de vk is rond half 2 geweest en had toen een halve centimeter ontlsuiting. mn man verstond 1,5 dus ik weet nou niet zo goed wat het moet zijn hihi. ze kon het hoofdje aanraken in ieder geval. de weeën blijven heel heftig hier en trekken door naar mn rug. ik denk dat ik zo nog maar een douche neem om goed te ontspannen, maar dan moet eerst mn man terug thuis zijn.
Hoor ik daar een baby huilen??? Naomi, hopelijk heb je inmiddels je prachtige dochter in je armen! Charpi, hoe gaat het met jou??
Hoi meiden Ik denk dat er 2 beebjes geboren zijn Ben zo benieuwd, echt leuk om het nieuwe jaar zo te beginnen
vannacht om 03.38 is Isabel geboren!!!! ze is 50 cm groot en weegt 2980 gram ben uiteindelijk in het zkh bevallen omdat ik graag pijnbestrijding wilde, ik hield het niet meer van de pijn. voor we naar het zkh gingen had ik 4 cm ontsluiting, 10 minuten later in het zkh al 8! dus pijnbestrijding zat er niet meer in. had toen ook gelijk persweeën en mocht er aan toe geven binnen 8 minuten was ons meisje op de wereld hihi. wel wat schade van onderen doordat het allemaal zo snel is gegaan maar omdat ik zo goed naar de vk heb geluisterd is de schade nog beperkt gebleven zei ze.. om half 7 waren we weer terug thuis en we zijn nu heerlijk aan het genieten van ons meisje!! charpi is 1 januari bevallen van een dochter, naam weet ik even niet meer uit mn hoofd. ze is om 0.13 uur geboren dus lekker tijdens het vuurwerk hihi.
gefeliciteerd naomi wat is het snel gegaan zeg. nou nu lekker genieten van jullie meisje en een foto vinden wij altijd leuk !!!! ook charpi gefeliciteerd wij horen snel hoe het bij jou verlopen is.
Naomi en Naomiman: Super gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Isabel Een leuk nieuwjaarskado Geniet van je kraamtijd en je gezinnetje
@Naomi, Gefeliciteerd met jullie kleine meisje Isabel. Leuke naam zeg en wat is het snel gegaan. Meis geniet lekker van je kleine meid en je kraamtijd. Doe lekker rustig aan en laat je maar lekker verwennen dat heb je verdiend na zo'n topprestatie geleverd te hebben. Ik ben benieuwd naar de foto van de kleine. @Charpi, Jij ook van harte gefeliciteerd meid met de geboorte van je kleine meisje. Ben benieuwd naar je verhaal.
Foto's, foto's, foto's!!! Gefeliciteerd allebei met jullie dochters. @Naomi en Naomiman, wat een leuke naam! Volgens mij is het een klein poppetje, aan het gewicht te zien. Fijn te lezen dat alles goed verlopen is en die schade van onderen... ach, die herstelt wel weer... @Charpi, ben benieuwd naar hoe het bij jou is verlopen!
bedankt meiden!! hierbij alvast 1 fototje van Isabel, geen hele goede foto maar heb nu even geen andere op de pc staan!
thx ja alles gaat prima! ze drinkt nu goed en is heel lief en soms wat koppig hihi. met mij gaat het super... amper last van de hechtingen en kan eigenlijk alles al weer al laat ik me lekker verwennen hoor hihi. Isabel is nu gelukkig niet meer zo misselijk!
Hai Sorry dat jullie niets van mij gehoord hebben,maar ons gezin en de familie zijn allemaal op vakantie erg ziek geworden,noel heeft bij een ha daar gezeten,die was zo ziek dat hij meteen erg zware medicijnen kreeg en ik heb dag en nacht bij hem in bed gelegen,als nadeel dat ik dus de woensdag op vakantie ook zo erg ziek werd,maar je doet niets je zegt niks je bent er voor je kindje,vrijdag thuis gekomen ben ik naar bed gegaan,jaimy werd ziek dus ben ik bij hem gaan liggen en zaterdag was ik zo ziek dat mijn ouders de ha hebben gebeld en heb ik meteen een ab kuur gekregen omdat ik tegen een longontsteking aanzit,maar helaas wil het niet beter worden,ik ben dan ook echt helemaal op,heb net mijn medicijnen ingenomen en dan gaat het weer even.........ik moet donderdag terugkomen als ik dan nog koorts heb gaan ze verder met onderzoeken. Helaas werden Mart en jaimy ( nog zieker als hij al was) zondag ook zo ziek dat er ook voor hun een ha is gebeld en die zitten ook aan een ab kuur<mart knapt ook helemaal niet op,die is dus echt nooit ziek en ligt nu als een zielig hoopje in bed. Het ergste vind ik dat mijn kindjes vanaf gisteren bij mijn ouders zijn,ik kon ze niet meer verzorgen,ik heb gehuild geschreeuwd want wat ben ik voor een moeder die haar kindjes niet thuis houd,maar ik wil niet dat noel weer ziek word en jaimy ik kan gewoon hem niet troosten,want of ik slaap,of ik hang boven de pot...................het overgeven en diarree is van de ab kuur en ik mag er niet mee stoppen,iets tegen de hoest mag ik niet nemen want alle slijm moet eruit. Het ergste van al het ziek zijn,is het piekeren waar je nu aan toe komt Ik zag wel dat Naomi bevallen is een dikke felicitatie voor jou meid,en hoe is de bevalling gegaan? Je hebt een prachtige dochter Charpi...........ik hoop iets van je te horen meid.........
Naomi: Wat een schatje zeg, geniet maar van je meissie en laat je maar lekker verwennen! Patrieske: Jee meid, wat een ziekeboeg is het bij jullie, en je bent wel een goede moeder hoor. Hopelijk knappen jullie snel op en kunnen de kids weer naar huis komen.
Hoi meiden, sorry dat het even duurde voordat jullie mijn verhaal nu krijgen..... maar als je het gelezen hebt begrijp je denk ik wel waarom.... vanaf nu ben ik er weer.... Woensdag de 29ste ben ik ingeleid in het ziekenhuis met gel, maar dat leverde niet het gewenste resultaat, dus 's avonds weer naar huis. Ik bleef eigenlijk krampen houden en na een dag rommelen zijn donderdagavond om half 11 mijn vliezen spontaan gebroken. Dus naar het ziekenhuis, waar ze me gelijk gehouden hebben, het was rustig dus kregen we gelijk een verloskamer toegewezen... We hebben omdat de weeën nog niet echt op gang kwamen geprobeerd te slapen met weinig succes. 's Morgens om half 6 is Jos even naar huis gegaan om de hondjes te verzorgen.... om 7 uur hebben ze me aan het ctg gelegd en even na half 8 kwam de verloskundige toucheren... Inmiddels had ik 3 cm ontsluiting en vond zij dat het voldoende was verstreken om te beginnen met weeënopwekkers. Dit ging ze bespreken in het overleg. Rond half 9 werd ik aangesloten op het infuus en was het wachten tot de weeën zouden komen, dit heeft ruim een uur geduurd. Het opvangen van de weeën was even een kunstje wat ik onder de knie moest krijgen, maar toen ik eenmaal door had dat ontspannen wegzuchten de beste manier was, ging dat best redelijk. De weeën werden echter op een gegeven moment te sterk om op te vangen en rond 2 uur heb ik om een ruggeprik gevraagd. Dan duurt het voor je gevoel nog eeuwen voor die geplaatst is en werkt, en helaas had ik de pech dat ik gewoon de weeën bleef voelen, ok de zwaarste toppen waren er vanaf dat wel. Toch heb ik om extra shots gevraagd.... de tweede voelde ik helemaal niet, bleek anderhalf uur later dat het epiduraal was losgeraakt en die shot dus gewoon in bed was beland ipv in mijn lijf, dus onnodig extra pijn geleden een paar uur. Toen de verdoving weer een beetje zijn werk deed had ik al snel volledige ontsluiting (21 uur) en moest de ruggeprik dus uit. Jeetje wat een hel die laatste uurtjes.... heb wel honderden keren tegen Jos gezegd dat ik niet meer kon. De gewone weeën bleven maar komen en de persweeën kwamen super langzaam op gang. Eigenlijk heb ik niet echte persweeën gehad, geen sterke althans. Rond 23 uur mocht ik beginnen met persen, maar omdat ons meisje nog vrij diep zat heeft de verloskundige me al snel op mijn zij laten liggen en zo verder mee laten persen, dit had goed succes.... Om 23.35 mocht ik opnieuw echt gaan persen en dat ging fantastisch! Het was heerlijk om te mogen persen. Gewoon een opluchting! Met 38 minuten persen is Riana geboren, wel met een knip van 3 cm, maar verder geen kunstverlossing. Ze werd bij me gelegd, maar huilde niet door dus ik wist al snel dat het niet goed was. Nadat Jos de navelstreng heeft doorgeknipt is ze snel afgevoerd naar de couveusekamer. De kinderarts is erbij geroepen en ze is met sneltreinvaart naar de couveuseafdeling vervoerd. Jos is meegegaan. Ik lag nog na te puffen van de bevalling. De placenta is met 13 minuten geboren, en ik ben ruim een anderhalve liter bloed verloren... maar mijn hb was net voldoende (6,2).... Na een uur was Jos weer terug op de verloskamer, Riana was stabiel op dat moment, en hebben we even wat te eten gekregen.... en wat telefoontjes gepleegd.... dat was het voordeel van nieuwjaarsnacht we konden gewoon mensen bellen om half 2.... Daarna zijn we uiteraard weer naar ons meisje toegegaan.... ze kreeg op dat moment zuurstof extra en verder leek het stabiel met haar te gaan.... Rond 3 uur ging Jos naar huis en heb ik geprobeerd wat te slapen... Overdag heb ik Riana 2 maal een uurtje mogen vasthouden, wat een zaligheid.... Inmiddels werd Riana behandeld voor een infectie en kreeg antibiotica (2 soorten), ze wisten op dat moment nog niet wat voor infectie. In de nacht van 1 op 2 januari ging het ineens slechter met Riana. Ze kreeg convulsies (totale verkrampingen, waaronder knie helemaal op de borst waardoor ze geen adem kon halen.... ze moest daar echt mee geholpen worden) en ik heb er zelf eentje van op de monitor gezien, geen prettig gezicht als je ziet hoe ze met zijn 2en proberen Riana lucht te laten krijgen. 's Morgens op 2 dag is dus gestart met een anti-epileptica en daarna heeft ze geen convulsies meer gehad, nog wel tremoren (verstijfde trillingen). Later op de dag is er ook nog een calcium infuus bijgekomen, omdat dat te laag was.... dat heeft weer te maken met de signaaloverdracht tussen de cellen... Ze hebben wel geprobeerd sondevoeding te geven, maar die gaf ze telkens terug. Ze was te hard aan het vechten tegen de infectie om ook nog voeding te kunnen verwerken, dus kreeg ze per infuus glucose.... Op dag 3 werd duidelijk dat ik zelf een streptocock B virus bij me droeg, ik had ook al sinds de geboorte anti-biotica gekregen.... en dat virus heb ik dus door de langdurig gebroken vliezen aan onze Riana doorgegeven en die is daar heel ziek van geworden.... Riana heeft op dag 3 een ruggeprik gehad om te kijken of de infectie ook in het hersenvocht was gaan zitten, maar dit was niet het geval gelukkig.... verder hebben ze geprobeerd een navelinfuus aan te leggen, maar dat mislukte ( de infuusjes sneuvelen helaas vrij snel), 's middags kreeg ze nog een hersenscan, maar ook die was goed. Jos heeft Riana vandaag voor het eerst vastgehouden.... Gisteren had Riana eigenlijk voor het eerst een betere dag.... de medicijnen lijken nu zijn werk te doen, ook gaat het voeding krijgen per sonde (nu 15 ml per 3 uur) goed en geeft ze bijna geen retentie terug... wel wordt ze per infuus bijgevoed met extra vocht, mineralen, vitaminen, etc... want 15 ml is voor Riana's gewicht veel te weinig (4160 gram bij geboorte).... Vandaag dag 5 is ook weer goed begonnen, ze heeft heerlijk geslapen.... en wij gaan zometeen weer richting het zh... Ik zelf ben gisteravond naar huis gegaan, ik trok het niet op een 4 persoonskamer, met 3 lieve meiden hoor, maar al dat geluid om je heen, ik kon er niet van slapen en tot rust komen, dus dan beter naar huis.(Ik lag tot gister op een 1persoonskamer,dat ging nog wel) Zometeen de verloskundige hier bellen dat ik thuis ben, voor de nacontroles. Zoals ik al waarschuwde is het een hele lap tekst geworden, maar jullie begrijpen nu denk ik wel waarom ik er de afgelopen week niet ben geweest.... Riana is nu stabiel, maar heeft nog een lange weg naar herstel te gaan.... Met mijzelf gaat het wel goed, ik heb alleen wel veel last van aambeien en de gezette knip, maar verder knap ik al aardig op. Toevoeging: ik was de tekst vanmorgen aan het schrijven, maar inmiddels alweer nieuwe ontwikkelingen..... Riana heeft vandaag op dag 5 haar eerste flesjes op en ik heb haar zelf het tweede flesje mogen geven.... weer een stapje vooruit....