Brabantse (bijna-) mama's club!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaKitty, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Nou vorige week nog et positieve nieuws dat me moeder geopereerd zou worden en deze week ineens niet meer. Hier in het ziekenhuis willen ze er ineens niks mer aan doen: geen operatie's, geen chemo of bestralingen helemaal niks. Ja pas als ze weer zo erg last krijgt van haar darmen dan willen ze nog wel kijken wat ze kunnen doen.
    Echt waar snap er gee bal meer van.
    Nu moet ze a.s maandag naar het ziekenhuis in Amsterdam voor een second opinion.

2. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai jewe.

meid wat een verschrikkelijk rot nieuws en goed dat jullie naar Amsterdam gaan, want daar hoor je erg vaak dat ze er nog zeker wel wat aan doen, en dat sommige mensen zelfs schoon worden verklaard, ik zal voor jullie duimen een maandag en als je wilt en kan laat ons wat weten meid.
    heel veel sterkte

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jewe: jee wat raar zeg, hopelijk kunnen ze in A,sterdam nog wat voor haar betekenen!

Hier met Mitch gaat het weer goed, gisteren nog een paar zetpillen gegeven ook voor de nacht en nu is hij weer de oude.
    Ziva krijgt weer krampen maar volgens de ka moet ze even wennen aan de nutriton en gaat dat weer over.
    Ook heeft de ka al gebeld met de uitslag van de foto en de richel op haar voorhoofd is al gesloten... Dus is er gelijk weer een aanvraag gegaan naar Rotterdam voor consult.
    Hopelijk is het niet zodanig dat er iets aan gedaan moet worden...
    Mitchell zat met 6 maanden dicht en hoefde toen geen operatie meer omdat het hoofd al bijna uitgegroeid was en de hersenen naar achteren kunnen dus hopelijk bij Ziva ook zo...
    Nu is het ellendige wachten op de afspraak weer begonnen.
    Pff was wel even een tegenvaller maar goed we gaan niet van het ergste uit en hopen dat we een keer voor niks naar Rotterdam moeten

4. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Caruli.....

fijn dat het met Mitch weer wat beter gaat.

jeetje dat is best heftig nieuws en dat wachten vind ik zelf persoonlijk altijd erg moeilijk, hopelijk kan je snel terecht in Rotterdam en dat dan hopelijk word uitgesloten dat ze geopereerd moet worden, ik zal voor je duimen.
    dikke knuf.

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja wachten is het ergste. De vorige keer moest ik al een tijd wachten op de afspraak dus ben benieuwd wanneer nu de brief komt...
    Ik denk zelf dat ze nog steeds onder de milde versie valt en niet geholpen hoeft te worden.
    Heb fotos gezocht op google en die zijn wel erger.
    Ze heeft uiterlijk niet veel andere kenmerken behalve de richel..
    Maar goed ze is pas 1 maand he en daardoor ga ik weer twijfelen. Wie weet hoe het nog verder dicht groeid? Of moeten ze echt met uiterlijke kenmerken enzo geboren worden?

6. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Caruli......

Nou ik hoop dat je niet te lang op je brief moet wachten.

ja noel werd geboren en toen dachten ze dat hij het down syndroom had omdat zijn ogen zo stonden, maar dat bleek dus achter af dat het kwam omdat hij dus geen oogkassen had, en die richel en dat was eigenlijk het enigste bij hem, maar je zag het wel heel goed aan zijn bovenkant van zijn hoofd, als je er van boven op kijkt dan zag je echt een driehoek.

Nou meid ik blijf voor jullie duimen.

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jee das wel erger als Ziva nu...
    Moeten jullie nog op controle?
    Zat je trouwens ook in het skz?

Hier vandaag gebeld met rotterdam, ze hadden nog geen papieren maar de mevr van het cranioteam vond het wel nodig om een controle afspraak te maken. Dus krijg ik van de week een brief met de afspraak en bij dezelfde arts als waar Mitch is geweest.
    Foto's hoeven we niet mee te nemen zei ze, die vind ze niet zo betrouwbaar op deze jonge leeftijd.
    Ze denkt dat het met een klinische blik beter te beoordelen is??

8. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai meid

Sorry dat ik nu pas reageer, maar wij zijn op vakantie geweest.

ja noel moest na zijn operatie de eerste 3 jaar ieder jaar op controlle en toen hij 3 was moest hij komen als hij 5 was, en ze hebben hen toen hij 6 was nog wel een keer extra laten komen omdat die richel nu boven op zijn hoofd zit maar dat kan geen kwaad, maar hij hoeft nu pas weer te komen als hij 9 jaar is, maar hij blijft onder controlle tot zijn 18 tiende tot die tijd blijven je hersenen groeien dus moeten ze het in de gaten blijven houden.

ja wij zijn toen vanuit het zkh in db doorverwezen naar het sophia daar is hij onder dokter van der meulen gekomen..

weet je al wanneer je kan komen?
    ja meestal ziet zo'n arts het meteen voordat wij de foto's en scan kregen zei hij al dat noel geopereerd moest worden hij kwam van achteren binnen en zag het meteen aan zijn hoofdje, daar hebben ze toen foto's gemaakt en een mri scan, en toen wisten we het zeker maar goed , dat had hij al gezegd dat het moest, alleen kregen we toen dus ook te horen dat hij gene oogkassen had.
    Maar als je ziet hoe mooi alles nu is gemaakt echt petje af, maar het is erg zwaar om het mee te moeten maken, en noel blijft gewoon een zorgen kindje, maar daar weet jij ook helaas alles van af.

9. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    even een zwaai!!

hier vanmorgen controle vk en liggingsecho gehad.
    ze vond het kind klein ogen, en het vruchtwater was erg weinig dus even uitgebreid bekeken.
    beentjes waren kwa lengte wel ong. 34 weken, buikje echter maar 31 weken.... dus die loopt 3 weken achter dit icm het weinige vruchtwater doorgestuurd naar de gyn voor een echo. dinsdag de echo bij de gyn en gelijk de uitslag aan de hand daarvan gaan ze verder kijken wat ze gaan doen.
    was wel even schrikken! had het niet verwacht....

10. mamasince2010

mamasince2010 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    jeetje naomi kan me voorstellen dat het schrikken is! hopenlijk valt het allemaal mee en is alles goed, bij chloe was het ook zo dat het hoofdje 2 weken achter liep met het buikje en de beentje lagen weer voor...

@jewe wat een verschrikkelijk nieuws van je moeder,

@caruli hopenlijk hoef je niet te lang te wachten voor je kan komen, of heb je misschien inmiddels al iets gehoord?

@patrieske fijne vakantie gehad? waar ben je naar toe geweest?

@ hier aan het nadenken voor een openingsdans.... we willen eigenlijk geen traditionel dans doen,iemand ideeen?

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Hey meiden.

Weinig hier geweest. Veel gebeurd en druk, druk,druk.
    Afgelopen maandag heeft m'n moeder haar gesprek gehad in het ziekenhuis in Breda met een andere arts als die ze eerst had om het verdere plan te bespreken.
    Deze arts legde alles veel beter uit en wilde wel verder behandelen. Maar ze raadde wel aan om voor een second opinion naar het Antonie van Leeuwenhoek te gaan en dan te beslissen of ze in Breda blijft met een andere oncoloog of in A'dam blijft. Dus dat is al heel wat positiever als die andere sukkel van een arts.

@Caruli, heb je al iets gehoord?

@Patrieske, oh lekker op vakantie geweest. waar naar toe?

@mamasince, Geen traditionele dans...oef ja geen idee eigelijk.

@Naomi, Dat is wel even schrikken ja. Hopelijk is het niks ergs.

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Naomi: jee das idd wel schrikken.
    Maar je meissie was toch ook niet groot?
    Hopelijk valt het mee.

Jewe: dat klinkt idd beter ls de vorige arts, ben benieuwd.

Hier al een brief gehad en moeten 9 maart komen.
    Heb al wel een mail gestuurd omdat ik wil weten waarom zo snel al.
    Aan de foon zei ze dat ze een afspraak zou plannen bij de arts waar Mitch is geweest en dat kon dan pas eind maart. Dat vond ik goed, maar nu hebben we bij een andere arts de afspraak en zo snel al. Dus wilde weten of dat een speciale reden heeft. Ben benieuwd of ik er een reactie op ga krijgen.

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Mamasince: wij hebben de quik step gedaan als openingsdans

14. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi meiden ;)

Hoe is het met jullie?

Naomi: bijna aftellen meid! Hoe voel je je?

Jewe: hoe gaat het met jou?

Gaan jullie buikjes mooi groeien?

Patrieske: hoe gaat het met jou en de kids?
    Nog verandering met je schoonma?

15. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    hier gaat het wel oke nu.

afgelopen donderdag liggingsecho bij de vk gehad en kreeg toen ze horen dat het buikje 3 weken achterliep en ik weinig vruchtwater had. zou morgen naar de gyn. moeten daarvoor voor groeiecho en doppleronderzoek enz.

afgelopen vrijdag voelde ik haar helemaal niet meer dus vk gebeld en mocht komen. zou een CTG krijgen, eerst even langs verpleegkundige van de gyn. daar mn verhaal van de dag ervoor nog eens gedaan met de vraag of het aub niet eerder kon, wilde nl niet tot dinsdag in de stress zitten.
    zij gebeld en ja hoor kon een kwartier later al terecht.

dus groeiecho gehad, doppleronderzoek en gekeken naar de hoeveelheid vruchtwater, daarna door voor de CTG en daarna gesprek met de gyn. over de uitslagen.

puntje bij paaltje zat de vk er dus compleet naast!!
    buikje loopt 2 weekjes achter maar aangezien isabel ook zo klein was is het waarschijnlijk gewoon weer een klein dun kindje ;)
    vruchtwater was helemaal niet weinig, gewoon normaal of zelfs iets meer als gemiddeld.... en doppleronderzoek was ook prima.
    CTG was ook helemaal goed en de kleine meid was al weer driftig aan het bewegen hihi.

aankomende weken nog wel onder controle van de gyn. ipv de vk. deze week doppleronderzoek nog eens en volgende week ook doppler en nog een groeiecho om zeker te zijn dat het buikje wel mooi meegroeit.
    als het allemaal goed is mag ik als het goed is weer terug naar de vk.

ben heel blij en opgelucht maar aan de andere kant heel boos op de vk dat ze zoveel paniek heeft gezaaid voor niets!

verder gaat het met ons wel oke ;) nog 1,5 week dan mag ze komen! maar vanwege haar gewicht kan ze beter nog even blijven zitten.... ze wordt 6 pond geschat (met 40 weken dus....) dus komt ze met 37 weken dan zal het waarschijnlijk nog een dysmatuur zijn...

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jee meid wat zul jij opgelucht zijn.
    Ja de vk kan soms onterecht voor onrust zorgen..
    Gelukkig dat het er nog wel goed uit ziet, en idd je meissie was ook klein he ;)
    Hoop dat je beebje lang genoeg blijft zitten.

17. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    @Naomi, Pff jeetje dat was schrikken zeg. Gelukkig dat alles goed was in elk geval.

@Caruli, Buikje groeit goed en voel me goed. Alleen de verbouwing van ons huis en alles er rondom heen begint me wel een beetje te vermoeien.

Hoe gaat het met Ziva?

18. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    mijn buik vandaag :)

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Mooie buik meid, zou je niet zeggen dat er een kleintje in zit ;)

Ik had een grote toeter en er kwam een kleintje uit, maf he ;)

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi meiden,

Wat is het toch stil hier.:(

Hoe gaat het met jullie?

Deel Deze Pagina