Brabantse (aankomende) mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamamarjon, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Voelt als harde buiken die een beetje zeer doen en paar uur achter elkaar doorgaan. Helaas dat de kleine meid weer lekker omhoog kruipt als ze niet meer omlaag geduwd word.

Hheb een paar weken nauwelijks kunnen eten. 2 broodjes kaas en s avonds een speklapje. Dat was het wel gemiddeld. Later die schade ruim ingehaald, vreetbuien nu :(.
    Je kleintje pakt alle voedingastoffen die ie nodig heeft, daarna komt je eigen lichaam pas aan de beurt. En er zijn genoeg reserves, dus maak je maar niet te veel zorgen ;)

2. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik heb ook een tijd amper wat kunnen eten. Of nouja, ik kon wel wat eten, maar hele kleine porties. Ook ergens tussen de 12 en 20 weken geloof ik.
    Ondertussen kan er weer voldoende in hoor :p

3. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    @niet kunnen eten
    In de eerste maanden at ik ook kleine beetjes en gaf ik veel over. Baby groeide wel goed door. Nu eet ik kleine maaltijden verspreid over de dag omdat ik anders flauw val. Maar ben genoeg aangekomen zit nu aan de 15 kilo erbij.

@kinderkamer oh leuk evelyn ik heb ikea matrasje gehaald die was ook goed uit consumenten test gekomen.

@foto's. Ja zijn echt leuk geworden. Wij hebben ook geen strand maar mijn ouders wel die zijn verhuisd nadat alle kids uit huis gingen. Stiekem best blij mee soort vakantiehuis .

4. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik ben er pas 8 aangekomen! Maar heb al genoeg reserves van mezelf :D

5. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Ah netjes 8 kg. Nee ik had geen reserves daarom gaat het denk ik ook harder.

6. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Ik had ook iets reserves, die ik mooi kwijt raakte tijdens die eerste maanden misselijkheid, maar inmiddels heb ik alweer extra reserves opgebouwd. Ongeveer van maatje 42 naar 40, naar 44. En hoop dat het vocht vasthouden zich gedeisd houd, anders kan ik 46 gaan halen. Dan maar die laatste paar weken jurkjes aan :)
    En alles hangt op mn billen/onderrug.

7. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Hier vandaag 14+1 maar tot nu toe nog niets aangekomen. Inmiddels begint buik wel steeds meer te groeien afgelopen dagen. Vooralsnog gaat het alleen van voren dus hopen dat dat zo blijft hihi. Hier is de misselijkheid gelukkig een heel stuk minder maar ook nog steeds erg weinig eetlust. Vooral 's avonds met avondeten heb ik na een half bord al genoeg. Ontbijt maar 2 beschuiten en 's middags twee boterhammen. Meer krijg ik tot nu toe nog niet weg op een dag. Hopelijk is het voldoende en groeit onze uk lekker verder. Heb gelukkig wat reserves dus vertrouw er maar op dat het goed zit 😊

Inmiddels ook nog maar twee weekjes tot we gaan kijken wat het wordt. Ben benieuwd of het dan allemaal wat meer door begint te dringen. Als ik nu om me heen kijk en moeders met hun kleine op de arm zie, denk ik wel steeds vaker 'zo zit ik over paar maanden ook' maar als iemand vijf minuten later zou vragen of ik al besef dat ik echt iemands mama zal worden dan klinkt het toch weer heel erg onwerkelijk 😊

8. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Spannend!

Zo dacht ik ook, echt precies hetzelfde. Nu nog steeds wel een beetje. Het is nu meer van 'Shit, dadelijk zit ik ook zo :$' (paniek).

9. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Zie ik bij de verloskundige onze naam op een geboortekaartje staan.
    Per jaar worden er 50 babies met die naam geboren in Nederland. Hoe groot is dan de kans dat er 2 bij dezelfde praktijk zitten :$.

10. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Dat is heel toevallig idd.
    Maar dat houdt je toch niet tegen om toch voor die naam te gaan?

11. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Zeker niet. Dit is m gewoon. Niets weergoudt ons er van.
    Alhoewel we t wel pas bekend maken na de geboorte/aangifte , sowieso dat er belangrijke mensen commentaar gaan hebben, wij gaan ons dan weer down voelen daarover.

12. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Ik weet hoe shit t voelt. Iemand die wij kennen noemt haar zoontje bijna exact t zelfde eerst dachten we exact t zelfde maar scheelt nu blijkt de eerste letter baalde er wel van maar nu is t al beetje gezakt. Wij geven de naam niet op. Maar blijft rot.

13. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Jammer inderdaad van de namen, maar dat zul je dan maar net zien he, de namen die wij in ons gedachte hebben komen als het een jongens is vaak voor erg populaire naam, die van het meisje een stuk minder zoiezo op de manier zoals wij hem dan geschreven willen hebben..

Hier ook nog 2 weken wachten, kreeg gister bijna de kans om al te gaan kijken maar me vriend moest werken anders kon ik gister last minute geslachts bepaling doen bij een bureau die bepalingen al doet vanaf de 13de week!!...
    Maar helaas moet nog even mijn geduld houden en wachten tot de 28ste...

Wel moeilijk want ik wil zo graag geslacht gerichte dingetjes kopen haha.
    Ook hebben we via mp babykamer gevonden, super blij ik zal foto maken als ie staat.

Vandaag de ouders van nu babydoos gehaald, valt beetje tegen maar ja je mag een gegeven paard niet in de bek kijken zeggen ze wel eens he haha zitten vooral veel leesbladen in..

Hoe is het met jullie?

14. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Hier gisteren ook ouders van nu box opgehaald maar viel mij ook tegen. Zat speentje in van difrax en een luier en verder alleen maar leesvoer. Maar idd... Gegeven paard 😃

15. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Ik vond alle dozen tegenvallen haha.
    Alleen die van de plus (krijg je bij de geboorte) was goed. Pak luiers en wasmiddel. Ben benieuwd naar de ouders van nu box die ik over een paar dagen mag ophalen.

Met mij gaat het nog steeds op en af....ik gun niemand een ppd. Vandaag voor de eerste keer alleen met de kindjes maar vind het heel lastig. Ben heel erg moe en dat merkt met name onze peuter. Ben snel geïrriteerd en huil echt veel. De psych wil me aan de medicatie zetten maar ik vind dat nogal een stap.
    Ze komt nog steeds 2 dagen in de week en dan maken we samen een daginvulling. Daar houd ik me ook echt aan om genoeg afleiding te hebben.
    Ik hoop dat het snel beter gaat...

Hoe gaat het met de zwangerschappen? Het warme weer lijkt een beetje over te zijn...dat is voor sommigen denk ik wel fijn.

Spannend mamamarjon die geslachtsbepaling. Tegenwoordig doen veel mensen het al met 13 weken maar ik hoor ook dat die niet altijd betrouwbaar is omdat het zo vroeg is.

En die namen....ach....wij hebben onze zoon precies zo genoemd als de voetbalcoach van mijn vriend. Jammer dan....er is maar 1 iemand geweest die er een grapje over gemaakt heef. Als je het een leuke naam vindt, is het toch prima.

En de kilo's...er is bij mij 5 kg blijven hangen. Dat kon er ook nog wel bij....had er al meer dan genoeg. Nog een maandje wachten en dan ga ik maar weer aan de weight watchers. Over een jaar ben ik een slanke mama....dat heb ik mezelf beloofd 😊

16. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Ouders van nu is van de Etos toch? Kan me neit hetinneren dat daar iets in zat van nut, behlave een hoop reclame.
    Kruidvat heeft een bijtring, pak luiers en nog iets. Dat is wel handig! Die van de prenatal had ook een pak luiers geloof ik.

Geslachtsbepaling kun je beste vanaf 15/16 weken doen. Anders is het nog te veel een twijfelgeval.

Die warmte nog steeds last van. Benauwdheid blijft nog binnen hangen. Pas zelfs mn slippers niet meer! Ben helemaal opgeblazen door al dat vocht van deze week.

17. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Box viel mij ook tegen bij ouders van nu Vriendin van mij had er meer in. Heb er wel mailtje over gestuurd maar doen ze niets mee.

Vocht krijg ik nu aan meer last van trouwring past niet meer oeps..
    Van de week hadden we controle bij verloskundige ijzer is te laag. Mag het proberen met een dieet maar als het erger word moet ik ook pillen.

Proud wat goed dat je zo bezig bent met je inzetten. En kan mij ergens voorstellen dst je geen medicijnen wilt.

18. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Ja de ouders van nu box is die van de etos, die van de kruidvat heb ik me nu ook voor opgegeven ben benieuwd wat daar dan in zit ;)

proud kan me voorstellen dat het echt even moeilijk is nu je er alleen voor staat, gelukkig dat je nog wel ondersteund word door de psych, heb je geen naaste fam of vriendin die wat vaker bij je langs kan komen om je te steunen?... en tis idd wel een stap om met med. te beginnen maar je psych zal ze vast niet zomaar voor schrijven misschien helpen ze je toch wel..

Wat voor dieet krijg je Amy? mag je bepaalde dingen dan niet meer eten of moet je meer gaan eten dan?

Ik ben eigenlijk nog niks aangekomen nou ja ik was dus 4 kilo afgevallen en die zitten er nu weer aan maar heb wel die zogenaamde 3 getallen gezien en dat vind ik toch wel even een domper maar ja hopelijk na de zwangerschap kom ik snel weer onder...moet dan echt een hele boel gaan afvallen, maar ze zeggen dat je met bv veel kwijt kan, dus dat is nog een extra motivatie om bv te geven haha

19. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Mamamarjon ik at en dronk alles van wat er aanbevolen word. Dit mag nu niet meer. Mag geen melkproducten meer bij het eten moet 2 uur tussen zitten alleen doordst ik 5 kleine maaltijden eet geen melk meer dus. Moet nog meer noten en chocolade eten . En moet bij elke maaltijd kiwi of sinaasappel eten zodat de vitamine c kan helpen om het ijzer op te nemen. En nog meer groenten . En ik was verslaafd aan yoghurt en ijsjes maar dat is dus ook niet goed en mag nog wel waterijsjes. Maar tis te doen alleen mis me melkproducten maar normaal vind ik dat niets maar sinds ik zwanger ben heerlijk .

20. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    dus geen melk producten meer maar wel extra noten en chocolade? dat laatste lijkt me niet zo erg, maar idd melkproducten laten staan lijkt me een stuk lastiger er zij zoveel dingen waar melk in zit, maar dit is dan alleen puur tijdens de zwangerschap toch?...

En heb leuk nieuws, ik kon niet meer wachten en heb een echo bureau gevonden die ook weekends afspraken maken, en heb voor morgen avond een geslachts bepaling kunnen plannen!!! joehoeee ben zo benieuwd!!

Deel Deze Pagina