Brabantse (bijna-) mama's club!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaKitty, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Phoenix wat vervelend zeg dat je zo'n angst hebt voor de tandarts... maar zo lang voor jandoedel wachten is idd niet leuk zeker als je daar peentjes zit te zweten...

Patrieske beterschap voor Noel meid... verwen hem maar lekker....

**even ego**

Hier vanmorgen een groeiecho gehad en controle bij de verloskundige.... We hebben we even heerlijk van ons meisje zitten genieten, die druk bezig was met bewegen tijdens de echo. Ze zag dat echoding wat over mijn buik heen en weer gaat (geen idee hoe dat dat heet) zeker als speeltje, want ze trappelde er lustig op los. We zijn wel een beetje geschrokken, want ze is wat aan de grote kant... ze heeft nu al een buikomvang wat past bij ruim 32 weken :$ en zover ben ik dus nog helemaal niet. Ook het hoofdje en de bovenbeen was wat vooruit al, 31 komma zoveel (heb het niet onthouden). We kregen na afloop ook de groeicurve even te zien en ze zit echt aan de bovenkant nu en weegt (geschat) nu 1780 gram. Jaja dat wordt een flinke meid, die ik er nog wel eventjes uit moet persen whahahaha.... tja ik was zelf ook een 9 ponder en Jos was welliswaar te vroeg geboren maar toen ook al 6 pond en is nu ook een grote bink, dus die erfelijkheid heeft ze wel meegekregen denk ik. Maargoed daar waren we wel even van verschoten (ik meer dan Jos).... maar de verloskundige stelde ons even gerust daarna. Mijn suiker was bij 28 weken helemaal goed, al zullen ze die vast nogmaals controleren denk ik en het is wel waarschijnlijk dat ik nog een groeiecho krijg. Alles was verder goed, ik was zelfs niet aangekomen maar een beetje gewicht verloren (lichtere kleding) en een mooie bloeddruk van 100/65. Als laatste nog een spuit in mijn rechterbil met Rhesus anti D en toen mochten we weer naar huis.

We zijn toen even de stad in gegaan om te lunchen en daarna nog wat gewinkeld. Ik ging met een nachthemd (bevalling) en badjas (zh) naar huis en voor de kleine meid zijn we bij de prenatal weer goed geslaagd... lakens, kruikzakken, boekje voor eerste levensjaar en wat kleertjes (kon ze niet laten liggen zo cute)...

Eenmaal thuis is Jos bezig gegaan om de klerenkast in elkaar te zetten en hij legt nu de laatste hand aan het bed.

Al met al een hele geslaagde dag!!;)

2. Phoenix

Phoenix Actief lid

17 aug 2010
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    ach patrieske wat sneu voor je ventje, hopelijk is hij weer gauw beter.

charpi, wat fijn dat jullie meisje zo lekker vrolijk was.
    En ja die kleertjes hé -zwijmel zwijmel- altijd mooi.
    Al moet ik zeggen dat ik meisjes kleertjes altijd veel schattiger vind, door al die roesjes en friemeltjes.

Nou hier nog steeds tandartsloos en nog geen ongie te bekennen.
    :( vreemde zaak 8)

3. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    hai

Nou onze noel is nog echt heel ziek,en heeft overal pijn,zo zielig om hem zo te zien,gelukkig is zijn koorts wel wat gezakt en heeft hij net een klein beetje gegeten,nu alleen hopen dat het er in blijft.

----------------------------------------------------------------

Phoenix........Bedankt.

Hadden ze nergens plaats bij een ta dan?

ja dat zul je altijd zien he,dan moet je ongi worden en word je het niet:$

--------------------------------------------------------------

Charpi.........Bedankt meid,en dat doen we zeker.........

Jeetje meid wat zal je even gschrokken zijn dat had ik toen ook hoor,maar goed ik had dan wel suiker,maar kwam dus ook veel aan en dat heb jij niet als ik dat zo lees.
    Ik denk dat je dan met 31 a 32 weken weer een groei echo krijgt.

Ow jullie hebben heerlijk geshopt als ik het zo lees,altijd zo leuk om allemaal spulletjes voor je kindje te kopen.

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ellen: Super zeg dat je mannetje weer thuis is bij jullie, hopelijk komt het allemaal goed en gaan jullie een zonnige toekomst tegemoet.

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ach gossie m'n kleine kereltje ligt ziekjes op bed met 39,5C koorts. Wanneer die uit bed is is ie best wel vrolijk en lief maar hij wil vooral veel slapen. Hopelijk voeld ie zich snel weer wat beter.

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @jewe: beterschap met je zoontje!

uhmmm sorry meiden ben weer een zeef en heb weer eens niets onthouden!

hier net een mailtje weg gedaan naar de moeder van mn oppaskindjes met de vraag of ik de laatste paar keertjes bij hun in huis op mag passen omdat het me te veel wordt om 4 keer per dag 20/25 minuten naar school/huis te lopen. ik hoop dat ze er mee akkoord gaan anders zal ik eerder moeten stoppen (vind ik niet erg maar vind dat voor hun vervelend!)

7. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Naomi, ben benieuwd wat of je bij je oppaskinderen in huis je laatste week mag oppassen.... en anders maar niet hoor, jij gaat voor nu hoe vervelend ook voor de ouders i.v.m. regelen van oppas.

Jewe, beterschap voor je mannetje

Patrieske hoe gaat het met jouw mannetje?

Hier een rustige dag vandaag, maar vanavond gaan we uit. Naar een Cabaretvoorstelling van Kristel Zweers, ben benieuwd want ik ken haar helemaal niet....

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @charpi: heb al bericht terug van de ouders en ze vonden het een prima oplossing!! :D
    mocht het toch nog niet lekker gaan dan moet ik het aangeven en dan zoeken ze een andere oplossing, wat ben ik blij dat ik het gewoon gevraagd heb! want inderdaad ik en de kleine gaan momenteel voor mijn werk.

veel plezier vanavond!! altijd leuk toch zo een voorstelling ;)

9. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    @Naomi, alleen maar goed dat je het gevraagd heb..... en inderdaad niet schromen mocht het toch niet gaan volgende week om wat voor reden dan ook he!!!

Nog een kleine drie kwartier dan vertrekken we.... heb er zin in!!!

10. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    ja ik ben ook blij dat ik het gewoon gevraagd heb! nee mocht het echt niet gaan geef ik dat ook wel aan, misschien kunnen ze wel met klasgenootje ofzo dan mee naar huis lopen.

ik heb ze nog maar 3 hele dagen en dat zijn de zwaartste dagen dan. de andere 2 keer zijn maar halve dagen dat is wel lekker.

oppas voor de hond heb ik geregeld, anders zit die hele dagen alleen thuis. gelukkig zijn mn beide ouders die dagen toevallig vrij dus kan hij daar een halve dag terecht dan blijft hij sochtends even alleen en dat kan hij makkelijk:p

11. Phoenix

Phoenix Actief lid

17 aug 2010
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo meiden,

Naomi, fijn dat je het zo hebt kunnen regelen.

Charpi, hoe was de voorstelling?
    Cabaret vind ik ook geweldig, maar haar ken ik ook niet, was ze goed?

Jewe, is je ventje al weer wat opgeknapt?

patrieske, jou knulletje ook weer een beetje beter?

Beterschap voor jullie kleintjes.

Hier niet veel nieuws, wel gister de gyn nog ff gebeld, omdat ik nog steeds niet ongie ben en ik vandaag eigenlijk weer moest beginnen met de pil, moet pas weer beginnen als ik ongie wordt, dus hoop1 dezer dagen, als ik het maandag nog niet ben moet ik ff terug bellen.
    maar het rommelt al goed in mn buik, dus verwacht het eigenlijk vandaag wel :)

Voor iedereen, en fijn weekend!

12. Arena

Arena Niet meer actief

Hi Ladies!

Heb even niets gelezen hoor, dus kan nergens op reageren.
    Gaat even niet zo best hier.. troubles troubles ;) Nja zal allemaal wel goedkomen..

Volgens FF heb ik wel een mogelijke eisprong gehad.. Ik ben eens benieuwd.. ik hoop het in elk geval!! Ik wil zo graag een normale cyclus!

13. Phoenix

Phoenix Actief lid

17 aug 2010
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Toch nix ergs hoop ik? :(
    Dat je troubles maar gauw weer over zijn, en je een normale cyclus hebt. :)

14. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Arena, we duimen met je mee voor een normale cyclus. En dat je troubles inderdaad weer snel over mogen zijn.

Zijn alle zieke kindjes weer een beetje opgeknapt? t Is echt de tijd van het jaar hè? Op mijn werk zijn ook zoveel zieke kinderen.

Hier: heb gisteren echt een rotdag gehad. 's Morgens is mijn ex-schoonvader overleden en 's middags hoorde ik dat mijn oude beste vriendin overleden is. Echt zo erg...

Gaan jullie vandaag nog iets leuks doen? Volgens mij is het koopzondag in Breda. Heb geen zin om heel de dag lamme zondag te houden. Wat dat betreft vind ik dit weer ook maar niks hoor. Die herfst zorgt er bij mij voor dat ik de deur amper uit kom!

15. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

nou onze noel heeft nu gelukkig geen koorts meer,en begint wat kleine hapjes te eten.............gisterenmiddag was hij echt nog heel erg ziek en wilde naar bed,hij slaapt niet alleen omdat hij dat niet durft en is jaimy met mijn ouders mee gegaan,Mart was werken en ben ik met noel in bed gaan liggen,hij heeft nog een paar keer overgegeven en je vind het verschrikkelijk en soms ook angstig om je kindje zo ziek te zien............gelukkig na het slapen knapte hij aardig op en is hij steeds beterder geworden erg fijn.

In de avond ben ik dan ook wel naar mijn vriendin gegaan,Mart was gewoon thuis en zou ook bellen als hij weer zieker zou worden,ik zou maar een uurtje wegblijven,maar goed dat uurtje werd 2.5 uur de tijd vloog voorbij,het was fijn om vrinedin weer te zien en bijkletsen was ook echt nodig:D

----------------------------------------------------------------

ellen27......Ja het was nu ook echt erg onder de kindjes zei de ha toen ik daar was,en wat het nu precies is weten ze niet,bij noel denk ik aan een buikgriep,maar goed daar heeft hij normaal geen koorts bij,en hij was gewoon echt heel ziek,ik ken hem zo niet,hij jammerde en huilde zo doet hij normaal echt niet,maar gelukkig is hij nu echt weer opgeknapt.

Ow meid wat erg gecondoleerd met je ex schoonvader en je vriendin,jeetje meid,.....heb je wel steun in je omgeving?

Nou ik wilde dus ook even naar de stad zodat noel wat frisse lucht heeft,maar het regent hier met bakstenen uit de lucht en als ik zo naar de lucht kijk,klaart het ook niet echt op.........misschien even dan naar mijn schoonmoeder en mijn ouders en daar zal het bij blijven denk ik.

-----------------------------------------------------------

Arena............Hoop dat alles goed komt meid.
    Dat begrijp ik dat je graag een keer een normale cyclus wilt.

-------------------------------------------------------------

Phoenix.......Ja hij is weer lekker zijn broertje aan het vervelen dus hij is weer de oude hahaha.
    Nou laten we hopen dat je het zelf word,krijg je anders van die pilletjes om het op te wekken?

---------------------------------------------------------

Naomi123...........Fijn dat het met die ouders te regelen was.

--------------------------------------------------------

Charpi.........Nou hij weer de oude hoor.
    Hoe was de voorstelling?

-------------------------------------------------------

Jewe...........Hoe is het met jou manneke?

16. Phoenix

Phoenix Actief lid

17 aug 2010
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ellen, wat erg meid, sterkte.
    Het is altijd rot als je hoort dat iemand is overleden waar je toch een verleden mee hebt.
    Ook al heb je die persoon al even niet meer gezien.

Patrieske, ik weet niet of ik pilletjes krijg, moet morgen ff bellen als ik het nog niet ben.

Hier vandaag niet veel op de planning, een lekkere luie zondag dus....ben morgen lekker vrij :)

17. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Patrieske, Fijn dat het weer wat beter gaat met je kindje. Met Tygo gaat het gelukkig ook weer een stuk beter alleen nog wat verkouden, maar gelukkig geen koorts meer. Is zo zielig idd als die kleintjes ziek zijn.

@Ellen, Gecondoleerd. Nooit leuk nieuws om te horen.

@Arena, hopelijk zijn al je troubles snel voorbij. Hopelijk is je cyclus snel regelmatig. Sterkte!

18. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Nou hier regent het nog steeds heel hard,daalijk even op de buienradar kijken of het nog droog gaat worden ,zo niet dan blijf ik binnen,noel is nu wel koortsvrij maar ga niet met hem in de regen lopen.

Jewe...........Fijn dat het met Tygo ook weer beter gaat,nu hopelijk dat ook snel zijn kouwke weggaat.

--------------------------------------------------------

Phoenix.........Oke dan ik dat je het vandaag nog word,en anders hoor ik morgen wel wat ze hebben gezegd?
    Geniet lekker van je vrije dag morgen:D

19. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Hoi meiden....

Eerst even reageren....

Ellen gecondoleerd meis, altijd vervelend om dierbaren te verliezen...

Patrieske en Jewe fijn dat jullie kindjes weer beter zijn...

Arena, ik hoop dat de troubles snel over zijn en dat je nu al ongie bent geworden....

Naomi sterkte met deze laatste week werken....

Zoooo hoop dat ik niemand vergeet....

Nu mijn verhaal....

Vrijdagavond was de voorstelling met Kristel Zweers echt lachen, ze kwam erg verrassend uit de hoek... ik kende haar.... ze heeft in het begin met de lama's meegespeeld, misschien gaat er dan een belletje bij jullie rinkelen...

Zaterdag middag naar de kapper, ben nu geen blondje meer maar een brunette met koper erin....

Zaterdagavond zijn we naar Mam & Frank gegaan en daar waren mijn broer en zijn vrouw ook.... daar ben ik verwend met cadeautjes voor de baby (ik ben vandaag jarig en 33 geworden)... verder zijn we uit eten geweest maar dat was niet zo'n succes, de helft van de gekozen maaltijden was een aanfluiting.... maar verder was het wel een hele gezellige avond....

Vandaag lekkere rustige dag.... we zijn alleen vanmiddag even een pannekoek gaan eten.... (voor de drukte uit) en vanavond gewoon lekker rustig thuis.... beetje spelen met mijn blackberry :))

20. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Nou vanmiddag toch naar de stad gegaan,Mart had op buienradar gekeken en het was droog,dus noel had geen koorts meer dus naar de stad geweest,maar dammmmmmm wat een drukte we stonden meteen al vast met de auto dus een kleine sluiproute genomen om de drukte te omzeilen en we zouden dan maar bij het station parekeren en reden langs de tolbrug en daar was het gewoon helemaal vrij,iedereen dacht dat die stuk was omdat er een kruis stond en dat hadden wij niet gezien dus meteen parkeren,wat een geluk hahaha.

Nou mart moest 1 spijkerbroek hebben en kezus wat kunnen die kerels lastig zijn 10 broeken aan en die is te lang en die is te smal en die is te blauw gdrrrrrrrrrrrrrr,daarna is hij gelukkig gelaagd toen ik even had gemopperd,echt het leek wel een vrouwke hahaha.

Toen moest ie nog wat truitjes hebbenm,maar geen v- hals geen ronde nek,pffffffffffffffffff wat werden wij moe van hem hahaha,dus ik heb de verkoopster wat bloesjes laten pakken en die was goed dus 2 dezelfde in een andere kleur zag die toch niet hahahah.

Nou toen mocht noel en jaimy een kadootje uit zoeken,1 voor noel voor zijn dikke duimen kaart van school dus een nieuw spelletje voor zijn ds en van playmobil zo'n draak met een ridder maar die staat ingepakt op de kast,dat is mijn omkoop methode dat hij hopelijk nu wel gaat zwemmen en blijft zwemmen,anders weet ik het ook niet meer.
    Jaimy had een hele leuke mat uitgekozen daar kan je op tekenen met een waterpen,echt super leuk:D

Charpi.........Leuk dat de voorstelling zo leuk was meid,ik ken ze niet ik keek dat programma ook niet.

Nou dat is heel wat anders je haren ;)

Gefeliciteerd met je verjaardag meid,en zo te lezen ben je flink verwend,je beepje dan hahaha.

Deel Deze Pagina