Brabantse (aankomende) mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamamarjon, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Iemand toevallig naar de informatie avond over bevallen geweest in het twee steden tilburg?

Vond de rondleiding over de verloskamers ronduit slecht. "Kijk, bed, douche, wc. Nog vragen? Nee oke. " en weg was ze. Stond ik daar met mn hand opgestoken en open mond in een halve 'ja'.
    Nog maar eens nabellen, had wat vragen over de werkwijze mbt bad en blote kont enz.

2. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Nee ik ben nog niet in het ziekenhuis geweest voor rondleidingen. Maar wat een b**ch. Wat vond de rest ervan met wie je de rondleiding had

3. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Echt waar moniek? dat is wel erg zeg, ik heb eigenlijk met tweesteden ziekenhuis goede ervaringen, een rondleiding kan ik me alleen even niet meer herinneren maar heb mijn vorige bevalling of wel keizersnede daar gehad, en vond de zorg erg prettig, beter dan bij elizabeth waar ik mijn eerste kindje heb gekregen.

Deze keer wil ik daarom eigenlijk ook wel weer naar t twee steden..Misschien had deze vrouw haar dag niet wat natuurlijk niet zoiets mag beinvloeden, ik zal dat wel even melden hoor geeft zo niet echt een vertouwd gevoel lijkt me...

4. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    We hebben gewoon wat gegokt, want was niet de enige met vragen.
    Er waren er stuk of 4 die op de afdeling rondliepen, hebben net de verkeerde gehad. Maar ja. Het veranderd mijn keuze niet, vind het alleen heel jammer.
    Wil graag in bad de weeën opvangen, maar als ik daarna nog 30 meter in mn blote kont de gang over moet terug naar kamer...

5. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    O ik wist niet eens dat die mogelijkheid er was dat je de weeen in een bad kon opvangen (5 jaar geleden werd dat in iedergeval niet aangeboden) maar goed als je dat bad niet op je eigen kamer hebt lijkt me dat ook weer niet ideaal nee... Ik kan me wel herinneringen dat je een eigen badkamer had, met een douche en toilet. Voor mij zal dat allemaal niet nodig zijn want ik krijg een geplande keizersnede.

Hoe zijn jullie het weekend doorgekomen? heb een relaxed weekendje gehad, beetje zwemmen vrienden op bezoek gehad en veel slapen, ben nog steeds zo moe word er soms wel simpel van, ook ben ik de laatste dagen de hele tijd misselijk bah, gelukkig hoef ik niet over te geven maar prettig is anders, maar goed, niet zeuren het hoort erbij ;)

Dinsdag de termijn echho ben zo benieuwd hoever ik echt ben, ik denk zelf nog steeds 10 weken, me vriend denkt pas 8 weken, we gaan een wedje leggen haha

6. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Spannend Mamamarjon, en nu afwachten hoever je bent en wie er gelijk krijgt of misschien heb je wel een dondersteentje die zelf kiest hoeveel weken die is en zit die precies tussen jullie in . Ik heb vrijdag net voor ik bij de vk gehoord dat mijn contract op t werk niet verlengd word maar ik na de bevalling weer terug mag. Mijn bloeddruk was gelijk stuk hoger. Maar vind het echt een rotstreek zodra ik opgeknapt ben kan ik met een zwangere buik gaan solliciteren. Maar voor de rest met de kleine was alles goed mooie hartslag en lekker aan het bewegen en daar gaat het uiteindelijk om :)

7. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Amy snap niet zo goed wat je bedoelt. Je contract word niet verlengt maar je mag wel terug komen na je bevalling? Of lees ik t nou helemaal verkeerd..
    Voor mij is t ook maar afwachten of ik na mijn verlof kan terug komen. Ik werk op uitzendbasis en als ik verlof heb sta ik niet meer onder contract van t bedrijf waar ik nu werk. Hopelijk dat ze me nog wel terug nemen want ik vind ben ik bang nergens meer zo een flexibele baan.... maar daar wil ik nu nog niet aan denken eerst maar de eerste maanden zwanger zijn goed Door komen..

8. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Mijn contract stopt begin augustus en mijn verlof begint pas eind september dus geen inkomen en voor ww moet je solliciteren en krijg ik minder salaris dan als ik zou werken.

Na de bevalling mag ik opnieuw solliciteren want ze willen mij wel terug . Beetje verwarrend maar vind het ook raar dat ze mij nie gewoon een nieuw jaar contract geven. Werkte er pas een jaar. Dus dat kon geen reden zijn.

9. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Huh dat is idd wel verwarrend als ze je terug willen kan je idd toch gewoon verlenging krijgen... beetje vreemd...alsof je zwangerschapsverlof er mee te maken heeft ofzo...wat voor reden hebben ze dan nu gegeven?

10. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Dan ben je 3 maanden zonder contract bij hun en dan mogen ze opnieuw beginnen met 3x jaarcontract.

Plus hebben ze de ongemakken niet van je zwangerschap. Vervanger rgeelen hoeft dan ook niet blablablabla.

Oke, klinkt allemaal heel cru. Maar begrijp hun kant ook enigszins.
    Maar dan is het nog niet netjes naar jou toe

Hier ook een uitzendkracht, maar zonder vaste tijden. Dus wordt niet meer opgeroepen en dus ook nergens recht op -.-'
    baan opzeggen kan ook niet, want dan geen ww.

11. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    vroeger was alles toch wel beter hoor, ik weet nog dat ik bij elke baan gelijk een vast contract kreeg.. gaat helaas niet meer op maja mag tegenwoordig al blij zijn dat je uberhaubt kan werken..

Ben zo zenuwachtig nog nachtje slapen kwart over 9 weer echo blijft spannend..

12. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Vaste contracten zijn voort zo zeldzaam.
    vriend heeft ee een omdat ie als leerling is begonnen bij dat bedrijf en ze willen dat je per schooljaar een x aantal jaar daar blijft werken om het terug te verdiene . Dus zijn we heel blij mee.

Oeh spannend een echo!

13. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Heeft iemand zich eigenlijk al verdiept in zwangerschaps cursus? Wij doen eerst een korte cursus en dan eventueel nog als we willen een meer uitgebreid ere ben benieuwd wat jullie gaan doen.

14. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Eigeblijk niet.
    Deels vanwege t budget, maar ook omdat ik eigenlijk niet goed weet wat t inhoudt en wat t nut is.

15. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Als ik een suggestie mag doen: zwangerschapsyoga

Je leert er de juiste ademhaling en ontspanning voor zowel de zwangerschap als tijdens de bevalling.
    Daarnaast krijg je oefeningen die je soepel houden.

Ik heb het steeds als heel ontspannend ervaren en je hebt er echt wat aan. Ik heb ook gym gedaan, maar vond dat minder nuttig.

16. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Oh dat lijkt me heerlijk!
    Toevallig ook een die je kan aanraden in tilburg?
    Had wel gegoogled, maar echt duidelijke site kreeg ik niet, of in ieder geval voor een leek on yoga ^^

17. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Helaas, ik kom niet uit de buurt van tilburg.
    Ik zou het aan je vk vragen die kennen vast wel een goeie

18. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    o ik heb nooit iets van gym of yoga gedaan, niet voor mij en een normale bevalling ga ik toch niet krijgen ;) hoop tenminste niet dat de beeb eerder gaat komen dan de ks straks gepland gaat worden!..

Vandaag de echo gehad, ben zo blij weer!! ik ben 10 weken en 2 dagen dus..had ik toch wel bij het rechte eind haha, (nu stiekem hopen dat mijn gevoel ook klopt dat t een meisje is)...

Beeb bewoog aardig op t moment dat ik ging hoesten keileuk, leek ook net alsof t aan t zwaaien was haha, de echoscopiste vond mijn grapje niet zo leuk, ze reageerde beetje kortaf met, nou nee hoor dat kan helemaal niet het is nog veel te klein.. ;(

nou excuse me dacht ik volgens mij heb je een koffie break nodig, terwijl wij een half uur hebben zitten wachten tsssss...maja liet mijn pret niet bederven hoor heb weer van genoten

Bijgevoegde bestanden:

19. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    Tilburg
    Waarschijnlijk hoort ze die grap 6x per dag, of net een slechte echo gedaan?
    Aaah wat leuk! Mijn echo was bij 12+3 en toen wa ze al helemaal compleet. Dus vind het heel leuk om naar vroegere echos te kijken :)

Als je sowieso een ks krijgt, maar de bevalling begint eerder, dan ga je met spoed naar het zkh voor een ks.

Beebje is weer terug gedraaid, gelukkig! Ze lag met dr ledematen richting me rug. 2 dagen lang toch wel heel rustig geweest in mn buik, op zich wel lekker om geen pijnlijke bewegingen te voelen, maar echt geruststellend is t ook niet. Nu golft mn buik weer fijn alle kanten op :)

20. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Ah hoe lief die echo. Ja sommige die werken als echografist moeten écht een lesje social skills krijgen. Bij mijn laatste echo zo een leuk vrouwtje die ik ook bij de allereerste echo had. Toen ze zag dst me placenta voor de uitgang lag probeerde ze dat rustig uit te leggen en ik heel droog oh hij ligt voor me poesje .... ze moest echt lachen en zei nou wij zeggen vagina maarklopt daar bedoel ik...schaam

Deel Deze Pagina