Ik ben opzoek naar een bepaalde soort pleister die ze alleen in het ziekenhuis gebruiken, de groothandel levert dit niet aan apotheken. Hier baal ik zo ontzettend van want mijn dochtertje met sonde reageerd erg goed op die pleister. Ik vraag mij af of er iemand is die mij hierbij kan helpen zou ik echt eeuwig dankbaar voor zijn en uiteraard vergoed ik alles. Groetjes
wat voor pleisters zoek je ? want inprincipe alles wat in het ziekenhuis te krijgen is , is te bestellen des noods op doktersrecept
Als ze een sonde heeft lijkt het me dat ze in het ziekenhuis loopt. Misschien is het een idee als je het ziekenhuis belt met de vraag of je ze van hun kunt krijgen?
als jij mij verteld welke pleister het is...........welke kleur, hoe voelt het. Bel anders naar de afdeling waar de sonde geplaatst is misschien kunnen zij jou vertellen hoe die pleister heet.
Bedankt dames, soms krijg ik wel een pleister maar met de bezuinigingen enzo zijn ze gewoon erg gierig de vorig keer gooide een van de verpleegster er een in de prullebak en vroeg of ik nog wat kan pakt ze dat ding uit de prullebak ... Ze zeggen dat er genoeg andere alternatieven zijn yeah right als het je eigen kindje niet is zou ik dat ook zeggen maar die tere babyhuidje is meer dan dat waard of niet... Ik heb alle gegevens en ook van alles afgebelt helaas zonder resultaat. Het gaat om de Tegaderm IV 1610 5x5,7 het is en pleister met een beertje erop. Het is al erg genoeg dat ze een sonde heeft en deze pleister is ook nog eens kindvriendelijk. Dit is mijn laatste hoop anders plak ik er maar zo'n witte pleister op pfffffff
Heb dit al geprobeerd maar krijg alleen alternatieven en niet degene die ik wil en uiteindelijk zelf de fabrikant gebeld maar die levert dus alleen aan ziekenhuizen tenzij ik 4x 100 pleister wil dat is wel heel erg veel.
Als je nou probeert om een recept bij de ka probeert te krijgen, dan zou je het evt vergoed kunnen krijgen. Je zou het dan bv bij bosman kunnen bestellen.
Kan je het niet bij een ziekenhuisapotheek krijgen? Kan de arts van het ziekenhuis geen recept voor je schrijven?
Sorry, zie dat bosman het niet heeft. Maar het moette bestellen zijn hoor. Ik zoek nog even door. Edit Tegaderm 3m Transparent 10x12cm 5 stuks 1626w/5 - Snelle levering
Brengt de thuiszorg ook sondes in bij kinderen? Misschien dat zij het wel hebben en je wat van hun mag overnemen.
heb je wel is naar duoderm gekeken dat kan je plakken ter bescherming van de huid onder de pleister en sonden .... dit is wel te krijgen bij de apotheek ......
Ik ben apothekersassitente en ik heb even bij onze 2 groothandels gekeken. Tegaderm IV is in die maat inderdaad niet door apotheken te bestellen. Wel in een grotere maat... misschien zou je hem dan zelf kleiner kunnen knippen?! Of een gewone tegaderm (geen iv) in een kleinere maat, je zou de inkeping er dan zelf in kunnen knippen?! Heb je fixomull stretch geprobeerd? Het zoontje van vrienden van ons heeft ook heel lang een sonde gehad en dit was het enige wat bij zijn huid goed ging.
Oh, ik heb even op de bewuste pleister gegoogled maar het lijkt een hele andere pleister te zijn, als de tegaderm IV's die ik ken. Sorry, maar mijn verhaal mag je dus vergeten! (vond het al raar dat ze daar zo goed op reageerde, lijkt mij namelijk niet echt prettig, omdat die best hard plakt, maar lijkt dus een andere pleister). Kun je niet aan het ziekenhuis vragen of je daar pleisters mee kan krijgen?
Panter: Helaas heb dit al geprobeerd maar is alleen voor het ziekenhuis zelf ik krijg dus alternatieven maar die wil ik niet want dat bevalt gewoon niet. Taliaa heb dat ook allemaal al geprobeerd, lief dat je meedenkt Missy die duoderm heb ik ook van de THuiszorg gehad maar vind het echt 10x nix Mama v Marit: dat had ik dus ook gehoopt maar tevergeefs Melanie ik heb dat dus ook gedaan en idd eR is een grotere maat maar die is niet hetzelfde en had die ook al via de apotheek besteld met de gedachte dan knip ik wel maar kreeg iets TOTaal anders. Echt lief dat iedereen meedenkt maar geloof mij ik heb alles al uitgezocht, heb zelfs 3M gebeld de leverancier en die hebben dit dus ook bevestigd. Niemand die in het ziekenhuis op de kinderafdeling werkt?
Heb jij de duoderm weleens gebruikt? Mijn dochter heeft een half jaar sondevoeding gehad en gebruikte deze pleister. Mijn dochter heeft een hele gevoelige huid en dat ging vrij goed. Meestal was ik zelf creatief met die lelijke witte pleisters, ik knipte er hartjes, bloemetjes en vlinders van. @Mama van Marit, de thuiszorg bracht bij ons de sonde in, maar wel met de spullen die wij zelf in huis hadden.
Miekje heb het geprobeerd maar mijn dochtertje heeft echt een klein gezichtje nog en deze pleister is netzo goed en precies de juiste maat. Tja als er niets anders opzit dan kan ik dat idd doen
Kun jij het niet zelf via de kinderarts verkrijgen? Dus het niet aan de verpleegkundige vragen, maar aan de kinderarts zelf. Dat doen wij weleens als wij materialen nodig hebben.
Ok, ik moet wel zeggen dat wij ook behoorlijk met die duoderm aan het knippen waren. Wij hadden van die vellen, die je zelf in vorm en op maat moest knippen. Hoe reageert jouw dochtertje op de sonde? Hebben jullie ook een idee hoelang ze sondevoeding gaat krijgen?