@proudtobemom gecondoleerd en veel sterkte komende tijd..snap wel dat je dan even wat aandacht naar je familie gaat en tis helemaal niet erg om dat te delen hoor als we zo een hart onder de riem kunnen geven dat doe ik dat graag!! @welkom moniek en gefeliciteerd!! leuk dat je ook uit tilburg komt! Wat rot dat je niet zo makkelijk een huisje kan krijgen krijg je dan geen extra inschrijftijd aangezien je zwanger bent? Kan je niet via direct wonen ofzo iets vinden? Vandaag op me werk verteld dat ik zwanger ben kreeg inzetten leuke reactie zijn voornamelijk wat oudere vrouwen dus die vonden het super leuk allemaal... Hoe gaat t met jullie en de warmte? Kan er zelf niet zo goed tegen maar me vriend heeft vandaag een heerlijk groot zwembad op gezet dus kan lekker badderen komende dagen
Ook hier doet de warmte me totaal geen goed! Op me werk is het al gauw 39 graden zonder airco.... Vannacht zelfs goed ziek geweest door de warmte maar toch gewoon gaan werken. Uiteindelijk om 3 uur naar huis gegaan omdat ik bijna van me eigen ging maar kreeg nog mooi de opmerking mee dat ik maar lekker uit moest rusten want dan kan ik er morgen weer fris en fruitig de hele dag tegen aan (10 tot 9). Merk op zo'n moment dat ik echt wel last heb van mijn hormonen want voelde gewoon de tranen branden, zo boos was ik om die opmerking 😔 en dan vervolgens ook nog heel leuk te horen krijgen dat het voor iedereen warm is... Enige verschil is dat hun niet heel de dag door stront misselijk zijn of duizelig. Krijg geen hap door me keel Weer genoeg geklaagd. Voor mij mag het gauw over zijn dit weer of lekker gaan regenen
Fijn als collega s zo meedenken. Herkenbaar. .. Moniek welkom op het forum. Hoop dat er snel een huisje voor je is. Vriendin van mij had t zelfde en die is elke dag zowat naar de woningbouw en al gegaan uiteindelijk toch nof voor de bevalling een huisje dus hopelijk voor jou ook.
De kale huur is al de helft van het salaris en dan komt er nog een hoop bij aan belastingen en verzekering en noem maar op. Dus vinden we dat te krap. Nu hebben we een semi appartement, alleen de keuken, bijkeuken en badkamer is gedeeld. Dus eigen woonkamer en 2 slaapkamers. Zeker niet ideaal, vooral omdat ik het niet altijd eens ben met de manier van leven hier, lange tijd zelfstandig heb gewoond en ze mij dolgraag helemaal in het gezin willen opnemen. Ik ben fulltime ingetrokken 2 maanden nadat hun dochter het huis uit ging. Dus ben ik een beetje de nieuwe dochter, zeg maar. Die warmte. Pfffff. Ventilatortje gekocht, goedkoop ding. Maar toch klinkt ie steeds slechter als ik m weer aan zet. Dus ook deze gaat terug naar de winkel. mariposa. Verschrikkelijk die opmerkingen. Vooral als je je eigen al niet lekker voelt. Die hittegolf heeft lang genoeg geduurd. Zwembad hebben we niet echt, maar als het vannacht kei hard regent, dan kan de vriend morgen de zitvijver afmaken. Met deze temperaturen zijn ze eigenlijk vrij, maar ze hebben nu een watergeefgroepje (hoveniersbedrijf). De plantjes moeten tenslotte ook genoeg vocht binnen krijgen.
Poeh moniek lijkt me toch niet makkelijk om in zo een situatie dan te moeten wonen, en helemaal als er straks een baby bij komt, ik hoop voor jullie dat jullie toch nog snel iets vinden, ik zal mijn ogen en oren ook eens open houden wie weet... @mariposa jammer dat jou collegas niet echt met je mee voelen en dat ze zon stomme opmerking maken, maar op zo een moment vooral aan jezelf denken! Ik heb vandaag iets heel heftigs meegemaakt wat veel impact op me gemaakt heeft, mijn hond is nml aangevallen door twee andere honden...ze grepen mijn hond en lieten niet meer los, kon helemaal niks doen was helemaal verstijft en heb alleen maar staan schreeuwen en gillen hysterisch, schijnt dat de hele buurt was komen kijken (maar niemand wist wat te doen) duurde echt een eeuwigheid toen ze uiteindelijk (na tweede keer weer gepakt te zijn) los lieten en ik met mijn hond naar binnen kon vluchten....was helemaal over mijn toeren, heb nog nooit gehyperventileerd maar dat heb ik nu geweten..hoop zoeits nooit meer mee te maken, de hond maakt het achteraf nog goed alleen ben ik heel angstig geworden
Jeehtje marjon. Wat heavy. Hoe is het met je hondje? Was de eigenaar van de andere honden er niet bij? Zo moeilijk is het ook om in te grijpen. Je kan ook weinig op zo een moment. En je moet ook aan het kleintje in je buik denken. Voor het zelfde geld krijg jij een hap die niet bedoeld is voor je. Sterkte.
Ja de man die op dat moment verantwoordelijk was voor de honden (het waren niet eens zijn honden) was er ook bij, hij kon de honden niet houden en is er tussen gaan liggen, en heeft geprobeerd de grootste hond weg te trekken maar dat ging dus niet echt...tja helaas de vooroordelen zijn waar...een terrier laat dus echt niet meer los als ie eenmaal heeft gehapt...gelukkig heeft mijn hond er relatief weinig over gehouden, op wat flinke bijtwonden in zijn nek, bek en oren na. Hij had gelukkig een hele dikke halsband op en is zelf ook een flinke hond anders was ie zeker dood geweest, die hond greep m echt naar zijn keel...eerlijk gezegd moeten ze zo een hond gelijk afmaken..
Oooh dat is echt heftig! En je bent dan zo machteloos, verschrikkelijk. De buurvrouw van mn vader heeft gisteren hetzelfde meegemaakt, denk dat door de hitte die honden ook van slag zijn. Paar jaar geleden zelf ook meegemaakt, de hond in kwestie heeft toen voortaan een muilkorf moeten dragen. Een rottweiler tegen een jack russeltje. De eigenaresse van de jack russel had het hondje op kunnen pakken, maar beiden hadden ze toch een tand afdruk. Ik kwam toen net thuis, dus snel de deur open gedaan, dat ze naar binnen konden en de hond in de tuin op kunnen sluiten. Politie gebeld, die heeft de hond gevangen. De vrouw was echt helemaal van slag en in shock. Als omstander sta je ook zo machteloos. Zo'n hond is behoorlijk sterk en als ze eenmaal beet hebben, laten ze niet makkelijk los. Heel veel sterkte voor je hondje en jezelf!
Heftig mamamarjon! Wij hebben ook een grote hond (een boxer) die alles toelaat. Ben ook altijd zo bang dat ze hem iets aandoen. Gelukkig heeft je hond er lichamelijk niet echt iets aan over gehouden, ik hoop voor je dat ie er niet al te veel van geschrokken is want mentaal kunnen ze er ook nog een klap van krijgen. Hier is het zwaar op het moment. Ik begin nu echt al steeds vaker last van voorweeen te krijgen. Maar ons mannetje moet toch echt nog een paar dagen blijven zitten. Morgen gaan we nog een laatste keer afscheid nemen van oma en maandag is de crematie. Daarna hoop ik echt snel te bevallen. Dit warme weer is echt een drama met een kind van ongeveer 3 kg in je buik
Veel sterkte proud to be mom bij het afscheid, ik kan me voorstellen en vooral met dit weer is het inderdaad begrijpelijk dat je wel een beetje zat bent, ik ga voor je duimen dat het maar snel gaat gebeuren.. Gelukkig is het weer nu een beetje afgekoeld en kan ik savonds weer wat beter slapen, hebben jullie er ook zo'n last van? kan in nl nooit normaal he, of het is koud en nat of het is benauwd en bloed heet haha... Ik heb trouwens moeder voor moeders aangemeld, maar vergeet elke keer te plassen in het potje, met die zwangerschap dementie niet heel handig
Ik ben vandaag bij vk geweest . Voelde mij niet lekker en kon niet slapen van de pijn in me ribben. En was duizelig bij opstaan. Bleek te lage bloeddruk te hebben en me baarmoeder is me ribben aan het uitwonen. Heel fijn. Dus rustig aan doen en beetje xtra zout af en toe maar beter te laag dan te hoog
Iedereen hier de hitte doorgekomen? Eerlijk gezegd wil ik het weer terug :O. Was van mn maagzuur en misselijkheid af gedurende die dagen.
Ja hier de hitte ook wel doorgekomen hoor, heb lekker in het zwembad gelegen die mijn vriend heeft opgezet, alleen de nachten waren drama..hoop stiekem dat t mooie weer ook wel weer terug komt, van dit weer word ik depri... @amy hoe is het nu met je? is je bloeddruk al weer wat hoger geworden? Ik heb vandaag een wandelwagen gekocht wilde eigenlijk alleen maar even bij van asten in tilburg gaan kijken maar we zagen er een staan en was verkocht kan hier vlgens mij geen foto neerzetten...
Nou ik zit nog steeds niet goed nee. Vrijdagochtend moet ik bloedprikken dus hoop dat er wat duidelijkheid komt. Want is niet fijn als je opstaat en bijna flauw valt. En ik erger me aan troepjes maar kan de stofzuiger niet vertillen of ik ben al duizelig . Maar me vriend doet dat gelukkig maar leuk is anders. Zo genoeg geklaagd. Ah leuk Mamamarjon welke heb je. Volgens mij kan je gewoon foto toevoegen
Volgens mij is het gelukt een foto te sturen.. Eigenlijk wilde ik een roze maar ja we weten nog niet eens wat het gaat worden, en ik kreeg me vriend toch niet zover een roze wagen te kopen ook niet als het een meisje zou zijn haha, maar deze kleur is wel unisex. Ik hoop dat je inderdaad morgen meer duidelijkheid heb, lijkt me idd niks zo elke dag, en je moet nog ff...wel fijn dat je vriend je zo goed helpt.. waar ik nog even benieuwd naar was he, vanaf welke dag rekenen jullie je zwangerschaps weken? ik heb dat nu eigenlijk gedaan vanaf de eerste dag dat ik ontrekkings bloeding gehad, maar als ik dan terug zou rekenen had ik vorige keer bij mijn echo al 8 weken moeten zijn, maar t was toen nog te klein om echt iets te zien, me vriend denkt zomaar dat ik toen pas 6 weken was, vanaf 1 juli zeg maar gerekend dat ik 2 weken zwanger zou zijn... maar dan zou ik nu pas in de 8ste week zitten... vlg week termijn echo dus hopelijk is er dan maar duidelijk heid, maar was nieuwsgierig hoe jullie rekenen..
Weken worden gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie voor zover ik goed begrepen heb. De eerste 2 weken krijg je dus als het ware cadeau omdat je dan nog niet zwanger bent maar over het algemeen weten vrouwen wel wanneer hun laatste menstruatie was, terwijl een eisprong daar in tegen veel moeilijker te zeggen is omdat je dit nooit precies zeker kunt weten. Zo is het mij uitgelegd door de verloskundig ☺️
Idd wat mariposa zegt. Zo had ik het ook berekend alleen bij termijn echo bleek meneer al ouder te zijn ik dacht dat ik 10 november uitgerekend zou zijn maar dit bleek 6 nov te zijn. Met de eerste echo bij vk konden we ook niets zien paar dagen later in t ziekenhuis duidelijk een knipperlichtje en een vruchtzakje en paar weken later met termijnecho was t al echt een kindje . Dus houd moed kan ook aan apparatuur liggen. Waar was de echo gemaakt? Mamamarjon superleuke kinderwagen
Mooie kinderwagen! Straks ook maar weer naar van asten. Hadden een voetenzak gekregen vij de maxicosi, maar de gordelgaten zitten links gestikt ipv netjes in t midden . Ojee Amy. Das zeker nietbprettig, bij alles wat je doet duizelig worden. Elke dag kopje bouillon dan maar? Hopelijk vinden ze iets waar het door komt. Wij zijn van de termijnecho uitgegaan om te berekenen. Zodoende kwamenwe er achter dat ik 2 cycli had. De anticonceptiecycli liep 1 week voor op mn eigen cycli ivm doorslikken. De menstruatie datum lag dus 1 week voor op de termijn echo datum. Anticonceptie was niet sterk genoeg meer om mijn eigen cyclus helemaal te onderdrukken.
De berekeningen gaan uit van eisprong 2 weken na de eerste menstruatiedag. Alleen is dit het gemiddelde. dus het kan goed zijn dat je eisprong paar dagen eerder of later is geweest.
thnx voor jullie antwoorden!! eigenlijk moet ik gewoon maar afwachten tot dinsdag haha maar ja ben gewoon zo nieuwsgierig... @moniek wat zonde zeg van de voetenzak, maar ze hebben geloof wel goede service daar, wat een mooie zaak is dat geworden heel veel keuze daar! @amy we zijn de eerste keren bij de verloskundige praktijk zelf geweest gedeelte in het ziekenhuis en toen zagen ze zoiezo helemaal niks, en laatste keer mocht ik gewoon op de echo afdeling van het ziekenhuis twee steden zelf, daar waren ze voor mijn idee ook veel kundiger en betere apparatuur want daar was wel duidelijk een hartklopping te zien dus voortaan gaan we daar heen