Ons klein frummeltje heeft in bed overgegeven. En flink ook. Omdat ze gewoon verder is gaan slapen merkten we het pas toen we haar na haar slaapje uit bed haalde. Het is dus helemaal in het matras getrokken. Heeft iemand tips om het matras weer schoon te krijgen?
Als je een matrashoes hebt welke verwijderbaar is kan deze vaak gewoon in de wasmachine. Anders zou ik het proberen met water en een doekje? Of kijken wat laten reinigen kost?
Ja ik heb water en een doekje gebruikt en vlekkenverwijderaar. De vlek is er nu wel uit, maar je ruikt het nog wel.
soda-zout erop leggen en een paar uur laten intrekken ? Trekt vocht enzo op en daarna opstofzuigen. Doe ik regelmatig met al onze matrassen.. ( althans regelmatig.. af en toe .. )
Als het echt helemaal in het matras is getrokken is het erg lastig. Heb je een matras waar je de hoes kan afhalen? Dan zou ik die op 60 graden wassen desnoods 2 keer. Wij hebben het ook gehad en kregen de geur er niet meer uit. Uiteindelijk was een nieuwe goedkoper dan laten reinigen. Dit is ook de reden waarom haar peutermatras een matras is waar je de hoes af kan halen. Ik doe er nu altijd een dikke handdoek onder en een molton. Succes!
Ik doe bij dit soort vlekken altijd sopje van biotex groen. En daarna schoonmaak azijn voor de geur (neutraliseert geur), Succes.