravit, voor mama en baby, hier zit naast foliumzuur ook metafolin in, en je hoeft er ook maar 1 per dag dus dat is makkelijk
Ik heb op 14 december mijn spiraaltje laten verwijderen en ben 3 weekjes later met foliumzuur(van vsm) begonnen eigenlijk wou ik er meteen mee beginnen maar had steeds geen tijd zo'n potje te halen of ik stond weer in een winkel waar ze het niet verkochten. Vind het maar raar dat al die verschillende producten ook een verschillende periodes hebben waarneer je het moet slikken . Dames succes met zwanger worden!
Grappig om te zien dat iedereen het anders doet en verschillende potje/pakjes foliumzuur slikt... Ik ben gewoon naar de apotheek gegaan en heb gezegt, ik wil foliumzuur..weet ik veel dat je ze overal kan kopen Ik wil de meiden/dames veel succes wensen met slikken en zwanger worden, dat geldt ook voor mij..
Toen ik ging stoppen met de pil heb ik meteen foilumzuur bij de apotheek gehaald. Verder ben ik niet zo van de vitamine preparaten. Als je gezond en veelzijdig eet krijg je genoeg binnen. En te veel is ook niet altijd goed hoor. Al valt dat voor foliumzuur wel mee. Wij waren eerst van plan om de 1e ronde te oefenen, maar omdat die eerste ronde zo lang duurde hebben we de cd's maar weggedaan en meteen voor het echie gegaan. Ik was echt pilmoe, maar deze pilletjes slik ik vol plezier en met een goed doel!
Ik had nog nooit van foliumzuur gehoord tot ik hier kwam neuzen vlak na mijn eisprong... Ik was ook meteen in de 1e ronde zwanger dus toen ben ik pas begonnen...
Foliumzuur moet idd MINIMAAL 4 weken voor de bevruchting geslikt worden. Ik ben bij mijn eerste kind ongepland zwanger geworden en kwam er pas met 6 weken achter. Ben toen meteen foliumzuur gaan slikken, maar 7 weken later bleek dat het al te laat was. Het resultaat was een dochtertje met een open schedeltje en daar kan je dus niet mee leven. Dus neem het slikken van foliumzuur aub serieus, want je zal maar net 1 van de ongelukkigen zijn die hun kind weg kan brengen (en het overkomt jou niet? Ja, dat dacht ik ook!). Ik slikte 6 weken 5 mg (12 keer zoveel als 'normaal') foliumzuur voor wij voor nummer 2 gingen en ben de eerste ronde weer zwanger geraakt. tot nu toe lijkt alles goed te gaan, maar we hebben pas meer zekerheid met 12 weken. En ik zal het heel mijn zwangerschap door blijven slikken om mijn kind dat te geven wat het nodig heeft. Ik slik ernaast overigens ook gravitamon, je kan namelijk nooit een teveel hebben aan foliumzuur (nou niet dat hele potje leeg gaan vreten want dat heeft geen zin) en de andere vitaminen hierin zijn ook goed. Is me door 3 gyns aangeraden, dus ik zweer bij gravitamon!
Met jouw verhaal kunnen heel veel mensen ervan leren, ik vind het vreselijk voor je...dat was mijn angst ook, dat het misschien ons kon overkomen, vandaar dat ik braaf aan het slikken ben...moet er niet aandenken... Ik hoop voor jullie dat nummer 2 goed verloopt! Dank je wel voor je verhaal.
Pfff ik heb 16 maanden foliumzuur geslikt en ik moet nu nog 8 weken slikken hahahahaa Foliumzuur moet je een maand voor de eventuele zwangerschap slikken en tot 12 weken zwangerschap. Ik ben ook eerst aan de foliumzuur begonnen en toen gestopt met de pil... Niet wetende uiteraard dat het zooo lang zou duren voordat ik zwanger werd...maar ben blij dat ik het al die tijd heb gedaan!
ik ben toen ik gestopt was met de pil meteen begonnen met foliumzuur. ik heb op aanraden van een vriendin prenatal gekocht van davitamon. deze ga ik zoiezo eerst een maand slikken voordat we het gaan proberen, waarschijnlijk worden het er twee. mijn vriend vind het allemaal heel spannend maar wil wel even tijd om aan het idee te wennen. het is absoluut niet dat hij het niet wil maar hij vind het nog onwerkelijk. we hebben nu een pak cd's gehaald van 24. als deze op zijn beginnen we echt! SPANNEND! voor degene die al begonnen zijn: veel klusplezier! voor degene die nog even wachten: heb geduld het is moeilijk ik weet het! liefs suzanne
Ik ben al 4 maanden geleden gestopt met de pil. Toen niet om zwanger te worden maar ik was depri met de pil. Nu ben ik helemaal om en gaan we voor een kindje, mijn vriend wilde al erg lang, ik nog niet. Nu ben ik helemaal omgeslagen (zo vreemd....) nu zijn er ook veel babys en zwangeren in mijn omgeving, misschien dat het daardoor komt. Ik maandag begonnen met foliumzuur, en we gaan er meteen voor, het duurt vast een paar maanden (denk ik dan...) maar wil elke kans nemen
[-o< [-o< [-o< voor jullie dat het deze keer allemaal goed gaat! Overigens helpt foliumzuur wel met voorbuigen, maar is helaas nog geen garantie! Naast het bekende 'open ruggetje' en de open schedel, helpt foliumzuur ook andere afwijkingen aan het skelet voorkomen. Ikzelf ben toen ik met de pil stopte op aanraden van mijn internist aan de 5mg foliumzuurtabletten gegaan en toch is er bij ons aan het begin van de zwangerschap iets misgegaan: ons zoontje is nl met een open zacht gehemelte geboren (= ook een afwijking aan het skelet)... Nu had ik door mijn chronische darmontsteking (sinds de zwangerschap gelukkig beter geworden en gebleven!) wel last van dunne ontlasting, maar met 5mg, zou ik toch genoeg binnen moeten hebben gehouden (min. aangeraden hoeveelheid is geloof ik 0,4mg)... Nu we voor nr. 2 gaan, slik ik inmiddels alweer 7 maanden foliumzuur, de eerste maanden weer 5mg, daarna op 'aanraden' van m'n gyn. 2,5mg. De combi-tabletten - ook die speciaal voor zwangere vrouwen! - worden hier niet aanbevolen bij een kinderwens! Vitaminentabletten ga ik deze keer ook pas weer slikken als ik zwanger ben (en dan alleen die die de gyn. voorschrijft). Er is geen oorzaak gevonden voor het open gehemelte van ons zoontje en bij een volgende hebben we in principe weer net zo'n grote kans hierop als ieder ander. We zullen het wel zien. Blijf iig foliumzuur slikken, al duurt het nog 2 jaar (zie verhaal vlinder84) en dat kan ik iedereen met kinderwens ook alleen maar aanraden!
@vlindertje: [-o< dat alles nu goed gaat. Er wordt idd veel te vaak gedacht dat overkomt ons niet en zo erg zal het toch niet zijn. Kan ook nog wel beginnen als ik weet dat ik zwanger ben. Maar er staat niet voor niets op het doosje van je pil al dat je als je zwanger wilt worden minimaal 4 weken van te voren moet beginnen met foliumzuur. En hoeveel moeite is het nu om dat pilletje te slikken. De meeste vrouwen hebben al jaren de pil geslikt. Wij gaan in april pas voor het echie, maar ik ben in januari al met gravitamon begonnen, aangeraden door de apotheek. Beter te vroeg dan te laat (en te vroeg kan eigenlijk niet)