Mijn dochter is nu ruim 6 maanden en ik wil graag wat meer/anders met haar ondernemen dan kinderboerderij/dierentuin, winkelen, babyzwemmn of op visite gaan. Dus ik vroeg me af wat je zoal kunt gaan doen met een baby van ruim 6 maanden, hebben jullie wayt inspiratie voor mij?
Mijn dochtertje vond andere baby's helemaal te gek toen ze 6 maandjes was. Ze zat altijd met grote pretoogjes naar ze te kijken. En voor de rest is het best lastig om iets te verzinnen. Strand en bos vond mijn dochtertje ook heel leuk
Wij vonden 6 maanden ook een lastige periode. Ze zijn nog net te klein om mee te gaan fietsen en je zet ze ook nog geen lange tijd in de wandelwagen. Misschien lekker in de draagzak en dan een bos/strandwandeling maken? Of op een speelkleed naast andere kindjes zetten/leggen. Op die leeftijd vinden ze elkaar al enorm interessant!
Hier werd het net mooi weer toen hij zes maanden was. Dus lekker veel naar buiten en in de tuin op een kleed... Dat wordt nu inderdaad wel lastiger. Toch gaan wij nog steeds veel naar buiten, lekker wandelen, frisse neus en zelf ook in beweging. Kan ze eigenlijk al in de wandelwagen of ligt ze nog in de bak? Dat maakt ook veel verschil...als ze maar om zich heen kunnen kijken .
Dank je voor de antwoorden. Ik heb in mijn omgeving helaas weinig kinderen rond dezelfde leeftijd. Ze ligt nog in een kinderwagenbak, ze kan ook nog niet zelfstandig zitten. Dus dat maakt een wandeling inderdaad nog wat minder leuk, ook al doe ik dat natuurlijk wel. Misschien toch maar een draagzak aanschaffen. Ik had destijds gelezen dat zoveel mama's het een miskoop vonden ivm rugklachten enzo.
Als je googled oo ergonomische draagzak kun je heel veel draagzaken vinden die goed zijn voor je kleintje en voor jezelf. Ik heb rugklachten maar kan prima dragen met een ergonomische draagzak!
Een ergonomische drager of een draagdoek is wel een mooie oplossing denk ik. Ik draag mijn zoontje van 5 maanden steeds meer op mijn rug en dat vindt ie geweldig! Hij kan lekker over mijn schouder meekijken en krijgt heeel veeeel aandacht van andere mensen als ik bv in het dorp loop. Dat vindt hij het leukst Verder scheelt het hier heel veel dat ik nog een dochter van 3 heb rondlopen die gek is op der broertje