Wat ontzettend vervelend Proudtobemom! Ik heb verder totaal geen ervaring met depressie gelukkig, maar ik kan me, zoals je het opschrijft, goed voorstellen dat het allemaal heel verwarrend is. Wel heb ik zelf een burn-out gehad, en wat mij wel heel erg hielp was het accepteren "Het is een burn-out" want daarbij hoort "Het wordt wel weer beter". Ook al voelde ik dat op dat moment helemáál niet natuurlijk, maar mijn verstand wist dat burn-outs echt over gaan. Dat hielp me wel een beetje op de been te blijven. En zo is dat ook met een postnatale depressie. Het gaat wel weer over. Dat maakt het nu niet minder vervelend natuurlijk, maar het helpt misschien een klein beetje op het grote plaatje. Heel veel sterkte.
Jeetje Miss86, jouw verhaal is wel echt heftig ook! Ik duim heel hard mee dat jullie kleintje zich nu goed ontwikkelt tot een prachtige gezonde baby! @mommy2b: Ons nieuwe huis is ook vlak bij t ziekenhuis. Ik ga (als t gaat zoals gepland) bevallen in het MMC Veldhoven. Daar hebben ze geweldige kraamsuites! Mijn beste vriendin wilde helemaal niet in t ziekenhuis bevallen, maar uiteindelijk kon t niet anders. En achteraf gezien is ze héél tevreden over het ziekenhuis, dus ook dat geeft mij veel vertrouwen En Amy, hoe is t met jullie huis? Hier schiet het goed op! Alle vloeren zitten er nu in, want mn schoonvader heeft gisterenmiddag als verrassing het laminaat boven afgemaakt. Verder zijn alle muren nu geschilderd, liggen bijna alle draden voor de elektra er in en zijn alle nieuwe stopcontacten en lichtschakelaars binnen. Morgen wordt de keuken geleverd en vrijdag geplaatst en dan gaan we zaterdag poetsen!! Ook maar eens een babykamertje uitzoeken........ Tweedehands zoeken we, dus geen last van levertijden
Ik hoop dst iedereen met de komende warmte een beetje kan afkoelen wel fijn voor Mamamarjon lekker weer tijdens je vrije dagen. Wat fijn evelyn dat het op begint te schieten. Bij ons alleen nog aanbouw in de tuin maar we zijn nu meer met de bruiloft bezig dus denk dat we dit in september maar verder gaan daarmee. Babykamer hebben wij ook tweedehands. Afgelopen weekend nog eventjes bij van asten geweest nog wat kleine rommeltjes gehaald . Ik dacht dat ze ook kraampakket verkochten maar toch niet. Mijn vriend is daar nu ineens mee bezig die heeft gelezen dat de bevalling ook veels te vroeg kan beginnen en dat heeft hem ineens aangespoord om alles in huis te willen hebben. Vind het wel lief gevalletje nesteldrang denk ik.
AmyKraampakket kun je vaak via zorgverzekeraar aanvragen en dan word ie vergoed. Anders hebben ze dat wel bij kruidvat of een apotheek. Net ook bij van Asten geweest. Heerlijk al die afgeprijsde artikelen. Vind het nog steeds beetje raar om in een winkel te lopen en dan allemaal zwangere buiken te zien. Helaas ook weer wat meer overtuigd dat ik een wiegje wil, vind een ledikant toch wel groot voor zo'n klein hunmeltje. De vriend maar eens overhalen. Miss. Wauw! Wat een heftig verhaal. Hoop van harte dat het deze keer wel goed gaat! Proud. Sterkte meis! Het is zeker niet niks zo. Marjon. Merk dat het nu wel hard gaat met mn buik. Groeit nu sneller dan in het begin. De band van mn positiebroek zakt zelfs af . Zie aan mn buik ook of de kleine wakker is of niet, nog voordat ik dr voel. Ze kruipt lekker tegen mn rug als ze gaat slapen dus is mn buik dan minder opgezet. Bij jou al iets te zien? Morgen de liggingsecho *happy*. Weer even spieken bij de uk. Het geslacht was bij de vorige 2 echo's heel duidelijk en toch wil ik dat ze nog eventjes kijken. Weer die onzekerheid. Ben wel benieuwd naar de kleine.
@Moniek. Kraampakket word niet door elke verzekering gegeven. Heerlijk al die bezuinigen. Geeft niet heb hem al besteld lang leven internet shoppen . Fijn dat je nog naar de kleine kan kijken. Volgende week krijg ik verwijzing voor echo dus ben benieuwd wanneer wij voor de echo mogen. Dan weet ik ook of ik gewoon thuis mag bevallen of toch naar het ziekenhuis.
Onze oudste vond het in het begin wel spannend en raar, maar nu vindt ie het steeds leuker worden. Hij begint steeds meer te snappen dat ie bij ons hoort...
Woowwww Miss86.....wat gaaf! Twee kleine ukkies! En super fijn dat je hart actie hebt gezien. Hopelijk stelt je dat gerust. Geniet er van!
Miss86 wat een leuk nieuws!! kan me voorstellen dat het even schrikken is, hoop echt voor je dat na al die narigheid nu alles goed gaat en dat je lekker kan gaan genieten, spannend zeg 2 wondertjes! proudtobemum het is helemaal niet raar hoor dat jij je ding even van je afschrijft hier, alleen maar fijn dat je dan ff je ei kwijt kan toch? lijkt me nml ontzettend rot als je zon gevoel heb terwijl je dat eigenlijk helemaal niet wilt, hoop voor je dat je toch ook nog wel kan genieten....Je hebt een super schattig kind, spammen van foto's is altijd leuk!! evelyn wat voor baby kamertje gaat het worden heb je al een beetje een idee? Spannend moniek weer een echo dat blijft toch een spannend iets he, het is heerlijk om dan je beeb weer even te mogen zien, eigenlijk zou je gewoon zo een apparaat thuis moet hebben, zal in de toekomst vast ook wel mogelijk zijn O als ik iemand vergeet sorry dan is dat niet met opzet ofzo hoor haha Ik heb vandaag mijn eerste buikband gekocht, en heb besloten mijn buik niet meer te verbergen en van de buik die ik heb een zwangerschapschaps buik te maken (ik ben nml best flink van mezelf) ik word zo moe om de hele tijd me buik in te houden, en uiteindelijk gaat me dat toch niet meer lukken dus ik ga het lekker showen
Ik heb wel een angelsound waarmee je zelf naar het hartje kan luisteren. En ik heb hem niet meer nodig....dus als iemand interesse heeft.... Fijn dat jullie er open voor staan dat ik af en toe mijn hart lucht. Er zijn toch echt veel mensen die het niet begrijpen. Straks komt de psycholoog weer....ben altijd blij als ze er is.
proud. Daar zijn wij voor . Lekker je gal spuien tegen ons, zonder je schuldig te voelen dt je iemand kwetst of vermoeid met je verhalen. Marjon. Fantastisch idee! Lekker trots zijn op die buik, daar groeit wel mooi een mini mensje in. Echo vanochtend gehad. Klein beetje teleurgesteld. Ze was na 5 minuutjes al klaar. Deze keer bij het geboortecentrum zelf ipv de rontgenafdeling. Flink verschil in de kwaliteit, had veel meer moeite om dingen te herkennen. Het is gelukkig nog steeds een meisje. Smal hoofdje en lange benen, net als dr ouders .
Trots zijn op je buik mamamarjon! Ik ben ook wat flinker van mezelf en had er in het begin ook moeite mee...maar dat gevoel op een gegeven moment ook aan de kant gezet. Je bent zwanger en dat mag iedereen zien! Jammer dat de echo maar zo kort was moniek. Gelukkig gaat alles nog goed met jullie allebei en is het nog steeds een meisje haha. De psycholoog is hier net weg en het lijkt toch wel op een postnatale depressie helaas omdat de sombere gevoelens niet weggaan en ik me irriteer aan alles en iedereen, geen eetlust heb en eigenlijk het grootste gedeelte van de dag helemaal geen gevoelens heb. Komende week gaat mijn vriend weer werken en sta ik er alleen voor....daar zie ik heel erg tegenop. Dus ik moet meer oppas gaan regelen voor onze oudste zodat ik meer rust heb. We kijken komende week even aan hoe het loopt maar als het niet beter gaat dan gaan we het over medicatie hebben. Hier was ik al bang voor....maar als dat het enige is wat helpt.....
De vriend had veel meer meegekregen van de echo dan. Maarja. Ben om half 9 s ochtends nog niet echt helder als ik normaal pas 12 uir wakker wordt . Niet te veel bij neerzitten Proud. Accepteren en aanpakken die hap! Je krijgt al super hulp en als je aan de medicatie moet, jammer maar het is voor het goede doel! Je doet het nu al geweldig door de klachten niet te negeren en er aan te werken.