Brabantse (bijna-) mama's club!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaKitty, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arena

Arena Niet meer actief

#2281 Arena, 16 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2010
    Even testen of hij het nu doet...

Hij doet het ;)
    Volgens mij is mijn temp redelijk.. lijkt iig niet alle kanten op te schieten.

2. Arena

Arena Niet meer actief

Wat is het stil hier!!

@Caruli: nog geslaagd in DB?
    Ik ben niet meer geweest, naar tuincentrum geweest.

3. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Caruli, is het nog gelukt? Heb je broeken weten te scoren? Wat betreft je topic over Mitchell... Ik kan daar niet veel over zeggen, want ik ben geen arts. Ik zou toch echt verdere observaties en eventuele onderzoeken afwachten. Ik begrijp dat je je ongerust maakt, maar voel je alsjeblieft geen slechte moeder! Je kunt niet meer doen dan er zijn voor Mitchell, van hem te houden en hem te stimuleren.

Jewe, vervelend van kpn. Het helpt ook nog wel eens om kassa en radar aan de telefoon te noemen. Wij hebben op die manier toch al behoorlijk wat voor elkaar gekregen.

Arena, je temp kaartje ziet er wel goed uit toch?

4. Arena

Arena Niet meer actief

@Ellen: geen idee, eerste maand dus ik weet echt niet hoe het eruit hoort te zien. ;)

5. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    zo ook weer een bericht van ons. hier gaat het nu weer goed na een week met zorgen. onze joy had besloten om geen hapjes meer te eten, gelukkig gaat het nu weer goed en heeft ze weer nieuwe klanken onder de knie. ook lacht ze nu meer en grinnikt ze ook erg veel nu echt heel leuk.

Caruli wat vervelend zeg, ik moet je zegen dat ik op mijn gevoel af ga en elkekeer blijkt dat mijn gevoel goed is dus ik zou zeggen volg je gevoel.

Jewe hahah dat is wel heel snel!!!

Arena gelukkig geen opzet maar toch blijft het eng

p.s. joy doet mee aan een foto wedstrijd zouden jullie willen stemmen dit kan welke dag. de link zet in in mijn onder schrift.

6. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    in het onder schrift staat de link om op onze joy te stemmen.

heel erg bedankt allemaal.

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Sherly, Gestemd! :D

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Phoenix: Mitchell is nu ruim 10 maanden.

Arena: Gelukkig is het geen opzet geweest, hopelijk gebeurd het niet meer.

Ellen: Thanks meid, ik weet ook wel dat ik er niet veel tegen kan doen, maar voel me er toch wel verantwoordelijk voor... Je wilt toch het beste voor je kind.

Charpi: Fijn dat het nu wat beter gaat met de pijn.

Arena: Ja heb een broek gevonden bij de Vögele, helaas nog wel te lang. Maar goed ik vouw hem even om en dan breng ik hem van de week wel weg naar de Gouden Naald.

Jewe: Die telefoonlijn van jullie is idd snel ja, balen hoor. Hopelijk lossen ze het snel op.

Sherly: Ah jij ook nog hier ;)
    Fijn dat je meissie nu weer eet.

9. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai.............

Nou ik wilde eerder komen kletsen,maar we hebben het echt druk gehad en een hoop gezeik om het geregel van de tv:$

Maar goed het was verder een leuk weekend,zaterdag naar een disco party geweest,lekker die ouwe ballen muziek helemaal mijn jeug sentiment gehad hahaha,was gezellie en daar gaat het om.

Vandaag eindelijk een brief binnen gehad die moeten we naar de winkel sturen en dan moet het geregekd worden,heb een vrijdag flink boos gedaan dat was echt voor het eerst en ook gezegd dat rechtsbijstand er op ging een maandag en een zaterdag lag ineens die brief binnen,maar goed,we hebben nog steeds geen andere dus ik durf niet te zeggen dat het al opgelost is,maar goed de eerste stap is nu gebeurt:D

---------------------------------------------------------------

Arena...........Ik las het van de brand bij jullie wat zullen jullie geschrokken zijn,en nu zal het wel een verschrikkelijke bende zijn:x

----------------------------------------------------------

sherly............Fijn dat je meisje weer eet,wat een zorgen kan je dan hebben he.
    ga zo meteen gelijk stemmen.

--------------------------------------------------------------

Caruli...........Jij vroeg mij een tijd geleden om die lijst,ik heb gezocht maar ik heb hem niet meer,maar hebben jullie een jumbo in de buurt ik weet dat mijn vriendin daar toen een lijst heeft laten mailen met al het eten en drinken wat koemelk vrij is,en anders kijk ik even als de dietiste van jaimy er zit als ik met noel naar de logo moet een vrijdag dan vraag ik haar nog een keer om die lijst en dan pb ik je even voor je adres en stuur ik hem op.

--------------------------------------------------------------

10. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    ja vandaag weer een jengeldag hopelijk zijn dit de tandjes en is er niets ergs aan de hand. en ja je kunt je goed zorgen maken zeg laten we maar hopen dat ze snel kan praten dan kan ze weggen wat er aan de hand is.

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    patrieske: Dat zou super zijn meid, ik hoor het wel als je evt een lijst kunt krijgen. ;)

12. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Hoi meiden hier is ikke ook weer...

Het gaat nog steeds stukken beter hier... de pijn is nu echt goed te hebben... ik blijf het wel voelen maar ik kan weer redelijk uit de voeten. Zometeen naar het zh voor controle.... om 9 uur heb ik eerst een gesprek met de verpleegkundige, ben benieuwd wat die me gaat vertellen, ik hoop over de bevalling in het zh en daarna nog controle door de gyn....

13. Arena

Arena Niet meer actief

Fijn dat het beter gaat nu Charpi!

@Patries: wat een drama toch allemaal.. waar is de tijd zonder tv's en allerlei andere dingen.. hoewel, dan zouden we ook geen internet hebben om te kletsen.. laat maar :D Hopelijk lost het zich snel op!

@Caruli: fijn dat je een broek hebt gevonden. Korter maken is makkelijker dan langer ;)

@Sherli: fijn dat ze weer eet. Het zou soms wel fijn zijn inderdaad als ze gewoon eens konden praten! Maargoed, een kletsverhaal uit een ledikantje zou ook raar staan ;)

@Ellen: hoe gaat het daar nu?

@hier: beetje ziek, zwak en misselijk laatste dagen. Vanochtend opeens weer een flinke bloeding :( Was maar goed dat ik uurtje eerder vrij had genomen ;) Zal wel nog van die meds komen ofzo.
    Ik ben aan weekend toe! Al is het wel goed voor m'n figuur zo, paar avonden zonder eten ;)

14. Phoenix

Phoenix Actief lid

17 aug 2010
    119
    1
    0
    NULL
    NULL

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heel herkenbaar meid.
    Misschien moet je toch eens goed nadenken over wat je nu echt zelf wilt.
    En dan nog eens een goed gesprek met je man voeren over hoe jij je echt voelt enzo...

16. Phoenix

Phoenix Actief lid

17 aug 2010
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt zeker gelijk.
    Maar een gesprek met manlief over dat onderwerp is nog niet zo gemakkelijk als het lijkt.
    Dat gesprek gaat er zeker komen hoor, maar wanneer.....;)
    1 ding weet ik heel zeker, als mn man een 2e zou willen hoef ik echt geen 2de keer na te denken......

dadelijk zoon weer ophalen, hij zal wel uitgeput zijn:)

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Vervelend is dat af en toe he, om een gesprek met je vent aan te gaan. Hier kan het ook tijden duren voordat het er eens van komt. Het moment moet er ook voor zijn en hij moet er open voor staan om naar je te luisteren in ieder geval.

Ik ga Mitch uit bed halen, eten geven en dan pannekoeken maken voor Casey en mij :D

Vanavond komen er vrienden op visite om een potje te kaarten, das lang geleden.
    Hopelijk slaapt Mitch door.. Die is al 4 dagen snachts de hele nacht klaar wakker. Gek en doodmoe word ik ervan :(

18. Arena

Arena Niet meer actief

Hoe oud is je 'allerliefste schatte poepie' nu Phoenix?
    Je kan altijd een balletje opgooien toch :) Mannen moeten ook vaak aan het idee wennen he ;)

Maar je jaloezie snap ik wel :( op m'n werk is het een babyboom, 2 baby's net geboren, 3 collega's zwanger.. En hier komt er maar niets van.

Ik ben inderdaad al even beroerd, sinds vorige week donderdag op en af. Gisteravond nét op tijd thuis vanuit m'n werk ;):) en vanochtend ging het allemaal redelijk tot ik uit m'n werk een boterham op had en ik weer naar de wc kon, m'n buik maakt een herrie alsof het onweert ofzo, heel raar.
    Vraag me nu ook af of het soms door Etos zwanger worden pillen komt, heb vaker gelezen dat meiden daar beroerd/diarree van krijgen..

19. Phoenix

Phoenix Actief lid

17 aug 2010
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    oh ja gezellig een potje kaarten:)
    hmm das idd minder prettig dat hij zo vaak wakker is, eng dromen misschien?

hij is bijna 5, dus als er ooit een 2e mag komen moet dat niet te lang meer duren vind ik.

staat er nix van in de bijsluiter van die pillen dan??
    wat je er soms allemaal voor over moet hebben hé.........
    Zijn jullie nu wel bezig voor een kleintje?

20. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Vandaag alweer 28 weken, de derde trimester is dus begonnen, nog 12 weken te gaan ongeveer en dan is het zover....

Vanmorgen mocht ik al vroeg in het ziekenhuis zijn voor een gesprek met de verpleegkundige om 9 uur. Ik kreeg foldertjes over flesvoeding (borstvoeding mag niet ivm medicatie), klinisch bevallen en pijnbestrijding tijdens de bevalling. Verder gaf ze me een recept mee om een anti-rhesus-injectie op te gaan halen bij de apotheek en een briefje voor het laboratorium waar ik me weer lek mocht laten prikken vanmorgen om de antistoffen te bepalen en het ijzergehalte. Ik heb namelijk bloedgroep O negatief en als het kindje een positieve bloedgroep heeft dan kan het zijn dat mijn lichaam daar antistoffen tegen maakt en dat is niet goed voor het kindje. Over 2 weken wordt bij de volgende controle naar de uitslag gekeken en waarschijnlijk wordt dan die injectie gezet.

Gelukkig kon ze me wat geruststellen over het bevallen in het ziekenhuis en vooral het daarna blijven in het ziekenhuis. Onze baby wordt namelijk ter observatie opgenomen op de couveuseafdeling en ligt dan dus niet naast mijn bed maar een verdieping lager. Ik zie daar nogal tegenop, maar er werd me nu verzekerd dat ik samen met Jos zo wat heel de dag bij het kindje mag zijn, mijn eigen rust in acht nemend uiteraard. Ook was ik nogal ongerust over direct na de bevalling, maar als alles met de baby goed is mag de kleine nog een uurtje bij ons blijven om te knuffelen, dan hebben Mam en Frank ook zeker de tijd om nog even te komen kijken. Mijn schoonmoeder woont daarvoor te ver weg, Mam eigenlijk ook maar die is van plan om tijdens de bevalling al naar ons huis toe te gaan en daar het moment af te wachten. Kortom ik zie er nog steeds tegenop, maar minder erg als voorheen. Tuurlijk zal het minder fijn zijn als thuis, maar ze doen er daar alles aan om het zo aangenaam mogelijk te laten zijn en alles natuurlijk voor de kleine, want die is toch de bepalende factor. Waarschijnlijk moeten we 24-48 uur in het ziekenhuis blijven als alles goed gaat.

Na de verpleegkundige had ik nog APK-keuring bij de gynaecoloog. Alles was helemaal perfect! Bloeddruk laag 48/98, suikerwaarden perfect, buik mooi op groei (lees=baarmoeder) en het hartje klonk weer als een perfect galopperend paardje... Over 2 weken krijg ik een groeiecho en een controle bij de verloskundige en over 4 weken weer een gesprek met de verpleegkundige en controle bij de gynaecoloog. Ook mag ik een afspraak maken op de couveuseafdeling voor een rondleiding, wat ik erg fijn vind.

Deel Deze Pagina