Hoi allemaal, Het is een beetje gênant maar het laat me maar niet los. Gisteravond hadden mijn man en ik het gezellig en hebben we orale seks gehad. Daarna lekker gaan slapen en de volgende ochtend weer een normale doordeweekse dag met zorg voor ons zoontje Die ik ook een paar dikke zoenen heb gegeven zoals altijd vanochtend. Ineens zie ik, het was rond 13.30 uur, in mijn mondhoek een koortslip zitten (opkomende) blaasjes!! Ik voel ze nooit aankomen, ineens zitten ze er. Om die reden gisteravond ook nog over mijn lippen gevoeld (niet uitgebreid geïnspecteerd) of ik een koortslip had ivm de orale seks.. toen niets gemerkt. Mijn hart begon sneller te kloppen en was direct helemaal in de stress. Straks heb ik zowel mijn man als mijn kind besmet met herpes!! Mijn man gebeld en die natuurlijk ook geschrokken. Toen vanmiddag toch maar even de huisarts gebeld met de vraag hoe groot hij de kans acht. Assistente ging overleggen met de huisarts. Die zei dat, als ik gisteren nog geen symptomen had/niets heb opgemerkt, de kans klein is dat ik hem heb besmet. Toen ik de lip vanmiddag opmerkte, was hij waarschijnlijk nog dicht waardoor de kans op besmetting van mijn zoontje ook klein is. Toch, het laat me niet los. Ik zou het werkelijk verschrikkelijk vinden als ik ze heb besmet. Helemaal ook vanwege de plek van mijn man......... Op internet las ik dat de incubatietijd hiervan meestal binnen 7 dagen is, ik hoop zo dat ik mijn beide mannen dit niet heb aangedaan. Nou ja, er is nu niet meer veel aan te doen maar.. ik kan wel huilen en wilde het even delen..
Uhm nou ik heb best vaak orale sex gehad en dan de volgende dag een koortslip gekregen. Of gezoend. Of mijn zoontje geknuffeld. Er is nog nooit iemand hier besmet. Dus nee, als je op dat moment geen koortslip had is de kans verwaarloosbaar dat je het hebt overgedragen. Het zijn de (open) blaasjes die besmettelijk zijn en daar was toen nog geen sprake van geef je aan. Ik ga dus mee met je huisarts ik denk dat het mee gaat vallen. Niet te druk maken!!
Idem hier. Ik heb al van jongs af aan koortslippen. Zodra ik blaasjes heb ben ik voorzichtig. Maar zolang je geen blaasjes hebt is er geen reden tot stress. Dan zou ik al wel een aantal mannen moeten hebben besmet en dat is absoluut niet het geval
Bedankt, voor jullie reactie. Had je dan de volgende ochtend/middag al een koortslip? Gisteren heb ik idd niets gemerkt - hoe groot is dan de kans dat er misschien al wel kleine blaasjes zaten?. Ook bij het tandenpoetsen niet voor het naar bed gaan. Maar nu ben ik toch zo bang dat er misschien gisteren al een klein blaasje zat en de kans toch aanwezig is Die stomme dingen, dat tintelen e.d. heb ik nooit, ineens zit het er
Ik heb ook nooit voortekenen en ben er ook altijd weer bang voor, maar tot nu nog nooit iemand besmet. Het risico is echt verwaarloosbaar als er nog geen blaasje is.
Zelfs wel eens dat ik orale seks had gehad zonder koortslip en een paar uur later wakker werd met een tinteling en een opkomend blaasje. Echt ik heb mijn hele leven al koortslippen en ik heb het direct door als hij er zit en dat kan soms vrij "ineens" zijn. Maar ik weet dan zeker dat hij er een paar uur eerder niet zat. Ik denk dat je dat echt wel gemerkt had. Buiten dat...het is nu gebeurd en ik denk echt dat er weinig aan de hand is. Maar je er nu nog tevdruk over maken heeft ook geen zin. Laat het een beetje los en wacht het af..
Daarbij kunnen zij ook gewoon immuun zijn. Mijn man heeft vaak een koortslip, ik heb wanneer hij dat had, met enige regelmaat per ongeluk hem een zoen gegeven of uit zijn glas gedronken...Vroeger dacht ik dat ik dan ook een koortslip zou krijgen en zat ik behoorlijk in de stress......,maar ik heb er in mijn hele leven nog nooit een gehad (gelukkig) Ik denk dus dat je er ook immuun voor kunt zijn, anders had ik er volgens mij allang een keer een koortslip moeten hebben. En in dit geval denk ik, omdat je nog geen blaasjes had, je je man ook nog niet kon besmetten.
Je bent er niet immuun voor. Zeer waars heeft je man het virus gwn bij zich (70% vd mensen dacht ik) alleen is het bij hem passief. Ikzelf heb het virus helaas actief. Het is zeer besmettelijk. Als ik iemand 3x zoen die hem heeft of voelt opkomen (zeggen ze altijd achteraf) voel ik hem de volgende ochtend ook. Mijn man moet het virus van mij wel hebben maar dit is ook passief want hij heeft nooit een koortslip.
Vind trouwens dat het virus absoluut niet onderschat moet worden. Er gaan serieus jonge kindjes dood aan dit virus. Het is zeer besmettelijk en levensgevaarlijk bij baby's tot in ieder geval 6 maanden. Hopelijk niets aan de hand ts! Als zoontje ziek wordt,koorts krijgt en uitslag rond zijn mond dan direct naar de huisarts.
zo'n 70% idd. het is daar weer een klein percentage van waar de koortslip ook echt tot uiting komt. mijn zus kan haar vriend ook gewoon een zoen geven als hij een koortslip heeft zonder dat ze er zelf ooit 1 gehad heeft. bij mij komt een koortslip ook altijd heel snel opzetten. ik heb tot nu toe niemand besmet vlak voor ik er 1 kreeg. het is vooral het vocht uit de blaasjes wat verschrikkelijk besmettelijk is.
beide is herpes-simplex, maar niet helemaal hetzelfde denk ik HHV-1 Herpes simplexvirus-1 (HSV-1) Oraal en/of genitaal herpes (bijvoorbeeld koortslip) (voornamelijk orofaciaal) HHV-2 Herpes simplexvirus-2 (HSV-2) Oraal en/of genitaal (voornamelijk genitaal) even gauw van wikipedia geplukt. een koortslip zou dan ook een genitale herpes kunnen veroorzaken denk ik
Niet in de stress raken ! Zolang de koortslip niet is doorgebroken is hij ook niet besmettelijk. Het enige wat je nu kan doen is afwachten. Herpes heeft een incubatietijd van ongeveer 2 tot maximaal 12 dagen. Maar ik verwacht het niet dat je je vriend en zoontje hebt besmet . Ik heb vaak genoeg mijn kinderen gekust en dat ik bijvoorbeeld 3 uur later een koortslip kreeg.
Ja dat klopt maar ik heb wel begrepen dat er wel eerste besmetting plaats kan vinden. Overigens ben ik eens dat je het niet moet onderschatten en er wijs mee om moet gaan maar je moet ook niet te bang worden dat als er niks is je toch besmettelijk zou zijn.
Thanks voor jullie berichtjes. Al blijft het in mn hoofd rondspoken, ik ben wel enigszins gerust gesteld. Hopelijk openbaart er zich niets binnen de 12 dagen bij mijn beide lieverds. Ik zou me vreselijk voelen. Ik probeer me er aan vast te houden dat ik die avond nog niets had opgemerkt en het er dus (hopelijk) niet was......