Brabantse (aankomende) mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamamarjon, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Het ging goed!
    We hadden onze dochter gezegd dat ze moest draaien en dat Had ze gedaan! Een beetje te enthousiast alleen, nu lag ze schuin de andere kant op. Maar met een klein zetje (toch pijnlijk!) hebben ze haar recht voor de uitgang gedraaid. Het zal me benieuwen of ze blijft liggen, maar dat wordt nu bij de vk goed in de gaten gehouden. De gyn heeft ook een plan de campagne uitgestippeld voor als mevrouw zich blijft omdraaien :)

Was trouwens wel fijn om alvast kennis te maken met de kraamafdeling van het Maxima Veldhoven. Wat een fijne sfeer en een vriendelijke mensen!

2. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Vandaag voor echo geweest. Onze man is behoorlijk groot. Word nu op bijna 8 pond geschat. Volgende week naar gynaecoloog. Zo blij dat ik maar 1 heel klein pakje gekocht had. Afgelopen nacht ook al voorweeen. Dus misschien komt onze man nog in oktober. Spannend. Hoe is het met alle andere dames?

3. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ja, beetje stil hè?
    En hoop dat jullie kerel een beetje eerder komt ja, met dat gewicht moet ie er wel klaar voor zijn!

Ik ben vandaag met een vriendin naar het Borstvoedingscafe in Eindhoven geweest. Had het me een beetje groter voorgesteld. Er stonden vooral veel stands van kraamzorg. Één leuk standje met voefingskleding, en een leuk standje met babymassage. Dat laatste lijkt me wel wat.

Nu wel n zere rug van al dat geslenter. Dus rustig aan thuis bij komen :)

4. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Wel leuk he al dingen. Ik heb cursus borstvoesing geven gedaan. Wel fijn je leert toch anders als iemand t verteld dan als je t leest.

5. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Ja, hebben wij ook gedaan ja, bij zuidzorg. Evenals de cursus bevallen en kraamzorg. Voor mijn man was vooral die laatste een eye-opener. Hij dacht dat bevallen zo ging als in films: op bed liggen wachten tot voldoende ontsluiting en dan persen :p

6. MaaikeL

MaaikeL Nieuw lid

11 okt 2015
    3
    0
    0
    Beek en Donk
    Hoi allemaal

Ik meld me hier ook. Mijn naam is Maaike, 32jaar en sinds 3 jaar woonachtig in Beek en Donk. Ik ben geboren en getogen in de provincie Zeeland en omdat mijn vriend uit Brabant komt hiernaartoe verhuisd. Zwanger van onze eerste, een meisje, we zijn 5 februari uitgerekend.
    Op wat vermoeidheid in het begin verloopt de zwangerschap goed.
    Op t moment beetje grieperig, erg verkouden.

7. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Hoi Maaike welkom. En beterschap. Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe?

Hier spannende momenten gehad. Gisteren heel de dag harde buiken ml heeft vk gebeld en toxh even naar ziekenhuis. Bleek na paar uur daar gelukkig af te zakken vanmorgen mocht ik naar huis maar zodra er iets veranderd word ik meteen opgenomen. Van de week krijg ik wel xrra onderzoeken. Maar gynaecoloog gaf aan dat ze mij niet te lang wil laten lopen eind oktober als maximum. Spannend...

8. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Oooh, spannend Amy! Waarom wil de gyn je niet te lang door laten lopen eigenlijk?

En welkom Maaike, spannend, ook zwanger van de eerste. Wij ook, en ook n meisje :)

Hier vandaag ook harde buiken en wat krampen. Allemaal oefening :) Ik begin zowaar zin te krijgen in de bevalling!

9. MaaikeL

MaaikeL Nieuw lid

11 okt 2015
    3
    0
    0
    Beek en Donk
    Spannend zeg Amy.

Leuk Evelyn ook de eerste en een meisje.

Bij mij loopt de zwangerschap tot op heden voorspoedig. Op de 20wkn echo was te zien dat de placenta nog voor de baby ligt dus ik heb haar nog niet gevoeld. Wel gisteravond een paar plopjes gevoeld net een uitelkaar spattend zeepbelletje ofzo, misschien was ze dat wel :)

Nu al sinds zaterdag ziek, super verkouden beetje grieperig.
    Maakte me al zorgen of t kwaad kon voor de kleine maar volgens internet niet gelukkig.

10. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Baby bleek op de echo al helemaal af te zijn. Hij weegt volgens berekening van afgelopen vrijdag bijna 8 pond. Gynaecoloog van gisteren gaf aan dat hij gegroeid is alsof die nu al 40 weken is. Dus ze wil niet dat hij straks 10 pond is.

Morgen weer extra onderzoeken. Spannende weken worden dit.

Maaike spannend dan die eerste plopjes en bewegingen. Geniet ervan

11. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Evelyn lees ik nu dat je meisje weer terug gedraaid is? Oh jeeh. Wat gaan xr nu doen. Want je wilde liever geen keizersnede begreep ik.

12. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Tis hier heel heel stil geworden. Hoop dat alles goed gaat bij jullie. Bij mij heeft de gynaecoloog mij tot het weekend gegeven om zelf te bevallen en anders word ik zaterdag ingeleid dus super spannend. Dus we gaan ons mannetje ontmoeten ;)

13. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Spannend Amy! Ga voor je duimen dat alles goed gaat.

Hier gaat net allemaal zijn gangetje. Inmiddels 24 weken en weinig last van kwaaltjes, op de vermoeidheid na. Morgen glucosetest dis ben benieuwd wat de uitslag zal zijn al verwacht ik niet veel bijzonders haha. Tot op heden nog maar 0.6 kilo aangekomen in totaal. Daar ben ik stiekem wel blij mee. Leuk om te horen van andere ook dat ze vinden dat ik mooi buikje heb die alleen van voren zit, terwijl ik altijd bang was dat ik vooral in de rondte aan zou komen.

14. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Woow Amy, spannend! Waarom willen ze je niet langer dan 38 weken hebben dan?

En fijn dat t zo lekker gaat Mariposa!

Hier was meisje inderdaad weer dwars gedraaid, toen vorige week gelukkig ook weer goed gedraaid en grotendeels ingedaald. En gisteren bij de controle bleek ze weer dr koppie te hebben teruggetrokken, maar wel nog goed voor de uitgang te liggen.
    Echt waar, wat een tuttebel!

15. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Je hebt zeker een tuttebel. Ah hopelijk daalt ze nog in.

Ons mannetje word eerder gehaald omdat hij te groot aan het worden is. Tijdens mijn voorweeen waarvoor ik opgenomen was bleek dat ik zwangerschapssuiker heb. En vruchtwater raakt ook op. Had ook al ontsluiting. Dus ons mannetje mag komen. Wel heel spannend ineens. Ik had heel mn zwangerschap al het gevoel dst hij eerder zou komen. Alleen jammer is dat me beste vriendin voor haar werk naar het buitenland moet en nu de eerste week mist maar kleine zn gezondheid gaat voor.

16. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Dat gaat zeker voor!
    En geen suikertest gehad met 28 weken dus? Of kwam er toen nog niks uit?

17. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    hey meiden hier ook weer een berichtje van mij!

Wat spannend allemaal amy dat het nu niet lang meer gaat duren voor de kleine er is!! dus zaterdag is de grote dag?!

Een dwarsliggertje bij jou evelyn haha ligt denk toch het lekkerste dan

Fijn mariposa dat je weinig kwaaltjes meer hebt dat maakt het wel net wat prettiger allemaal he
    ik heb vandaag de glucose test gehad, ben benieuwd wat er uit komt..

Welkom maaike en gefeliciteerd met je zwangerschap zon eerste is altijd spannend al moet ik zeggen ook al word t voor mij de derde het is nog spannend haha

Hier gaat de zwangerschap ook zijn gangetje, de kleine is ontzettend bewegelijk en trappelt lekker met de voeten naar beneden op mijn blaas!, helaas hier nog steeds weinig eetlust en de hele dag door een vol gevoel alsof alles gedrukt zit. Ik heb zittend werk wat me ook niet echt lekker meer afgaat, laatste maandje kan ik gelukkig 4 halve dagen gaan werken, dan december vakantie en aansluitend me verlof heerlijk vooruitzicht!!

18. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Mamamarjon ook al weer 24 weken. Het gaat hard.

Ik heb geen suikertest gehad. Bij mij bleven ze de klachten maar zoeken in lage bloeddruk. En ik kwam aan zei vk doordat ik rustig aandeed. Ik ben bijna 25 kilo aangekomen . Maar nu kwamen ze er dus heel laat pas achter. Maar het is heel fijn hoe ik nu in t ziekenhuis opgevangen ben.

19. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Beetje stom dat ze niet eerder getest hebben dan. Maargoed, gelukkig begeleiden ze je nu goed.
    Ik ben trouwens ook al 20 kilo aangekomen. Maar hou ook echt heeeeel veel vocht vast. Heel mn onderbenen en natuurlijk voeten zijn dik, mn handen en vingers en nu begint ook mn gezicht mee te doen.
    Gelukkig zijn datgemakkelijke kilo's om te verliezen :p

20. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Vandaag heeft beste vriendin mn buik geschilderd. Was leuk!

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina