braaksel in vloerbedekking

Discussie in 'De lounge' gestart door Caithlin79, 15 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Onze dochter heeft gisteravond overgegeven op de vloerbedekking in haar kamer.
    Omdat ik zelf ook niet lekker was heb ik het snel zo goed mogelijk schoongemaakt met een sopje (allesreiniger) en ben er later niet meer geweest.

Nu kwam ik vanavond weer boven om haar naar bed te brengen en de hele kamer stinkt vreselijk naar braaksel. Na even zoeken kwam ik erachter dat die geur uit de vloerbedekking komt :( Zo vies!

Ik heb echt geen idee hoe ik deze geur eruit moet krijgen. Hebben jullie tips?

2. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    He gadver... Het virus wat dit jaar rond gaat is echt wel heftig volgens mij. Ik heb heb van de week snachts nog mijn muur staan poetsen omdat dochterlief van boven naar beneden had gespuugd :$ Zo achter mn kast ed. bleh. Maar even ontopic, ik denk dat de beste manier echt gewoon boenen is. Sopje en boenen boenen boenen. Ik heb hier wel wat kunnen vinden wat goed werkt op vlekken ed. lizzy writes: magical carpet cleaner

Succes, en beterschap!

3. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

27 nov 2011
    203
    0
    16
    Biotex groen in je water, dat erop doen, redelijk nat en even laten inwerken, daarna boenen en dat dan weer opdoen met doeken en schoon water.
    eventueel wat alle nare geurtjes weg van hg erop als het nodig is een aantal dagen herhalen, maar met een beetje geluk ruik je het al niet meer na de biotex

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Oohh, dat heb ik ook een keer gedaan, echter was het de vloerbedekking op mijn kamer en daar heb ik (helaas) een heeeele lange tijd van mogen "genieten"... :(. Ik weet niet wat mijn moeder al niet heeft geprobeerd, maar het kwam er niet uit helaas

Ik zou ook boenen met groene zeep, en dan met HG erover.

Beterschap!!

5. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    stoomreiniger gebruiken, hier laatst twee grote vlekken spuitdiarree uit hoogpolig tapijt gekregen, geur ook helemaal weg.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    En anders ecodor proberen!
    Dat haalt zelfs kattenpis uit stof.

7. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Inderdaad, groene vloeibare biotex, groene zeep of natuurazijn.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Bedankt voor de tips! Ik moet het vandaag even doen met wat ik in huis heb en dat is helaas niet zoveel, maar biotex heb ik volgens mij nog wel.

Ga goed boenen pfff.

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    als het nog een keer gebeurd, met keukenpapier schoon deppen meteen veel zout erop gooien. dat trekt veel uit de vloerbedekking. Misschien nat maken en alsnog zout erop. op laten drogen en het zout opzuigen.

Een paar gehad en het werkte bij ons goed

10. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Ik werk in de kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik zou het ook even met een stoomreiniger proberen met daarin wel reinigingsmiddel maar ja, die moet je wel in huis hebben natuurlijk.

Ik heb wel een tip voor een eventuele volgende keer. Als mijn kinderen overgeven op het tapijt (en zeker als dit midden in de nacht is) dan gooi ik daar altijd wat zandbakzand overheen! Dit staat bij mij gewoon in een emmertje klaar in een kast. Als je dit er op gooit dan is en de geur meteen weg en de volgende ochtend is het vocht in het zand getrokken en kun je het zo opzuigen. Als er echt veel zuur bij zat dat moet je soms nog wat napoetsen (dit doe ik dan met de stoomreiniger maar kan vast ook wel gewoon met een sopje) en klaar is kees. Het grote voordeel vind ik dat je je aanacht meteen aan je zieke kindje kunt schenken nadat je er even een kwak zand overheen hebt gegooid, de geur is meteen weg dus ik heb er geen last van en ook het aanzicht wat kinderen vaak nog zieker maakt is verdwenen dus ook dat probleem ben je kwijt en de volgende ochtend zien we wel weer verder! Ideaal!

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik werk op een basisschool en zo doen wij dat ook. De geur en zuurte trekt in het zand en met wat napoetsen is het dan vrij snel weg. Sterkte!

12. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    @hanneske: he wat goed idee zeg. Top heb ik altijd staan in de schuur :D

13. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier vorige keer het matras met soda schoongemaakt. eerst water erover dan soda erop gooien zodat het in de soda trekt. daarna nog een keer met water en laten drogen. hier geen geurtjes meer

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Als je zand erover gooit moet je dan echt alles laten liggen of moet je wel even het half herkenbare avondeten opscheppen?

Deel Deze Pagina