Wat heerlijk, wakker worden met een vrolijk bewegend meisje in mijn buik! @Proudtobemom: wat een lieve foto's. En fijn dat je nu erkenning hebt wbt je postnatale depressie. Niet fijn dat je t hebt, maar nu t n naampje heeft, is er gemakkelijker hulp te krijgen. @Amy: Fijn dat t ook opschiet met jullie hui! Ik vind t heerlijk om ons huis steeds mooier te zien worden! Vandaag wordt de keuken geplaatst, dat Is wel een mijlpaal. Wat betreft de babykamer: ik heb werkelijk geen idee wat t wordt. Ik Had wel n mooie gezien op marktplaats, manlief eens vragen wat ie daar van vindt. @Miss: waaaaah, een tweeling, gefeliciteerd! Super super leuk! @ warmte: houden jullie t een beetje vol? Vooral de dames die tegen t eind lopen, lijkt me best zwaar. Tot mijn grote verbazing heb ik er nu niet zo veel.last van en vind ik het zelfs best lekker die warmte! Heb wel ontzettend last van opgezette enkels en als ik niet oppas zwellen ook mn vingers op tot worstjes. Maargoed, mn bloeddruk is goed, dus t zal wel. @vollere dames en zwangere buiken: niet je buik inhouden, gekkies! We zijn zwanger, mogen we eindelijk eens trots zijn op die buik! (ook ik heb officieel vrij flinke obesitas, maar kan me er niet zo heel druk om maken)
@proudtobemom net wat evelyn zegt fijn dst het nu bekend is dsn kan je in ieder geval hulpmiddelen krijgen en word het ook erkend. Wel balen dat je het hebt maar nu weet je in ieder geval wat er is. @Mamamarjon showen die buik. Ziet er supermooi uit. @evelyn ja heerlijk dan he als het stukje bij beetje een echt huisje word. Geniet ervan. @warmte gisteravond pufcurcus gehad was zo warm dat ik me ring niet afkreeg. Kreeg t wel even benauwd hoop dst mijn trouwring binnenkort nog wel past.
@amy zo spannend dat je binnen kort ook nog gaat trouwen heb je ook een jurk? pas je die nog wel dan? ben wel stiekem benieuwd hoor!! @proud fijn dat je nu wel weet wat er met je aan de hand is, dat het erkend word, en het is al super goed van je dat je het zelf onder ogen ziet, en het niet weg wuift. Het is en lijkt me echt heel rot helemaal nu je vriend straks weer moet werken, is er geen familie of vrienden die je in de week er een beetje door heen kan trekken? @evelyn wat voor keuken krijgen jullie? altijd weer spannend lijkt me iets nieuws in huis, ik zou het liefst ook wel naar een andere huis willen, maar ben bij mijn vriend in komen wonen en zit er nog even niet in om dit huis te verkopen en ergens anders heen te gaan.. @moniek wat jammer dat je echo tegen viel, waarom mocht je dan niet meer bij de rontenafdeling? ik heb toen eenmalig bij geboorte centrum gedaan maar het verschil is zo groot (negatief gezien) dat ik mijn afspraken voor een echo niet meer daar maak hoor, zit je ook toevallig bij 2steden? Ik kan heel slecht tegen de warmte ik heb een exotisch uiterlijk mensen denken altijd dat ik me helemaal in me element voel zodra het kwik stijgt maar dat is dus het tegen overgstelde haha, behalve als ik in het water lig, gelukkig hebben we een lekker zwembad in de tuin staan dan vind ik de warmte goed vol te houden Had ik al gezegd dat ik een afspraak gemaakt heb voor de 28ste voor een geslacht bepaling echo?.. mijn geheuge laat me soms wel eens in de steek haha ben zo benieuwd en vond 8 weken wachten toch echt te lang haha... Me kids kunnen dan ook mee en me schoonvader, dan word het voor hun ook een beetje tastbaar om het te zien... Hebben jullie ook zo veel "last" van levendig dromen? ik droom zoiezo al ontzettend veel en vaak, maar laatste weken is het elke dag wel raak hele verhalen, en super realistisch vandaag droomde ik dat ik dus bevallen was van een zoontje en ik was helemaal verbaast omdat ik dacht dat het een meisje zou zijn whaha
Ovh die warmte . Zie mn voeten en mn vingers gewoon dikker worden met het uur. Met de voeten in een teiltje of gewoon helemaal in het zwembad, eventjes koud, maar wel lekker. Mn huid voelt dan niet meer zo strak gespannen. Vorige keer toen ik van de vk afkwam, had ik s nachts niet geslapen door voorweeën en nu was dat weer. Het voelt een beetje als kramp die door mn bm trekt, maar kan niet doen als masseren. Beebje was ondertussen ook wakker en bewoog lekker alle kanten op, dus van slapen kwam helemaal niets. Bovendien wilde elk gat wel geleegd worden, aansrang om te plassen poepen en overgeven tegelijk is geen pretje . Hoopte stiekem dat t zou doorzetten, ben nu wel klaar met zwanger zijn.
Ja klopt! Ook bij het tweesteden. De echo stond nog vrij en ik had die dag al een afspraak staan, dus ze konden het combineren. Was jammer, ze deed dr metingen en klaar. Die dromen, vreselijk!. Vannacht gedroomd dat ik een tweeling had, maar die kreeg ik nauwelijks te zien, werden ingepikt. T meisje had de voorkeur, t jongetje werd verwaarloosd. Maar t meisje was ineens van 2 mndn oud naar 2 jr gegaan terwijl t jongetje nog wel 2 mnd was. T jongetje was ook mn kolf aparaat, hij zoog aan de telefoon waardoor t flesje vol liep. Maar omdat ik niet eerder kon voeden omdat de babyinpikker steeds mn kids al inpikte en voeding gaf, had ik genoeg voor 3 fgrote flessen in een borst. En dat was het ongveer. Heb de meest vage dromen voort en ze voelen zo levendig aan. Maar ik geloof wel dat dromen je angsten en verlangens laten zien. Veel e.rotische dromen gehad, maar ook dat ik mn meisje ging showen aan iedereen en dat ik dr steeds kwijt was omdat iedereen me voor is met de verzorging enz. Wacht maar Marjon. Als je nu al zwangerschapsdementie hebt, dan word het alleeen maar erger. Ik kan al niet meer zonder agenda en notitieboekje. Wel super dat je ze meeneemt! De babybis dan al helemaal af en dat maakt het inderdaad veel tastbaarder, het idee van een baby in de buik is heel abstract.
Hier nog zo een levendige dromer. Ik was al bevallen en gaf letterlijk fulltime de borst. Ik had de baby in mijn bh zitten hij was ook heel klein maar als ik hem uit mijn bh haalde werd die normaal formaat. En ik had gedroomd dat mijn vriend terug wilde naar zijn ex toen heb io hem in mijn slaap echt gemept en geschopt oeps.... maar hij vond het wel heel lief vooraal omdat hij al tien jaar bij haar weg is en ik er nog mee bezig ben haha. En voedingskussen lag tussenin dus zoveel pijnhad die nie. Dementie hier ook aanwezig ik houd van mijn agenda alleen vergeet ik heel de tijd waar ik hem laat.
Gisteren toch ff een rondje over de Kermis gedaan. Ik moest en zou één attractie in, en die achtbaan leek redelijk onschuldig. Ik begon me een beetje zorgen te maken toen we in de rij stonden en ik die zware veiligheidsbeugels zag... Gelukkig kon ik die strak aantrekken net bóven mn zwangere buikje, want wooooow, dat ding ging iets harder dan ik had verwacht!! Het was wel heel leuk, heb me rot gelachen in dat ding! Maar ik zou t toch niet aanraden met een buikje verder dan 20 weken, haha!
Ik dacht dat je helemaal niet in achtbanen mocht als je zwanger bent. Want ik wilde naar walibi gaan met vriendinnen maar vk raadde dit af. Maar misschien valt dit mee
Je mag volgens mij ook niet in achtbanen...dus walibi lijkt me niet zo leuk nu. Wat een dromen allemaal dames....ik heb daar niet zo'n last van gehad gelukkig. Hopelijk voel je je alweer wat beter moniek. Voorweeen zijn ook echt geen pretje maar de kans dat je er de komende tijd steeds meer last van krijgt is helaas wel aanwezig. Ik heb vandaag weer een slechte dag....zou het liefst de hele dag in bed liggen. Ben voor niemand een pretje vandaag...pffff. Maar gisteren heeft een vriendin van mij een hele mooie fotoshoot gedaan van ons gezin. De foto's zijn zooo mooi geworden....daar ben ik echt heel blij mee. Wil graag een paar aan jullie laten zien 💙
Wat een mooie fotos! Ben bang dat ik kan gaan bellen. Maar ik durf niet. Want dan geef ik toe dat het begonnen is en vind het dood eng. Net dat mn buik minuut lang helemaal samentrok, minuut pauze en dan weer. Ben gaan douchen. Samentrekken bleef, maar de pauzes duurden wat langer. Als ik me er op concentreer voel ik het samentrekken, doe ik dit niet, dan voel ik ook niets. Dus twijfel ook beetje of ik het uitlok of niet. Kijk het nog een uurtje aan.
Altijd bellen bij twijfel! De vk zei tegen mij dat als je bij afleiding geen of minder weeen hebt, het dan onzeker is of het echt begonnen is. Het kunnen ook nog steeds voorweeen zijn. Maar ik ben natuurlijk geen vk....dus ik zou gewoon even bellen. Succes! Ik hoop voor je dat die uk nog een paar weekjes blijft zitten.
Oh Moniek. Spannend ik weet niet hoe het nu bij je is. Hoop dat het allemaal gaat bij je. En proudtobemom superlief van je vriend. En leuk met die zwart wit tinten. Wij gaan zo naar mijn ouders die wonen bij het strand om foto's te maken met mn buik. En als je je dag niet hebt even niets van aantrekken. Mensen hebben hier echt wel begrip voor. En scheelt als er mensen komen waar je vriend geen zin in heeft. Dan kan hij mooi zeggen nee komt niet zo uit.
Zijn indalingsweeën. Moet gaan liggen als ze aan het werk zijn en de bloeddruk wat meer in de gaaten houden. Zodra die ook hoog is buiten de weeën om, moet ik gelijk weer bellen. Pffff best lastig zo zonder iemand in mn omgeving die ook zwanger is (geweest). Heb je mooie fotos kunnen maken aan t strand, Amy? Evelyn, jij durft wel om een achtbaan in te gaan .
Je kunt mij ook altijd vragen moniek....ben met 2 kindjes denk ik wel een redelijke ervaringsdeskundige 😉
Indalingsweeen heb ik niet echt gehad....bij mij was ie na een half uur stevige harde buiken ineens ingedaald. Misschien zijn het voorweeen, want die heb ik wel als echt heftig ervaren dat ik dacht dat de bevalling begonnen was. Je mag bij deze weeën trouwens ook paracetamol gebruiken he...dat haalt de scherpe randjes er vanaf. En probeer idd zoveel mogelijk te ontspannen....vaak zakken ze dan wel weer af. Hoe gaat het nu met je bloeddruk? Zorg dat je tijdig aan de bel trekt als het niet gaat meid. Beter te vaak bellen dan te weinig....daar zijn ze voor.
Heel verhaal getypt, klik ik verkeerd. Dus even kort samengevat: Op zkh was alles in orde. Tijdens t hartfilmpje zagen we de harde buiken ook al afnemen, kwamen niet regelmatig genoeg om verdere acties. Bloeddruk was 125/85, nog steeds hoger dan gewend maar niets ernstigs. Urine was schoon, geen eiwitten of ontsteking. Vermoedelijk te veel prikkels gehad, te weinig rust genomen en een lichte paniekaanval toen ik me zorgen ging maken. Goed in de gaten houden komende dagen en eventueel afspraak deze week nog ipv eind volgende week.
Whoeiii, gisteravond een tweedehands babykamer gekocht en ben er zo blij mee!! Meteen in elkaar gezet en het staat heel mooi! Maak vanmiddag ff een fotootje. Moet nog wel ff een nieuw matrasje kopen, iemand tips voor een goeie matras? Verder heb ik vanmorgen de bloedsuikertest gehad. Ik had me voorbereid op iets vreselijks na allemaal verhalen, maar het viel me 100% mee. Nuchter was mn bloedwaarde 4.7, drankje was idd vies, maar ach. Toen twee uur gewacht, kreeg wel veel dorst! Krijg van de week wel de uitslag, maar geen nieuws is goed nieuws
Fijn dat het allemaal goed is met de baby. Laat d'r nog maar even lekker zitten hoor! En rustigjes aan doen he!
moniek hoe is het met de indalingsweeen? ik ken dat gevoel niet heb het bij beide zwangerschappen niet gehad, alleen de normale weeen. evelyn in de attractie! jij durft! ik ben zoiezo al nie zo een held hoor met attracties maar nu ik zwanger ben durf ik al helemaal niet veel te bang dat er dan iets mis zou gaan (wat natuurlijk vast niet hoeft te gebeuren. Leuk dat je babykamer gevonden hebt! foto!! ik heb bij beide babybedjes een airosleep matras gehad, maar dat was ook omdat het toen bij het bedje zat. Weet niet wat het verschil is met een gewoon matrasje eigenlijk.. proudtobemum wat een mooie foto shoot, zoiets wil ik straks ook graag laten doen, ook wil ik nog wel een zwangerschapsshoot doen maar dan wel als ik echt een dikke buik heb amy hoe zijn de fotos gelukt? ben benieuwd hoor hier heb je geen strand das wel jammer kan zo mooi zijn Blegh de laatste weken kan ik amper eten me hele eetlust is weg, ben ook erg prikkelbaar, me vriend merkt dat erg aan mij, ik zelf niet echt maar erger me wel snel aan dingen.. de vk zegt dat het niet zoveel kwaad kan dat ik niet veel kan eten maar tis wel irritant. Hadden jullie er ook zoveel last van? echt geen trek hebben