Dit topic even helemaal vergeten oepsie Weet even de namen niet meer, dus voel je vooral aangesproken De dementie word al iets minder maar is nog ateeds een ramp. Gok dat ik er mee om heb leren gaan ipv dat ik weer slimmer word . Zo te lezen, heeft de kleine ook veel plezier op je bruiloft gehad! Gefeliciteeerd! Mooi gevoel is dat ja. De kleine die zich afzet in je buik waardoor je m overal voelt. Hier de laatste loodjes! Af en toe gaat ze helemaal los, maar kan het pijnlijk zijn omdat ze de ruimte niet meer heeft. Liever die pijn dan niets voelen, hoor!. Ondertussen al wat meer gewend in je huisje? Goeie mannen dat ze zo voorzichtig met je zijn! Gevaar is dat je snel iets te veel doet zonder het te merken.
Wat leuk een meisje! Kun je dr lekker verwennen en mee tutten Bh's heb ik normale gehaald, dus voorgevormd en met zo'n draadje onderin. Maar dan 90D ipv 80B. Moet wel zeggen dat zo tegen het einde die beugel vervelend word. Klemt lekker vast tussen mn boezem en dikke pens. Deze worden ook alweer te klein, maar eerst eens de borstvoeding afwachten voor ik nieuwe ga halen. Rest van kleding komt van h&m of primark maar dan maatje groter. Nu veel trainingsbroeken aan. Door t weer veel vocht vasthouden en 20 kilo aangekomen. Van mtje 40/42 naar 46 . Heb ook al wel voorkeur voor vk. Sommige gewoon geen klik mee. Nu ik wekelijks moet, herken ik langzaamaan gezichten. Maar kan gerust dat ik straks iemand heb die ik maar 2x heb gezien ofzo. Spannend dat het toch nog is gelukt! Gefeliciteerd met je zwangerschap En welkom hier. We hebben dames uit alle weken hier, dus genoeg ervaringen
Dank jullie wel! Moniek echt de laatste loodjes voor je. Succes ! Volgende week echo om te zien waar placenta zich ophoud. Zo lief bij vk mn man ja ik heb gekeken naar die bevallingen en ze gaat echt pijn hebben kan je haar geen pijnstilling dwingen meteen. Haha. Hij vind het rot als ik pijn heb . Zijn nu bezig met geboorteplan komt nu toch wel dichterbij
Ooooh spannend My. De voorbereidingen voor de bevalling zijn nu dus ook al bezig. Langzaamaan aftellen naar het einde.
hey hallo meiden, was er even tussen uit hoor, voelde me niet zo lekker in me vel, maar inmiddels gaat t weer beter! DUS KOM weer lekker meebabbelen. Zo spannend voor de dames dat het aftellen begint, gek idee dat jullie straks jullie baby'tje al in jullie armen hebben!! ik moet nog zo lang haha..heb inmiddels mijn zwangerschapsverlof al wel geregeld, als t beetje meezit met vakantie aanvraag kan ik eind november stoppen met werken, heerlijk even niks doen .. Volgende week de 20 weken echo super spannend!...ook hebben we de babykamer voorzien van een roze begangetje en paarse vloerbedekking ben er super blij mee, ga elke dag even kijken voel me dan zo blij ...
Mamamarjon je bent niet de enige die elke dag even gluurt. Ik doe het ook geeft ook soort van rust lijkt het wel. Spannend de twintig weken echo. Ik moet morgen voor controle echo omdat placenta bij alle echo's niet goed lag. Intake kraamzorg ook gehad. Ontzettend lieve vrouw en ik begreep dat er bij hoop organisaties beknibbeld word op huishoudelijke taken maar bij degene die wij hebben niet. Ook geen stagiairs en werken allemaal al jaren in de kraamzorg. Dus heb er wel gerust gevoel over.
Tijd vliegt Marjon! De 20 weken echo alweer. Bij 2steden kun je vragen op een usb stickie van de echo. Elisabeth weet ik niet. Haha. Als jij stopt met werken, mag ik weer bezginnen. Amy. Hopen dat placenta wel goed is komen te liggen.
Krijgjedie krijg je. Vragen ze wel 10 euro voor. Weet niet hoe het zit als je er zelf eentje mee neemt.
thnx voor de tip moniek! ga ik zeker aanvragen! neem gewoon een eigen usb mee kunnen we nog zien wat we doen.. Amy hoop voor je dat de placenta nog goed komt te liggen, wat heeft het voor gevolgen als dat eigenlijk niet zo is?.. Ik ben ook wel erg benieuwd naar de kraamzorg die we gaan krijgen, ik heb me via thebe aangemeld, en hoop dat ik ook extra tijd kan krijgen en huishoudelijke hulp, in welke week komen ze dat eigenlijk bespreken?..
Als me placenta nog steeds ligt als de vorige x dan moet ik een keizersnede en mag je in sommige gevallen ook geen gemeenschap. De placenta lag de vorige keer voor de uitgang. Maar meestal groeit het omhoog alleen bij mij tot nu toe niet. Kraamzorg belde mij 2 maanden voor uitgerekende dag. Ik krijg doordat ik bv wil geven meer uren maar je kan ook nog meer uren inkopen maar dan betaal je wel alles zelf. Ik had wel aantal vragen van te voren opgeschreven in boekje als mij tussendoor iets te binnen schoot. Dan kan je t ook nie vergeten tijdens een geprek. Want dementie heerst soms echt in mn hoofd.
Meestal komen ze in de 7e maand langs. Maar bij mij was dat de 5e al.. ook prima. Geloof dat je bij thebe kan koezen tussen 3 uir en 8 uir per dag. Sowieso leggen ze alles uit tijdens het gesprek en krijg je boekjes mee.
Wij hebben ook al heel vroeg intake kraamzorg gehad. Wij hebben via Zuidzorg, krijgen 8u per dag. De dame die bij ons op bezoek kwam, zei dat we vooral zelf duidelijk aan de kraamzorg moeten aangeven wat wij willen. Ze gaat geen achterstallig onderhoud aan het huis doen (dus geen 3 weken wasgoed wegwerken e.d.), maar als wij met onze 3 katten bijvoorbeeld willen dat ze elke dag even stofzuigt is dat geen probleem. Ik vind het nog een gek idee, kraamzorg in huis. Ben ook niet zo goed in hulp vragen, vind dat ik alles zelf wel kan. Maar dat is vast anders als ik net een baby uitgepoept heb Hier gaat t overigens goed. Dinsdag weer controle gehad. Bovendruk nog steeds vrij hoog (altijd), maar onderdruk 76 dus dat is prima. Zie wel als ik mn lijstje doorkijk, dat mn eigen hartslag steeds een beetje sneller wordt, komt dat doordat ik meer bloed moet rondpompen? Heb trouwens een naar kwaaltje er bij. Heb het veelgebruikte "prikkelbaredarmsyndroom", wat bij mij inhoudt dat de ingang van mijn dikke darm met momenten heel gevoelig is. Soms heb ik er maanden geen last van, maar vooral bij stress speelt t nog wel eens op. Dan voelt het alsof er een ballonnetje heel strak wordt opgeblazen in mn buik en als er druk op komt doet het gruwelijk veel pijn! Nou, drie keer raden waar ik last van heb nu en wie er zeer regelmatig heel hard tegen aan schopt. AUW!!!
Auw evelyn i know the feeling. Pds is geen pretje zeker niet met een kleine in je buik. Vandaag alweer 32 weken!! Echo gehad placenta ligt net buiten risico gebied dus hoef gelukkig geen keizersnede kindje ligt alleen 2 weken voorop zijn groei. Dinsdag horen we meer hierover bij de verloskundige.
Wie weet komt ze dan wel eerder Amy! Kan het ook zijn dat er verkeerd is gemeten bij de termijnecho? Bij mij is er heel veel heen en weer geschoven met de datum, met een totaal verschil van 2 weken. Als mijn cyclus klopt zou ik nl 31 okt uitgerekend moeten zijn, de eerste meting werd ik op 11 november gezet en bij de termijnecho op de 6e (zoals jij). Bij de 20-weken echo (de juiste) lag de groei precies op schema, maar nu ligt mn baarmoeder alweer heel hoog. Ach, we gaan t allemaal wel zien toch?
oei balen evelyn nog een kwaaltje erbij zal niet lekker aanvoelen, hopelijk schopt de kleine niet al te veel bij je! amy fijn dat de placenta nu goed ligt, dat je kindje nu 2 weken op voor ligt betekend dat ook automatisch dan dat je eigenlijk al 2 weken verder bent? dus al 34 weken? Ik hoopte eigenlijk bij mijn vk al een beetje duidelijkheid te krijgen wanneer ik mijn geplande ks ga krijgen, maar helaas kon zij mij daar niks over zeggen omdat de gynacoloog het later overneemt en de ks gaat inplannen. Was nml makkelijk geweest om uit te rekenen wanneer ik mijn verlof kon in laten gaan en wanneer mijn vriend vrij kon vragen, hij neem dit jaar expres geen lang vakantie op om na de bevalling 6 weken vrij te kunnen nemen, echt super fijn idee... Ben ook wel benieuwd hoe dat zit met de kraamzorg allemaal, ik zal wel in het ziekenhuis moeten blijven, zou ik dan thuis ook nog wel kraamzorg krijgen, en hoeveel eigen bijdrage betaal je, toch heel wat vragen waar ik rekening mee moet houden.. Verder gaat t lekker, de moeheid is er nog steeds maar de misselijkheid neemt wel wat af, eetlust heb ik nog steeds niet maar daar kan ik wel mee leven, ik voel de beeb wel al ontzettend goed, super leuk! alleen wel jammer dat mijn dikke buik (vetjes buik) niks kan laten voelen aan de buiten kant, hopelijk veranderd dat nog wel dat voor me vriend ook beetje tastbaar word...
Ja ik ben toen vroeger gezet was eigenlijk 10nov en toen met termijn en nekplooi op 6 nov gezet. Ee wachten maar af als hij eerder komt alleen maar fijn eigenlijk stiekum. Mamamarjon wat fijn dst hij zes weken kan opnemen. Wij hebben ook dagen extra gelukkig en rond kerst ook nog vind het ook leuk als we die dagen echt met zijn drieën kunnen zijn. Kijk er al echt naar uit
Heyt ladies! Fontys zoekt weer aanstaande mama's die proefpersoon willen zijn voor de studenten. De studenten hebben geleerd hoe ze echo's moeten maken, maar moeten dat natuurlijk oefenen. Als zwangere krijg je dan dus een gratis echo. Ik ben zelf helaas te ver zwanger om nogmee te kunnen doen, maar ik ben mee geweest met een vriendin vorig jaar. Ik vond het heel leuk! Twee of drie studenten maken een echo en moeten allerlei dingen leren te meten. Duurt ongeveer een uur dus je kan een uur van je kleine genieten! In de links vind je meer info. Voor wie het leuk vindt Donderdag/vrijdag: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/12039405_841330182650778_6980617631346558584_n.jpg?oh=b5d984aae6f7239b006197799a5c404c&oe=56A19E80 Vrijdag/zaterdag: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/12033068_841330195984110_3930649835485018224_n.jpg?oh=c08f6a89d90bf4e2606a6bafe34c0204&oe=56A8D103
Morgen 40 wkn. Weer mis. Regelmatig zie ik zulke oproepen, maar iedere keer verkeerde termijn Zou graag mee willen werken