Brabantse (bijna-) mama's club!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaKitty, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Charpi: Super dat ze zo goed groeid.
    Hoop dat je een goed gesprek hebt gehad met de arts.

Naomi: Hoe gaat het met jou meissie? Maar het is netjes hoor dat ze op geboorte gewicht is, zeker met borstvoeding ;)

2. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @caruli: ja ik vind het ook netjes... maar op het cb gisteren waren ze gelijk aan het zeiken dat ze weinig aan komt en dat ze perse 2 borsten moet drinken, terwijl ze duidelijk vol zit na 1 borst. ze waren ons daar gisteren zo aan het afzeiken! kreeg echt het gevoel alsof we niets goed konden doen en we niet goed voor Isabel zorgde, terwijl ik echt wel weet dat we het goed doen!!

3. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    We hebben vanmiddag een gesprek gehad met de behandelend arts van Riana. Deze heeft ons verteld dat Riana nog minstens 5 weken in het ziekenhuis zal liggen. Ze liet ons de hersenfoto's zien van Riana en daar zijn we toch wel van geschrokken.... de abcessen zijn toch wel erg groot, vooral eentje.... Nu is het voor ons ook begrijpelijk dat Riana echt langere tijd aan de antibiotica moet per infuus en daar staat gewoon minimaal 6 weken per infuus voor en dan volgt daarna een controle MRI en daarna wordt besloten of de antibiotica nog wordt verlengd via infuus of evt. oraal verder wordt gegeven indien nog nodig.
    Riana haar bloedwaarden zijn momenteel goed en binnen normale waarden, dus die worden nu niet elke dag meer geprikt, die worden nu nog maar 1x per week geprikt. Zolang ze nog parentale voeding heeft zal ze nog wel dagelijks geprikt worden voor die waarden, maar we zijn bezig met afbouwen en hebben goede hoop dat ze eind volgende week er helemaal vanaf kan.
    Zodra ze van de parentale voeding af is gaat ze van de couveuseafdeling af naar de kinderafdeling en krijgt ze daar een eigen kamer (of wellicht een 2-persoonskamer die ze moet delen) met veel meer privacy voor haar en ook voor ons. Dan kunnen we ook meer. Nu zijn we 2 of 3 maal daags in het ziekenhuis rond voedingstijden, maar dan kunnen we gewoon echt langere tijden bij haar zijn en is het niet raar als mama een boekje zit te lezen terwijl Riana slaapt. Dat zie ik mezelf nu echt niet doen op de couveuseafdeling waar je amper 2 vierkante meter ruimte hebt voor jezelf met 9 andere baby's om je heen met hun ouders en dan de verpleegkundigen nog. Ok, we zouden de gordijnen dicht kunnen doen, maar das dan helemaal zo benauwend, dus die laten we maar open. Dus ik kijk er wel naar uit dat ze ergens de komende 2 weken zal worden overgeplaatst naar de kinderafdeling.
    Het is wel effe een harde dobber dat onze schat nog zo lang niet thuis zal zijn, en als de MRI tegenvalt wellicht nog langer niet, maar laten we daar nog maar even niet vanuit gaan. Ik probeer de dagen dag voor dag te nemen en te genieten van de momenten met Riana samen. Met ons gaat het redelijk goed, gezien de omstandigheden. Jos gaat er iets makkelijker mee om als ik, die kan het makkelijker van zich afzetten dat Riana wellicht hersenbeschadigingen heeft opgelopen en zich helemaal concentreren nu op haar herstel tot dat ze naar huis komt. Ikzelf kan dat niet los van elkaar zien en merk dat ik mezelf er continu op betrap dat ik me afvraag of de bewegingen en gedragingen die Riana toont "normaal" zijn. Het lijkt normaal hoor, maar soms vraag ik het me af.... Ik word er gewoon een beetje onzeker van. Ook merk ik aan mezelf dat ik het mezelf nog steeds verwijt dat Riana ziek is geworden. Het is nu duidelijk dat Riana die bacterie(n) al heeft gekregen in de baarmoeder via de placenta van mij, dus feitelijk kan ik er helemaal niets aan doen, maar toch geef ik mezelf de schuld. Ik voel me verantwoordelijk.
    Aan mijn psychiater heb ik dan ook gevraagd of ik een SPVer(sociaal psychiatrisch verpleegkundige) toegewezen kon krijgen, waar ik mee kon praten over wat er nu allemaal gebeurd. Ik heb 27 januari een eerste gesprek en hoop dat het een beetje klikt. Het is in ieder geval ook een moeder, daar ging mijn voorkeur naar uit. Wellicht kan het me helpen met dit alles om te gaan geestelijk, want het kost allemaal toch behoorlijk wat kruim. Wel ben ik blij om te kunnen zeggen dat ik niet in een postnatale depressie ben weggegleden na de bevalling. Tuurlijk is het geestelijk heel zwaar geweest vooral de eerste week, maar nu er zoveel vooruitgang is, keert het optimisme terug. Nu is het natuurlijk nog steeds zwaar, want het is toch een hele belasting elke dag op en neer naar het ziekenhuis en dan telkens je kindje daar achter moeten laten als je naar huis gaat. Maar het is te doen, we slapen allebei erg goed (liggen in coma 's nachts) en ik pak overdag ook mijn extra rust nog. De dagen vliegen om.... je wordt echt letterlijk geleefd.

Sorry voor het lange verhaal....

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jee meis wat een tegenvaller zeg... Ik hoop echt dat jullie meissie over 5-6wk mee naar huis mag en de mri goed is.
    Wat een spanningen zo zeg...
    Meid je kunt er niks aan doen hoor!
    Heel begrijpelijk dat het heel zwaar is.
    Probeer zoveel als het kan ondanks alles toch te genieten van je meissie, ze heeft jullie ook heel hard nodig.
    Nu idd maar uitkijken naar de volgende stap de kinderafdeling..
    Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Naomi: Nou meid je moet niet te veel van het cb aantrekken hoor. Als je meissie aangeeft dat ze genoeg heeft dan is het goed.
    Ze geven het zelf wel aan.
    Jullie doen het goed!

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Charpi, Jeetje nog zo lang in het ziekenhuis. Krijg gewoon een brok in me keel als ik je verhaal lees. Kan me zo goed voorstellen dat het zo moeilijk is om je kindje steeds achter te laten en die spanning of het allemaal goed komt. Maar je moet jezelf echt niks gaan verwijten hoor meid daar heb je niks aan en Riana ook niet. Sterkte meid ze is sterk en groeit goed die komt er helemaal bovenop.

@Naomi, meid laat je niet gek maken door het CB. Ze weten vaak niet wat ze zeggen. Jij kent je meisje het beste en als 1 borst genoeg is dan is het genoeg, klaar! Ik zeg meestal alleen het hoognodige en voor goede raad sta ik open maar bepaal zelf wel of ik er ook wat mee doe.

7. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @charpi: jeetje meid schrik toch wel van je verhaal!!! hopelijk mag Riana over 6 weekjes wel mee naar huis en is de MRI scan wel goed! wat maken jullie en zij natuurlijk helemaal veel mee in zo een korte tijd zeg.....
    verwijt jezelf maar niets! jij kunt hier helemaal niets aan doen meid.
    wel fijn dat ze naar de kinderafdeling mag binnenkort! kun je meer en beter van haar gaan genieten.
    *knuffel*

caruli en jewe bedankt!! ik hoor van iedereen dat ik me niets van het cb moet aantrekken en dat ze vaak geen goede adviezen geven. ze is vandaag hartstikke lief en tevreden geweest, dus ik houd het nog steeds maar op regeldagen....

8. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Nouo heb weer een ab kuur gekregen ,heb een voorhoofdholte ontsteking:x,maar goed laten we hopen dat,dat dan ook het laatste is voor dit jaar ;),al vraag ik volgens mij heel veel hahaha.

Gisteren hadden we een feestje en ik ben echt naar huis gemoeten met hoofdpijn was echt zo vervelend,ik ben nu al 3 weken aan het tobben dat ik gewoon ook echt bijna niets meer kan doen,dus nu mag het wel eens over zijn.

==================================================

Charpi............Wat rot dat je meisje er nog zo lang moet liggen,maar goed hopelijk knapt ze dan ook helemaal goed op,en laten we allemaal voor je duimen dat de beschadegingen mee zullen vallen.
    Wel fijn dat jullie naar een eigen kamer mogen,mag je dan ook daar blijven slapen,of wil je dat niet,ik weet niet hoe ver het zkh van jullie vandaan is?

Dan over het stukje dat je jezelf de scguld geeft,en ik weet dat iedereen dat tegen je zegt,maar meid het is echt niet jou schuld,je word er niet op getest dus hoe kan je dat weten meid,daar kan jij echt niets aan doen,dus hopelijk kan je dat schuldgevoel los gaan laten,met hulp van de vrouw die je daalijk gaat helpen met praten.

In ieder geval heel veel sterkte voor jullie meid,en een dikke knuffel.

9. Arena

Arena Niet meer actief

Even een berichtje om te laten weten dat ik nog steeds mee lees ;)

Wat een mooie meiden hebben jullie gekregen!
    Vervelend dat ze nog zo lang in het ziekenhuis moet blijven Charpi, maargoed, alles voor d'r gezondheid natuurlijk!

10. E1isa82

E1isa82 Lid

17 jan 2011
    7
    0
    0
    Hoi,
    'k ben Lisa 28 jaar en woon 5 jaar in Kaatsheuvel. Ik heb twee dochters van 2 en 5 jaar en ben in verwachting van de 3e.
    Ik ben voorlopig nog thuismama.

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hey een nieuwe erbij.
    Je woont bijna bij mij om de hoek Wolluk ;)
    Leuk nog een thuisblijfmama.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap, hoever ben je nu?

12. E1isa82

E1isa82 Lid

17 jan 2011
    7
    0
    0
    Ja das heel dichtbij! Dank je wel. Ik ben nu 26 weken zwanger.

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Arena, hey meid leuk dat je nog mee leest. Hoe gaat het allemaal met jou. Heb je alles weer een beetje op de rails na je breuk met je vriend?

@e1iesa82: Wat gezellie weer een nieuwe brabo. Vlakbij waar ik woon Oosterhout. Half uur fietsen ongeveer. Weet nog dat ik vroeger altijd op de fiets naar de efteling ging met vriendinnen. Haha. Maar gefeliciteerd met je zwangerschap. Verloopt de zwangerschap een beetje lekker of heb je veel last van kwaaltjes?

@Charpi: Hoe gaat het met Riana?

@Naomi: En hoe gaat het met Isabel?

14. E1isa82

E1isa82 Lid

17 jan 2011
    7
    0
    0
    @jewe: hoi, das ook dichtbij. Wij gingen ook vaak naar de Efteling met de kinderen. Dank je wel. Met de zwangerschap gaat het goed, 'k heb gelukkig nog nergens last van alleen af en toe last van harde buiken.

15. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @lisa: welkom!! gefeliciteerd met je zwangerschap :D

hier gaat alles goed. met Isabel gaat het ook prima, al is ze wat verkouden! dat is wel sneu maar het hoort erbij nu.

vanmorgen is er iemand geweest van het cb. vorige week geen goede ervaring gehad met die mensen, ben ook gelijk overgestapt naar een ander cb die ook nog dichterbij is. deze was echt heel aardig en vertelde veel! we deden het allemaal prima zei ze... het was echt het tegenovergestelde van vorige week want toen werd er gedaan alsof we alles fout deden en slecht waren voor Isabel.

16. mama87

mama87 Nieuw lid

18 jan 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi

ik ben melissa 23 jaar

en ook ik kom uit brabant

ik ben zwanger van ons 1ste kindje

17. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Mama87: Welkom, gefeliciteerd met je zwangerschap :D :D
    Waar uit Brabant kom je ongeveer?

18. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    @mama87: welkom!! gefeliciteerd met je zwangerschap :)
    hoever ben je nu??

ik ben ook 23, eindelijk een leeftijdsgenootje hihi!

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant

20. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840