Hoi dayna welkom en gefeliciteerd Ik heb vandaag de 20 weken echo. Spannend en blijft zo mooi om die kleine te zien.
Hoo dames, mag ik ook mee kletsen? Hier ook een woonachtige in Brabantse mama to-be! Ik woon tussen Tilburg en Oosterhout in maar ben een Zeeuwe ! Ik ben morgen 13 weken zwanger van ons eerste kindje! Succes Amy!
Veel succes en plezier Amy! Welkom Shally en Dayna! Wij hebben om 14:10u vanmiddag de medische echo. Ben best nerveus... Maar we hopen er het beste van... Leuker nieuws: gisteren zijn onze beste vriendin en vriend, mama en papa geworden van een dochter! Ze liggen vandaag nog even in t ziekenhuis, dus vooraf aan de echo gaan we de kleinste aanwinst bewonderen!
hey dayna en shally welkom en beide gefeliciteerd natuurlijk!! @Amy super spannend 20 weken echo! ben benieuwd! @evelyn heel veel succes vandaag hopelijk geeft het wat meer duidelijkheid Ik heb de laatste tijd helemaal nergens geen kwaaltjes of last meer, dat is soms best gek want heb helemaal geen gevoel zwanger te zijn, zal blij zijn als het dinsdag is dan is er weer iets tastbaars, zo een echo is dan toch wel weer een bevestiging
Heerlijk een uur naar de kleine kunnen kijken. Zo mooi. Alleen over 12 weekjes op nieuw een echo omdat ik een voorliggende placenta heb. De kleine heeft mijn groot hoofd geërfd. Zo lief me vriend zag ik de tranen wegpinken toen de kleine verstoppertje achter de armen deed. Evelyn hoop dat er voor jou vanmiddag goed nieuws is ik ga voor je duimen
EvelyndeB: Wat leuk, gefeliciteerd! En jullie succes vanmiddag met de echo. Mamamarjon: Spannend he! Ik vind de eerste 12weken niks aan.. Mag je dinsdag een beetje op tijd? Amy2015: Fijn dat alles goed is Ik had bij mijn dochter ook de placenta voor. Voel jij je kindje al? Ik toen pas bij 24weken echt duidelijk.
Het duimen heeft geholpen, want we hebben heeeeeel goed nieuws!!!!! Alles is gewoon goed!! De echoscopiste vrijdag heeft een meetfout gemaakt, want vandaag heeft de baby tijdens de echo in 3 verschillende houdingen gelegen en in alle houdingen werd 20+0 of 20+1 gemeten. Aangezien ik vandaag 19+6 ben, is t buikje zelfs een beetje boven gemiddeld! Noujaaaa! Verder alles nog eens doorgelicht en alles zag er super goed uit! We zijn echt in de zevende hemel! En nog iets wat heel duidelijk zichtbaar was deze echo: het geslacht! Wij krijgen een dochter!!
Alle nieuwe mama's gefeliciteerd met jullie zwangerschap! En Evelyn....super nieuws! Gefeliciteerd met jullie dochter! Wel raar dat ze de vorige keer niet goed gemeten hebben.....maar alles is goed dus who cares Ik ben sinds deze week op halve kracht gaan werken omdat het niet meer ging om hele dagen te werken. En vandaag officieel met zwangerschapsverlof. Nu eindelijk rust....maar eens gaan zien hoe ik de dagen door kom Wat leuk al die echo's. Ik heb maandag mijn waarschijnlijk laatste echo gehad. Ons mannetje groeit goed....een beetje boven gemiddeld.
Goedeavond, Ook hier een Brabantse aankomend mama. Kom uit Tilburg en ben 29 jaar. Wordt mijn eerste kindje samen met mijn vriend. Komende dinsdag heb ik mijn 1e echo. Ben dan precies 7 weken. Ik moet sowieso in zkh bevallen vanwege mijn medische geschiedenis. Vind het super spannend allemaal! 😊 Las net iets over nekplooimeting. Hoe staan jullie daar in... Wel/niet?
Welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Wij hebben zelf gekozen geen nekplooimeting en dergelijke te doen. Maar toen we vorige week te horen kregen dat t kindje een groeiachterstand had, kreeg ik toch twijfels of we t niet hadden moeten doen.... Van de andere kant ken ik ook iemand die al die testen hebben laten doen, kwam uit dat t risico laag was, kregen ze alsnog n kindje met down....
Wij hebben er bij beide zwangerschappen niet voor gekozen. We hadden geen verhoogd risico op afwijkingen vanwege familie of leeftijd. Daarnaast is het een kansberekening die uiteindelijk nog geen feiten kan geven. Daarnaast zei mijn vk dat ze bij de echo altijd ook kijkt naar de nekplooi en als ze iets geks had gezien ze ons sowieso zou doorsturen naar de gynaecoloog. De 20 weken echo vonden wij veel belangrijker om te doen.
Evelyn, wat fijn dat de echo toch goed was Proudtobemom, lekker verlof nu, geniet er van! Mariposa, Bij dochterlief geen nekplooimeting gedaan en gaan dat nu ook niet doen.
@evelyn wat super fijn om te horen!! (heeft t duimen toch geholpen idd hihi) wel een beetje slordig dat ze niet goed gemeten hadden, maar ja het blijven toch ook maar mensen..en super leuk dat t een meisje word! ga je nu alles roze kopen enzo?? @amy fijn dat je echo goed gegaan was, ik had met mijn vorige zwangerschap ook een voorliggende placenta maar die was uiteindelijk wel weer gezakt geloof ik waardoor ik toch vrij snel van alles voelde, jullie weten het geslacht nog niet? of word t een verassing? @dayna we hebben dinsdag in de ochtend al een echo dus dat valt mee, daarna ook gelijk intake bij verlos kundig, ik ben benieuwd of ik deze keer weer een ks ga krijgen maar ik vermoed van wel en denk ook dat ik er voor zou kiezen als dat zou mogen @Proudtobemom geniet van je verlof!! heerlijk toch? gewoon even lekker niks doen en genieten van je vrije dagen niks moet alles kan haha (of heb je ontzettende nesteldrang?) @mariposa gefeliciteerd!! en toevallig kom ik ook uit tilburg en lopen we (als mijn berekening goed loopt) ook zowat gelijk! en dinsdag ook een echo toevallig ook bij twee steden ziekenhuis? Nekplooi heb ik bij beide zwangerschappen laten doen, maar eigenlijk dacht ik dat dat er bij hoorde? ben me er niet van bewust geweest dat we daar speciaal voor moesten kiezen eigenlijk, ik dacht dat het standaard was net als een 20 weken echo... ik weet dus niet of ik het bij deze weer ga doen... Nou het weekend staat voor de deur heerlijk ben zo moe de laatste tijd word er gewoon moe van haha, maar ja dat hoort er allemaal bij he
Hihi nee ik zit bij Elisabeth zkh. Maar idd toevallig! Zie nu ook pas dat we even ver zijn. Moet om half 10 in zkh zijn; eerst echo en daarna intake bij de verloskundige. Wat betreft de nekplooimeting. Ik ben er allemaal nog niet zo in thuis maar las het hier toevallig ergens. Mijn vriend is er heel stellig in en van hem hoeft het niet. Voor zover ik het goed begrijp is het uiteindelijk nog steeds geen zekerheid. Stel dat er iets niet klopt tijdens het maken van de echo, dan geven ze dat toch sowieso wel aan? Begin hier inmiddels al weer honger te krijgen! Ging zo mooi op tijd naar bed want was moe maar kan vervolgens niet slapen! Eerst maar weer wat eten... ☺️
@ alles roze kopen: Eh nee. Ik ben helemaal niet van t roze. Of nouj, een beetje roze mag wel, maar lang niet alles! M'n schoonzus stuurde een foto door van een wit jurkje met regenboog-hartjes. Zo schattig! Heb gezegd dat ze die best.mag kopen voor dr nichtje
@evelyn wat fijn om te lezen dat ze misgerekend hadden en dat het allemaal in orde is. @mariposa. wij hebben wel nekplooi laten doen ook omdat ik eerder zwanger ben geweest wat niet goed afliep en omdat mijn vriend ouder is. Hij wilde de test omdat het zekerheid wilde dat zijn leeftijd geen probleem zou vormen voor de baby. Ook al zei de verloskundige dat dat niet uitmaakte. Maar deze was helemaal goed bij ons. Of ik het zelf zou doen... bij de meeste echo's kijken ze het kindje toch helemaal na is nijn ervaring. @mamamarjon. Ja was het helemaal vergeten te typen. We verwachten een mooi ventje die overduidelijk in beeld was. Eerder verstopte hij alles maar nu goed en duidelijk aanwezig
Ik ben gek op roze dus ik weet t wel als ik een meisje dit keer zou krijge, ... heb de laatste paar dagen een beetje een dipje, zit midden in een rechtzaak tegen mijn ex omdat ik verwikkeld zit in een strijd voor mijn kinderen, vanaf maart al bezig en in september pas de eerste zitting, vergt best veel energie en mijn ex zit me hele vervelende mailtjes te sturen. Ik probeer me niet op de kast te laten jagen en nu vooral aan mezelf te denken en ook aan me zwangerschap stress hoort daar niet bij natuurlijk. Ga me vooral proberen op de leuke dingen te focussen zoals as dinsdag natuurlijk!
Dat is niet fijn mamamarjon, veel sterkte en succes met de rechtszaak. Ik duim voor je dat het uiteindelijk positief uitpakt voor je. Probeer idd zoveel mogelijk te genieten van je zwangerschap want het gaat zo snel. Zorg ervoor dat je er na je bevalling met een goed gevoel op terug kan kijken, het is zo bijzonder. En dat zeg ik...al vanaf maart licht depressief door alle ziektes in de familie en de hormonen die met me aan de haal gaan. Loop al een paar maanden bij een psycholoog voor ondersteuning. En toch geniet ik zeker ook wel van het mannetje in mijn buik dat steeds sterker wordt en die zich totaal niks aantrekt van alle stress en emoties waar ik mee te maken heb. Ben nu al zo trots op hem En mijn verlof....het is moeilijk om me los te laten van het werk omdat het zo'n goede afleiding was. Maar nu is het er gewoon en moet ik proberen rust te vinden....dat doe ik voornamelijk door te genieten van de vrolijke peuter die hier rond loopt. En als ie hier niet rond loopt vermaak ik me met films en series, theetje drinken bij vriendinnen, naar de kapper en helaas ook met nesteldrang. Al lukt echt grote schoonmaak niet meer. Maar ik ben druk in de weer met het wassen en strijken van baby kleertjes. De kast komt al weer een heel eind vol. Maar heel stiekem hoop ik dat deze uk zich voor de 40 weken al aankondigt....