Brabantse (bijna-) mama's club!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaKitty, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Noel naar school gebracht en die hoef ik niet op te halen ,hij gaat bij zijn vriendje spelen en word rond 15.00 naar huis gebracht,want hij moet om 16.00 zwemmen en omdat dat steeds zo'n drama is wil ik dat hij even thuis is voordat hij gaat.

Dus zit nu even mijn peperkoek en mijn beschuitje te eten en maak dan daalijk het huis af en ga dan vanmiddag eens lekker niets doen,ja tot 15.15 en dan moet ik werken hahah.

==============================================

beepje2onderweg..............Gelukkig dat je je weer wat beterder voelt nu,ik heb nu ook steeds oor en keelpijn grrrrrrrr ,het lijkt wel of het allemaal blijft hangen:x

Ow wat leuk dat die kleine al bijna jarig is,altijd zo leuk he:D

=============================================

Caruli........Hier gaat het goed hoor,ben wel wat zenuwachtig noel gaat met zijn vriendje en zijn mama naar de mac,de eerste keer dat hij echt met iemand anders mee rijd dan he,wel vaak gespeeld,maar breng en haal hem altijd zelf.

Ow wat leuk cakjes bakken,dat moet ik ook echt eens een keertje gaan doen.

Jullie eten altijd wat anders dan?
    Ja wij ook wel maar meestal toch standaard de aardappels en groentens en 1 keer in de week friet en 1 keer in de week pasta.

================================================

sherly182.........Gelukkig dat ze weer goed eet,en laten we hopen dat het daar aan heeft gelegen.
    Ja maar als ze bij ons een kies of tand trekken dan eten we ook de eerste tijd niet,maar wij kunnen het niet laten de honger overheerst de pijn hahahah.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oh dat is dan idd wel even spannend, maar het zal toch wel goed gaan allemaal?
    Naar de mac vinden de meeste kids wel leuk ;)

Ja cakejes bakken was hier ook al weer heel lang geleden, manlief had met de boodschappen winnie de pooh cakejes meegenomen, dus ja nu moeten we wel he ;)

3. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Dat zal natuurlijk ook wel,maar goed het is weer een stukje loslaten en dat vind ik altijd weer erg moeilijk.

Ja dan moet je zeker hahaha,ik heb het ook weleens in huis gehaald en dan toch niet gemaakt zal het toch eens gaan doen want die kleintjes vinden het zo leuk,als ik dat bij anderen zie dan he

4. Phoenix

Phoenix Actief lid

17 aug 2010
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    jammie cakejes!
    hoelaat kunnen we komen? :D

Beebje, fijn dat jeje weer wat beter voelt.

Patrieske, drukke dag vandaag dan :)
    En maccen vinden ze altijd wel leuk ja, lekker eten en spelen, wat wil een kind nog meer! :D

Hier nog steeds geen ongie...8)
    Wel af en toe gerommel in mn buik, dus zit eraan te komen.
    Net lekker alles aan kant, vanmiddag wat leuks doen met mn knulletje.

5. Arena

Arena Niet meer actief

@Patries, dat mag je vragen hoor :) Tis nog niet ter sprake gekomen bij de dokter gewoon.. Maar dat zal wss wel een volgende stap zijn.

Hoe werkt dat met clomid? Want ik lees dat je dan ook echo's moet laten maken van de eitjes enzo tijdens het slikken van dat spul.. Is dat vaak? En verloopt de rest van de zwangerschap dan ook via het ziekenhuis ipv verloskundige in de wijk?

6. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Nou zit lekker popstars te luisteren en te wachten dat mijn ventje thuis komt.

--------------------------------------------------------------

Arena........Nou de eerste keer dat ze bij mij begonnen met de clomid,hoefde ik het eerst alleen maar te gebruiken en te kijken hoe mijn cyclus toen ging worden,die werd meteen netjes 30 dagen en de 2 de maand moest ik dan naar het zkh het eitje laten meten dan,dat gebeurde vanaf dag 12 tot dag 18 en in die dagen dat het eitje op springen stond moesten we dan gemeenschap hebben en daar werd dan ook meteen de samenlevingstest gedaan of mijn slijm niet Mart zijn zaad afbrak,dat was ook allemaal goed dus toen was het afwachten en was het meteen raak.........omdat mijn eitje in het begin erg snel groeide maar erg lang duurde voordat hij sprong moest ik iedere dag naar het zkh voor een echo,maar goed dat had ik er allemaal voor over hoor........

Ik bleef wel onder de gyn staan ivm zoe* haar overlijden,normaal mag je gewoon naar een vk,2 vriendinnen van mij zijn zwanger via IVF en die staan nu beiden onder de VK.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

ga je nu naar de ha om een verwijzing te vragen dan,of wil je nog wachten?

================================================

Phoenix...........Ja het is nog niet erg druk hoor,daalijk werken en dan begint de drukte pas echt,maar soms voor mij een hele ontspanning hahaha,nu vooral met jaimy als die koorts heeft lijkt het wel of hij veel drukker word dan dat hij is.

Wat voor leuks ga je doen?

7. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Charpi, nog gefeliciteerd! Fijn dat de voorstelling leuk was. Ik had echt nooit van haar gehoord... En je bent nu brunette? Past wel goed bij de herfst, vind ik altijd :)

Hoe was de rondleiding in het ziekenhuis?

Patrieske, wat is een dikke duimenkaart?

Sherly, dat niet goed eten kan inderdaad aan de tandjes liggen hoor. Als er bij Veerle tanden doorkomen, eet ze ook erg slecht. Op dit moment komen er 2 kiezen door, da''s ook lachen...

Caruli, zijn de cakejes al klaar? Ik heb wel trek eigenlijk :D. En mocht je nog inspiratie voor het avondeten nodig hebben: ik ga straks lasagne maken...

Hier: gaat oké. Die overledenen stonden gelukkig niet zo dichtbij me dat ik er echt heel verdrietig om ben. Ik vind het wel heel erg hoor, maar daar blijft het ook bij.
    Morgen moet ik naar de dokter. Ik heb al maanden last van mijn knieën. Eerst was het zo maar af en toe, maar nu echt continu. 's Avonds weet ik gewoon niet meer hoe ik moet gaan zitten of liggen. Ze zijn ook dik, alsof er vocht in zit, heel gek. Nou ja, laat de dokter er morgen maar even naar kijken...

8. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    zal maar weer eens iets van me laten horen *schaam*

hier alles nog steeds goed! net langs de huisarts gegaan ivm krampen en steken in mn buik, gelukkig geen blaasontsteking!!
    hij zegt dat het erbij hoort rond deze tijd...
    wel moet ik veel meer gaan drinken, dus daar ben ik mee bezig nu:p
    we hebben het hartje nog even mogen luisteren en hij heeft gelijk even gevoeld hoe ze ligt. zoals altijd ligt ze nog steeds met haar ruggetje rechts en het hoofdje beneden dus helemaal goed :D
    ik ben weer helemaal gerustgesteld nu!

9. Arena

Arena Niet meer actief

Thanx Patries!!
    Ik weet niet of ik gelijk om een verwijzing ga vragen.. ;)

Maar ik weet eerlijk gezegd ook niet zo goed hoe ik dat moet doen, elke dag naar het ziekenhuis voor echo's.. ik moet natuurlijk ook gewoon werken..

10. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Naomi, fijn dat de kleine nog steeds goed ligt.... en die krampjes die heb ik gelukkig nog niet, maar wat niet is....

Arena, hier ook zwanger geraakt dmv clomid.... Ik had net als jij geen cyclus, heb 202 dagen moeten wachten op eerste cyclus toen ik stopte met de pil.... had echter ook geen pco dus dat kan ook... ik ben toen onder behandeling gekomen van de gyn en die heeft me clomid voorgeschreven... ik had de eerste maand idd controle over de groei van de eitjes, maar daarna mocht ik gewoon zelf thuis aandokteren, dus gewoon die pillen een paar dagen slikken en vrij ruim geslachtsgemeenschap hebben rond de eisprong, het was bij mij de 3de en 7de maand raak, maar ik moet er wel bijzeggen dat ik het heel zwaar heb gehad met het slikken van die hormonen.... ik was dan ook gestopt met slikken als ik de 7de maand niet was zwanger geworden.... ik kon niet meer, werd er zwaar depressief van...
    Mijn advies, hou die temp kaart nog een tijdje vol en ga er dan mee naar de huisarts, die kan je dan doorverwijzen naar de gyn.... zeker als je geen cyclussen hebt, komt dat ter sprake al binnen een jaar...

Ellen ik ben benieuwd wat de dokter morgen gaat zeggen...

Caruli, mmmmmm cakejes...... stuur maar hierheen....

Phoenix ik hoop dat de ongie er snel aankomt....

Patrieske, ennnn hoe is het spelen en maccen gegaan vanmiddag, en het zwemmen, nu geen drama?

Beebje fijn dat je je weer wat lekkerder in je vel voelt...

Hoop dat ik niemand vergeten ben...:)... ben nogal vergeetachtig....

Hier alles goed hoor, nouja goed, vandaag een slechte dag, ik ben het zwangerzijn effe helemaal spuugzat.... voel me erg beperkt in mijn kunnen.... en ik lig niet lekker meer in bed waardoor ik slecht slaap, maar das vast normaal...

Maandag gerust gesteld op de couveuseafdeling, het idee dat onze kleine meid daar even moet liggen is al minder erg geworden...

Vandaag heb ik de intake van de kraamzorg gehad, ook dat is nu dus geregeld....

Ben ook nu bezig langzaam aan om mijn tas te vullen met dingen die ik meeneem naar het zh....

Verder gaat het wel goed hoor, alleen erg moe.... nog geen voorweeen oid. Vandaag alweer 31 weken....

11. Arena

Arena Niet meer actief

Wat vliegt de tijd joh! Nog maar een paar weken Charpi, dan kan je je meisje al in je armen houden!

@Ellen: naar is dat van je knieeën. Ik heb dat vanaf 8 jaar gehad tot jaar of 24. Toen ben ik er schijnbaar overheen gegroeid ofzo zeiden ze :( Was idd vocht in knieeën en kraakbeen dat niet goed aansloot oid. Maar dat is een heel vervelend gevoel inderdaad.

@Charpi: bedankt voor jouw ervaringen.. Uiteindelijk ben ik inmiddels ook bijna een jaar gestopt met de pil he..sinds februari al, dus zo lang is dat ook niet meer nu.

12. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    chapri mag ik vragen waar om de kleine straks naar de couveuseafdeling gaat? dat heb ik denk ik neit mee gekregen.
    en gelukkig is het nog maar een paar weekjes die kom je wel door. het word wel lastiger maar wat arena zegt straks heb je de kleine meid in je handen en dan ben je het zo vergeten.

naomie zijn het geen oeffen weeen?? dat kan ook he alsvast het spannen van je baarmoeder kun je veel last van hebben.

ellen vervelend zeg van je knieeen hopelijk gaat het snel beter

nog een vraagje aan de mama's hoe hebben jullie de kindjes aan de thee gekregen. hier maak ik sochtens thee voor haar klaar die laat ik koud worden maar ze wilt hem niet op drinken. blijf het wel proberen maar ik dacht misschien hebben jullie nog tips??
    en per wanneer hebben jullie jullie kindjes uit een tuit bekertje laten drinken??

13. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @sherly: ik heb werkelijk geen flauw idee hihi. het zou best kunnen. de pijn komt en zakt weer af..
    ik leg het vrijdag nogmaals voor bij de vk eens kijken wat ze zegt nu.

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Geen idee ik gaf hem voor het eerst thee in een gewone fles en dat dronk die meteen op, dus denk dat ie het meteen lekker vond. Ik geef hem meestal rooibos thee.
    Af en toe geef ik hem uit een tuitbeker maar daar vind Tygo nog niet zoveel aan. Is ook weer even wennen natuurlijk omdat ze uit een tuitbeker anders moeten leren drinken.

15. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0

16. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    charpi oke dan ja dan is dat wel nodig ja. gelukkig word ze dan straks als ze geboren is gelijk onderzocht en bewaakt dat lijkt me een goed gevoel geven. en tegelijk lijkt het me ook erg verwarrend en spannend.

jewe ja ik blijf het proberen, ik heb ook gehoord dat kamille thee ook goed zou zijn en dat ze dat lekker vinden deze week dus even halen of ze dat misschien ook wel lekker vind. moet zeggen dat ze water ook niet lekker vind jammer genoeg. als ik daar mee aan kom gaat die mond niet open hahahah

naomi ja je moet het maar eens vragen. ik heb ook geen iedee hoor. ik heb het niet gehad maar heb er veel over gehoord. veel plezier vrijdag

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi meiden,

Hier weer even een berichtje.
    De cakejes waren lekker :D
    Helaas allemaal op haha.

Arena: Ik heb 5 maanden clomid gebruikt en hoefde niet te komen voor echo's, wel moest ik op dag 21 bloed laten prikken om het progesteron te laten nameten. Dan kunnen ze zien of je een eisprong hebt gehad en zoja of het een goede is ja of nee.

Naomi: Blaasontsteking, balen joh. maar het kan er idd wel bijhoren.

Hier@ vandaag naar het cb geweest met Mitchell, hij kreeg weer prikjes :(
    Verder was hij 120 gram aangekomen en een halve centimeter gegroeid. Hij is al anderhalve week flink verkouden en eet nu ook niet zo goed meer.
    Maar goed over 3 maanden weer terug voor de laatste prikjes voorlopig.

18. Phoenix

Phoenix Actief lid

17 aug 2010
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goeieavond meiden.

Ach wat sneu voor je mannetje caruli, had hij veel last van de prikjes?

@ sherly, vind ze de thee dan misschien te koud, das ook niet echt lekker.
    Mischien thee met een zoetig smaakje, meloen, bosvruchten of zoethout.
    Weet niet hou oud ze is, maar een gewone beker vinden ze vaak wel gaaf, net zon beker als mama! :D

Hier, nog steeds geen duivels, ben bang dat ik maandag weer naar de gyn mag voor inwendige echo :(
    Wel last van mn buik bij inspanning, ;) kan ook van die cyste zijn.

-onzin melding-
    zit helemaal onder de glitters :D, tja moet ik maar geen glitteroogschaduw opdoen, en dan flink in mn ogen wrijven ;)
    Ik lijk wel een discobal........:)

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Haha leuke oogschaduw ja ;)
    Maar balen joh dat je nog niet ongi bent, hopelijk komt het snel.

20. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    hai allemaal

Nou onze jaimy heeft nog steeds super diarree het is nu dag 5 en het word niet minder,ook blijft hij in de avonden koorts houden,overdag niks en in de avond toch tegen de 39 ,dus had mijn moeder gisteren gebeld en zeiden ze ja het is een virus dus dat gaat vanzelf over,ik vertrouw dat antwoord niet,want ja mijn moeder vroeg ook hoe lang mag dit aan houden,ja totdat het over is,dat vind ik geen antwoord dus bel ik vanochtend terug en zeggen ze dat ik met hem moet langs komen want ze mogen als ze zo klein zijn niet langer als 3 dagen koorts hebben,dus dan gaan we daalijk naar de ha,maar wel raar toch de een zegt dit en de ander zegt dat.

Nou over het zwemmen van noel,mart mocht erbij blijven maar op d ebank begon hij al meteen kei en kei hard te huilen,dus Mart vroeg aan noel wat er was en de andere kindjes wilde hem troosten maar daar werd het alleen maar erger van,dus is mart met hem weggegaan,met de juf overlegt en het is beter dat hij er van af gaat,in ieder geval van de easy swim,waarschijnlijk is deze soort zwemles te zwaar voor hem,ze moeten hele veel doen in een uurtje,dus nu is hij omgezet naar de gewone zwemles op maandag en donderdag een half uurtje en dat gaat allemaal veel langzamer,en hebben ze niet zo'n pakje aan en beginnen gewoon in het peuterbadje en niet meteen in het diepe,ook hebben we samen besloten dat hij nu maar even rust moet hebben en dat hij dan pas in jan gaat beginnen met een nieuwe groep,en dan maar hopen dat het wel goed gaat.

--------------------------------------------------------------

Phoenix..........Vervelend meid dat je het nog steeds niet bent,ik ben er nu bijna vanaf dat mag ook wel weer na 2 weken bloeden:$.
    hahhaha moest wel lachen om je glitters.

------------------------------------------------------------

Caruli..........Ja wrijf het maar even in hahahah,ons lekker maken en dan niks meer over hahaha.
    Zielig he die prikjes.
    Is hij er ziek van?

Arena........Ja ik weet niet hoever je van het zkh af zit,maar goed je wilt ook graag een kleintje,en je baas wete ervan dus ik denk ook niet dat het dan een probleem zal zijn als je gaat of wel?
    IK ging tussendoor mijn werk gewoon,het was ook maar 15 min rijden en het onderzoek duurt niet lang,en vaak kon ik ook komen voordat ik ging werken.

---------------------------------------------------------------

Sherly..........Dat is goed dat ze het ook uit voorzorg doen,en alleen maar goed dat ze de kleine goed in de gaten houden........vond je het moeilijk om te zien?

Ja de mijne lusten het gewoon niet,dus ik bleef het wel aanbieden maar goed als ze het niet lusten,lusten ze het niet......titbeker jaimy zat daar rond de 9 maanden aan,maar wel de zachte tuit van avent.

-------------------------------------------------------------

Ellen.............Wat zei de arts?

Charpi...........Het spelen en maccen is echt heel goed gegaan,was erg leuk zei de moeder van zijn vriendje,het zwemmen heb je gelezen.

Soms heb je van die dagen dat je het even zat bent hoor,is wel herkenbaar........

-----------------------------------------------------------------

Deel Deze Pagina