Brabantse (aankomende) mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamamarjon, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    @proudtobemom super goed van je dat je dan ondanks hoe je je voel, je geniet van je zwangerschap en dat je beeb t zo goed doet! helpt zo'n psych wel? want je zal wel geen medicijnen krijgen denk ik..

Werkte je nog veel voor je verlof in was gegaan?, ik werk zelf minimaal 24 uur per week maar kan heel flexibel indelen en kan altijd bepalen of ik in de week meer wil werken dus das wel ideaal. Wel balen is dat ik geen vast contract heb, werk via payroll/uitzend, dus als ik straks met verlof ga word ik uit geschreven bij het bedrijf waar ik in dienst ben genomen, en dan maar met de hoop dat ze me na verlof terug willen nemen...maar ja daar ga ik me nu nog niet zo druk om maken..

2. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    De psych helpt me met name te leren dingen los te laten en om een manier te vinden om minder te piekeren. Ik heb in het dagelijks leven, ook zonder zwangerschap, nogal last van controledwang en heb heel veel last van dingen die gebeuren waar ik geen invloed op heb.
    Ik heb geen medicijnen nodig gelukkig, maar in principe zou je antidepressiva kunnen gebruiken in de zwangerschap.

Ik werkte 4 dagen voordat ik met verlof ging, maar had er veel weken tussen zitten dat het gewoon full time was. Dat wordt na mijn verlof wel anders, weet nog niet precies hoe ik het ga indelen maar weet wel zeker dat ik minder ga werken.

3. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    @ proudtobemom O dat had ik niet verwacht dat je gewoon antidepressiva zou mogen gebruiken tijdens zwangerschap, maar gelukkig is dat bij jou dan niet van toepassing.

Nog een dagje werken en slapen dan heb ik de echo ben zo benieuwd, ik ben nog steeds op een of andere manier bANG dat er niks zit, beetje vreemd misschien maar ik voel gewoon zo weinig, behalve dat ik dan heel moe ben, dus een beetje bevestiging zou fijn zijn ;)

Hoe is het hier met alle anderen? weekend door gekomen?

4. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Weekend overleefd. Nooit geweten dat we zo veel spullen hadden. Maar verhuizing is een feit :) nu heerlijk alle dozen uitpakken.

5. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Hier het weekend moeten werken dus ook wel weer doorgekomen. Ik zit nu ook vol spanning te wachten op morgen! Gelukkig meteen 's morgens al afspraak 😀 ben best wel beetje zenuwachtig... Eerste kindje dus ben zooo benieuwd!

6. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Voor iedereen die morgen een echo heeft....veel succes maar ook veel plezier!

7. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Succes met jullie eerste echo's dames!

Wij hebben t weekend geklust in t nieuwe huis: wat een werk!
    Ook de toneelspelers weer ondersteund met dansen. Ze hebben t bijna!! Mag ook wel, over n week gaan ze de eerste voorstelling spelen! Haha!

8. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Verhuizen is een ramp, tenminste ik vind van wel, ik ben vanaf me 16de jaar wel zo een 10 x verhuist, dus kan me voorstellen dat jullie blij zijn dat t nu een beetje klaar is, heb vannacht nog best goed geslapen was bang dat ik zo zenuwachtig zou zijn dat t niet zou lukken haha..

Wat doe je eigenlijk precies evelyn met die voorstelling? misschien dat ik er over heen gelezen of me geheugen laat me in de steek (zwangerschap dementie he )

9. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Nou heb de echo gehad inwendig en uitwendig maar er was niks te zien :(. Wel een vruchtzakje maar ze kon niet duidelijk een vruchtje zien zitten ze vermoedde van wel maar er was teveel schaduw...pffff wat baal ik hiervan voel me er best ongerust over...nu over 2 weken weer een nieuwe echo..

10. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Ow dat is shit mamamarjon.....ik wil je sterkte wensen voor de komende weken. Over 2 weken zie je vast een heel mooi kloppend hartje :)

11. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    hey dank je, ik had na mijn echo nog een intake gesprek met de verloskundige, en omdat ze me toch wel graag wilde gerust stellen en ze aan mij zag dat ik teleurgesteld was, heeft ze voor volgende week een echo ingepland in het ziekenhuis bij de echoscopie afdeling, daar schijnen ze betere apparatuur te hebben, om dan toch nog een bevestiging te kunnen geven, en dan zouden we ook zeker wel hartactie moeten zien.
    Dus hopelijk dat dat wat uit gaat wijzen...

12. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Ik heb vanmorgen mijn eerste echo gehad en we konden het hartje zien kloppen. Heel bijzonder moment! 16 juli hebben we de termijnecho. Ben dan 10 weken en 2 dagen. Daarna ook vast naar kinderwagen gaan kijken, gewoon voor het idee. Kan nu al niet wachten op ee volgende echo!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,8 KB
      Weergaven:
      1
  13. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    wauw super fijn voor je mariposa! dat zou idd een heel fijn geweest zijn dat je het hartje heb zien kloppen, wat voor kinder wagen wil je straks?

14. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Voorkeur gaat nu uit naar mutsy Igo pure

15. Berwtje

Berwtje Lid

14 apr 2015
    7
    0
    0
    administratie
    Brabant
    Hoihoi, Ik ben Charlotte, 34 jaar en ik woon in Drimmelen vlakbij Oosterhout.
    Ik ben in verwachting van mijn 3e kindje. Voor mijn man is het de eerste want hij kon namelijk geen kindjes krijgen.....
    Nu na 15 en 16 jaar (zo oud zijn mijn pubers) zomaar spontaan in verwachting! SUper leuk!

https://www.nodapp.nl/banner/blue-pink/s0/2015/11/24/zw-banner.jpg

16. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Gefeliciteerd mariposa!

En welkom berwtje....wat bijzonder dat jij en je man samen toch nog een kindje mogen krijgen. Hopelijk verloopt je zwangerschap naar wens en kunnen jullie lekker genieten.

Wat fijn mamamarjon dat de echo eerder gepland staat...altijd fijn als je een vk hebt die meedenkt en voelt :)

Ik heb zo weer een check bij de vk....ben benieuwd of het kindje is ingedaald.

17. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Pff, ik duim voor je mamamarjon...

Gefeliciteerd met de goede echo mariposa! Heerlijk, zo'n vlekje waar je niks van kan zien :p Maar het is toch maar mooi jullie vlekje!

Welkom Berwtje, en gefeliciteerd met deze bijzondere zwangerschap! Wat vinden de pubers er van dat ze een baby broertje/zusje krijgen?

En spannend proudtobemom, het zijn nu echt de laatste loodjes he!

18. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Zoals verwacht was de controle prima....bloeddruk is nog steeds perfect.
    Kindje is nog niet ingedaald maar dat hoeft ook niet bij een tweede.

De vk had het er wel over om in te leiden als ik 40 weken ben vanwege de emotioneel zware zwangerschap. Daar moet ik toch echt even over nadenken hoor....de vorige keer heb ik dat niet als prettig ervaren :D

19. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    @proudtobemom fijn dat alles goed was op controle! wat houdt inleiden precies in? dat je dan een bepaalde datum krijgt dat de bevalling word opgewekt ofzo?..

@bewrje gefeliciteerd en leuk dat je mee komt babbelen, wat een super verassing dat jullie nog een baby verwachten! bijzonder, wat vonden je kids ervan op die leeftijd lijkt me best wel heel leuk om dan grote broer of zus te worden

@evelyn met jou verder ook alles goed?

en de andere meiden natuurlijk..

Ik heb vandaag de verloskundige weer gebeld omdat ik me toch niet helemaal lekker bij voelde dat ik nog een week moet wachten, en nu mag ik morgen of vrijdag al komen voor de echo, ze begreep mijn ongerustheid dus ben er erg blij mee.
    Heb trouwens een praktijk waar 5 verloskundige werken, hoe is dat bij jullie?

Heb trouwens ook te horen gekregen dat als alles goed gaat natuurlijk ik een geplande ks ga krijgen, maar deels wist ik dat eigenlijk wel..

20. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Inleiden betekent dat ze eerst door middel van een ballonkatheter of een bepaalde gel de baarmoedermond gaan verweken zodat er ontsluiting kan ontstaan. Daarna krijg je middels een infuus weeenopwekkers die er dus voor zorgen dat je bevalling gaat beginnen.
    Ben in mijn vorige zwangerschap ook ingeleid omdat het kindje toen erg groot was en dat was een heftige bevalling. Doordat je de natuur een handje gaat helpen is het erg geforceerd en had ik van begin tot eind een weeenstorm..dus geen moment rust. Het deed erg veel pijn waardoor ik niet kon ontspannen en dus de ontsluiting niet wilde vorderen. Uiteindelijk wel een ruggeprik gehad en toen in no time 10 cm ontsluiting gekregen. Helaas toen te vermoeid om nog 1,5 uur persweeen aan te kunnen waardoor onze zoon met de vacuumpomp gehaald is.

Voor jullie misschien niet een fijn verhaal, maar voor iedereen loopt het anders. Inleiden zou ik dus ook alleen maar doen als het medisch noodzakelijk is. Laat de natuur maar lekker zijn gang gaan.

Fijn mamamarjon dat de echo deze week al is, hopelijk geeft het je snel rust.

Ik ga naar een praktijk waar 4 vk zijn aangesloten. Ik zie ze allemaal tijdens de zwangerschap zodat je ze ook allemaal kent voor je bevalling. Ik ben echt super blij met mijn vk (alle 4) omdat ze me geweldig gesteund hebben in deze zwangerschap die door alle ziektes in de familie en de last van hormonen emotioneel heel zwaar was. Maar zo te horen heb jij ook fijne vk die je ongerustheid serieus nemen.

Misschien heb je het al ergens geschreven maar waarom krijg je een geplande ks?

Deel Deze Pagina