Wij hebben ook drie katten ja mamamarjon! En welkom Proudtobemom! Ik heb vanmiddag lekker opt terras gezeten met mn hoogzwangere vriendin. Van te voren moesten we trouwens wat speciaalbiertjes halen voor mn zusje, en ik voelde een goeie mop aankomen. Alleen de clou moet nog verzonnen worden. Hij begint zo: "Komen twee zwangere vrouwen de drankenhandel binnen...." Maken jullie m af?
Poeh ik ben heel slecht in leuke moppen dus mijn inspiratie is daar voor ver te zoeken haha wel super leuk dat je samen met een vriendin zwanger bent! Al zou dat voor haar dan nu niet meer zo lang zijn. Ik heb in mijn omgeving verder niemand die zwanger is of hebbe eigenlijk ook geen kinderen .. Proud to be mom lijkt me heel moeilijk voor je idd om in die situatie als t dan met je naasten zo slecht gaat echt te genieten maar denk dat t ook wel goed is om dat dan toch wel te proberen Hoe moeilijk ook. Heb vandaag een 9 maanden dagboekje gehaald super leuk. Soort ikke boek waar je dan 9 mnd van alles in kan opschrijven leuk voor later
Hehe, had ik natuurlijk hier moeten melden... Guus Meeuwis is aan t soundchecken, en de wind staat onze kant op, dus kan alvast in de stemming komen. Hebben van mn zusje kaartjes gekregen, want zij wonen er naast. Maar ze gaan zondag al. Anyway, slapen zit er nog ff niet in... Marjon: leuk zo'n boekje! Heb er wel s naar gekeken, maar zou niet weten wat ik er in zou moeten schrijven eigenlijk... Edit: ohja, en vriendin is vandaag 39 weken!
Proudtobemom sterkte met de moeilijke momenten. Heb je wel steun om je omgeving? Mijn vriend vond het in het begin onwerkelijk maar zodra bij een echo er duidelijk een kindje te zien was begon hij heel zorgzaam te worden. Zeker nu met verhuizen en klussen is hij echt over bezorgd. Verder op intiemvlak is er niet veel veranderd alleen dst hij erg blij is met mijn rondingen maar denk dat alle mannen hier wel naar uitkijken Zo een negen maanden boekje heb ik ook alleen kloppen de weken niet helemaal meer omdat bij de termijn echo ik een paar dagen vooruit gezet . Dus misschien een tip voor je om rekening mee te houden
Thanks! Ik heb idd veel steun aan mijn familie en ze hebben er alle begrip voor dat ik af en toe even alleen aan mezelf en die kleine uk denk. Ik heb ook zo'n 9 maanden dagboek, leuk om te schrijven! Gaaf man concert van Guus Meeuwis. Ben er nog nooit geweest terwijl ik er ook heel dichtbij woon. Volgend jaar toch eens kijken of ik kaartjes kan krijgen.
Super leuk Guus Meeuwis, hoor er altijd goede verhalen over dat het gezellig is, ik ben niet echt van de nl muziek maar zijn liedjes en de sfeer wil ik wel een keer meemaken!. Ik heb een voorbedrukt boekje van Pauline waar allemaal vragen in staan, dus op die manier komt het boekje wel vol, met van alles en nog wat... Heb de laatste tijd helemaal geen klachten meer, voel ook helemaal niks , dat is soms best wel frustrerend, alsof ik helemaal niet zwanger ben ofzo...ik kijk echt uit naar de eerste echo dan heb ik tenminste iets om naar te kijken Vanaf welke week konden jullie ook echt iets voelen kwa beweging in je buik?
Ik merkte de baby op toen me vriend met 2 andere vrienden op pad was. Is hun traditie elke jaar drie dagen zonder vrouwen weg. Dus ik wist dat die dagen er aan kwamen maar uiteraard huilen en huilen heerlijk die hormonen NOT. Dus ik lag te huilen in bed en ineens voelde ik een heer zacht kriebeltje in mijj buik. Dus opgeschreven waar en hoe t voelde de dagen erna merkte ik t vaker op en nu voel ik vooral als ik naar bed ga gekriebel of druk in me buik. Maar vond het wel heel mooi dat beeb wilde laten weten je bent nie alleen he. Was met 16 weken. Over ke echo kan ik nig goed herinneren bij mijzelf. Ik kwam bij vk en die maakte een echo en je zag niets helemaal niets alleen maar mijn darmen. (Ik heb prikkelbare darm syndroom) Dus ze zei je bent wel zwanger maar ik krijg t niet in beeld. Ik vond dat zo moeilijk me vriend gelijk en in t ziekenhuis kan die t wel zien ?? Dus paar dagen later in t ziekenhuis was het te zien zo mooi en achteraf blij dat we naar het ziekenhuis gegaan zijn voor een echo. Want anders had ik nog 4 weken jn spanning gezeten.
Ahhh dat moet een mooi moment geweest zijn ja, dat je toen niet meer zo alleen voelde, dat emotionele gedoe ook ik herken t echt, toen ik nog niet wist dat ik zwanger was voelde ik me al vreemder en gevoeliger dan anders, moest oppeens huilen om meest gekke dingen, ben al wel een gevoelig persoon maar nu sloeg t alles, maar ja nu verklaard t wel waarom haha Ik hoop dat als ze t met de gewone echo niet zien dan met de inwendige echo gaan proberen hoor, want kan eigenlijk niet langer wachten dat ik iets zie...
Ik voelde de baby toen ik ongeveer 16 weken was. Het is net een vlindertje dat in je buik fladdert. Nu met 34 weken worden mijn ribben soms echt goed geraakt haha. De eerste echo heb ik rond 7 weken gehad omdat je voor die tijd heel moeilijk iets kunt zien. Dat was ook een inwendige echo, maar dat is echt niet vervelend hoor. Ik snap dat je onzeker wordt de eerste paar weken, ik had dat ook heel erg. En dat de kwaaltjes er niet zijn, is ook heel normaal. Die komen vanzelf in alle hevigheid opzetten....ik heb ervaring haha. Maar hopelijk valt het allemaal mee voor je....die misselijkheid is echt geen pretje. Heb je al een afspraak bij de vk staan?
Hm.... niet naar Guus Meeuwis gegaan. We hadden namelijk gisteren 19 weken echo en de baby heeft een flinke groeiachterstand. Pas komende donderdag verdere onderzoeken en het is allemaal heel spannend. Niet in de stemming dus om te gaan, we hebben de kaartjes weer weggegeven...
Jeehtje evelyn wat een rot nieuws en nu wachten tot donderdag? Dat is inderdaad heel lang wat zei je vk ervan? Snap dat je hoofd er nu niet naar staat om naar guus te gaan.
Mja, nu wachten ja. Voelt ook echt veel te lang... VK nog niet gesproken, die zie ik dinsdag bij een controle. Dan horen we iig t hartje en dan ook bloeddruk meten enzo. Het kan zó veel oorzaken hebben, waaronder gewoon een groeidipje. Maar het kan ook een infectie, slecht werkende placenta of zelfs een chromosomale afwijking zijn... :/
oje evelyn dat is niet zo'n mooi nieuws, en wat rot dat je nu nog zo lang moeten wachten, en dat je niet gelijk sneller kan komen...hoop voor je dat alles mee valt..
Hallo, Hier ook een Brabantse. Net zwanger van ons vierde wondertje. Nog aan het bijkomen van de verrassing, maar heel blij. Ik klets graag mee! Xxxxxx
Hey brabantse gefeliciteerd!! welke buurt kom je ergens vandaan? ik vanuit tilburg, en een vierde kindje spannend zeg! heb je zoons of dochters? leuk dat je mee wilt kletsen..
Gefeliciteerd met je zwangerschap! ! @evelyn hoe ging het bij de Verloskundige? Pff zat er gisteravond beetje doorheen zijn al 2 weken bezig in nieuwe huisje maar Vloer van babykamer was niet helemaal geleverd. Vrijdagochtend komt de rest. Ik heb nog nooit om een vloer gehuild. Hormonen Maar als het goed is zitten we volgende week echt in ons huisje
Lekker voorzicht Amy dat je dan al lekker gesetteld bent, is dan alles ook al klaar en ingericht? dan zijn die tranen het wel weer waard he haha, af en toe word ik ook gek hoor van die emo buien, me vriend kan daar echt smakelijk om lachen..
Hoi dames, mag ik met jullie mee kletsen? Ik ben vandaag 5 weken zwanger van ons 2e kindje. Ik kom uit Den Bosch en ben 29jaar. Heb trouwens ook 4 jaar in Valkenswaard gewoond