Brabantse (bijna-) mama's club!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaKitty, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    was net onderweg hier naar toe om mn verhaal te plaatsen:p

even mn verhaal over vanmorgen bij de gyn...

groeiecho zag er prima uit, ze wordt geschat op 2615 gram nu dus gewoon een mooi klein kindje. buikje was netjes gegroeid.

vruchtwater was ook weer prima in orde.

doppleronderzoek (doorbloeding navelstreng) helaas niet geweldig. meestal voel je dan minder leven maar dat was niet het geval. toch aan het CTG gemoeten voor de zekerheid, ze was wel erg rustig dus op mn linkerzij moeten liggen, wel meer activiteit maar nog niet veel variatie dus rechterzij ook nog even. toen registreerde dat ding wel alles goed en alles was in orde.

maandag weer een doppleronderzoek en controle bloeddruk want die was weer iets omhoog. zit nu op 130/80 terwijl ik normaal op 120/55 zit. dit moet ik goed in de gaten houden icm sterretjes zien, band gevoel, vocht vasthouden enz.

dus kwa groei en vruchtwater is alles prima nu. blijf dus nog wel onder controle bij de gyn. verwacht niet dat ik nu nog terug mag...
    ze hebben gezegd bij verandering van leven voelen of de eerder genoemde symptomen acuut bellen.
    toch niet helemaal de uitslag die we wilde dus...
    al ben ik heeeel blij dat ze in ieder geval niet TE klein is, maar gewoon klein ;)

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Naomi, Wat een gedoe allemaal, maar gelukkig dat het met de kleine allemaal goed is.

Hier gaat alles eigenlijk lekker zijn gangetje. De zolder is klaar en het bed is gisteren geleverd dus wij slapen al op de zolder. De badkamer daar begint ook zicht in te komen dus als dat ver klaar is kunnen we beginnen aan Tygo zijn kamer.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier alle spullen voor morgen bijna ingepakt, wat sjouw je veel mee zeg met 2 kleine kids..
    Morgen vroeg op. Kids doen, brood smeren en Casey afzetten bij zwager en dan op naar Rotterdam.
    Ik heb op het cranio forum goed rond gekeken enzo en ben wel gerustgesteld. Denk dat ze net binnen de marge zit met haar wigschedel dat ze geen operatie nodig heeft..
    Zal ze alleen een aparte hoofdvorm aan over houden.
    Maar nu moet de arts het morgen even bevestigen

Naomi: fijn dat het toch geen te klein kindje is.
    Hoop dat ze nog een paar weken mag blijven zitten.

Jewe: oh dat begint ook al op te schieten dan.. Met buikje ook alles goed?

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    @Caruli, succes vandaag.

Met het buikje is ook alles goed. Moet binnenkort maar weer eens een buik foto maken de laatste is van 20 weken. Haha.

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Naomi;0: jee de 37 weken heb je gehaald :D
    Hoe gaat het nu?

Jewe: jij bijna 27 weken, is toch ook weer een mijlpaal ;)

Hier is mijn meissie al weer 2 mnd, het gaat echt snel!

6. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    het gaat hier belabberd.

heb zondag en maandag in het zkh gelegen. voelde me beroerd, minde leven en mn bloeddruk was vorige week al te hoog. ze hadden eiwitten in mn urine gevonden dus moest nachtje blijven en 12 uur urine opsparen. die uitslag was goed, anders hadden ze me vandaag ingeleid.
    de klachten blijven echter maar moest toch naar huis....

dus ik kijk het nog even aan voel ik me over een paar dagen nog zo dan bel ik gewoon weer. ben het ook helemaal zat, het is niets anders dan continue slecht nieuws en dan weer goed nieuws en weer slecht nieuws enz.
    doppler was gisteren weer goed (gelukkig) maar nu was mn vruchtwater weer weinig... waarde moet minimaal 8 zijn en had 9 dus dus zit echt op de ondergrens. ben ook een twijfel geval ivm inleiden zei de gyn dus tja lekker allemaal. van mij mag ze komen!!
    nu ook al 2 dagen voorweeën maar doorzetten ho maar.

sorry voor mn geklaag...

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jee meid wat zwaar zo allemaal zeg.
    Stiekem hoop ik dat je meissie nog even blijft zitten om nog wat aan te sterken, maar snap jou best.
    Dikke knuffel meid, hopelijk houd je het nog even vol!

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    @Naomi, jeetje meid wat vervelend allemaal. Je krijgt het wel voor je kiezen zeg. Kan me voorstellen dat je er genoeg van krijgt.

@Caruli, Ziva ook alweer 2 maanden...jeetje waar blijft de tijd.

Hier gaat het op zich redelijk. Van de week flink ziek en beroerd geweest en nog steeds niet helemaal lekker maar goed. Dat overleef ik ook weer wel. Verder schiet de verbouwing wel op gelukkig want begin nu toch wel enigzins last te krijgen van nesteldrang.

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jewe: beterschap meid!

Hoe vind Tygo het dat hij er een broertje bij krijgt?

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Bij tygo is alles baby voor, baby na. Zo leuk. En als we ergens zijn dan verteld hij ook tegen iedereen mama baby en wijst hij naar mijn buik. Maar echt besffen doet hij het niet denk ik.

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Naomi: ik zie aan je banner dat je bevallen bent
    Gefeliciteerd met de geboorte van Jasmijn :D :D
    Haar gewicht vind ik nog wel mee vallen voor het termijn ;)
    Gaat alles goed? Is de bevalling goed gegaan?

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Hey Naomi, gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine meid. Wat een leuke naam ook.
    Hoe gaat het met jullie?

13. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    bedankt meiden :D

hier helemaal verliefd op ons kleine meisje!

de bevalling is heeeel vlug gegaan. ik had al vrij snel 3cm ontsluiting, toen hebben ze CTG aangesloten op het hoofdje van Jasmijn waardoor dus automatisch je vliezen breken. toen werd het nog heftiger, kon de weeën eerst nog goed opvangen maar werden rond 1 uur toch echt wel heel pijnlijk. zat toen op 5 cm ontsluiting. wilde pijnstilling maar toch nog even geprobeerd zo na 3 kwartier hield ik het echt niet meer, kreeg lichte persdrang en dat is niet zo handig met 5cm...

dus een prik gekregen rond 5 voor 2, het zou 15-20 minuten duren voordat die werkte nou ja prima nog even volhouden dus.
    de gyn. kwam binnen om kennis te maken maar zag mn weeën en gevoeld en ja hoor 9cm!! lag nog steeds op de voorbereidingskamer dus ze ging verloskamer in orde brengen en de vk roepen. mee dat ze weg loopt krijg ik een mega perswee en moest wel mee persen, dus mn man gelijk gedrukt dat er echt nu iemand moest komen. vk komt binnen met stagaire en zien bij binnenkomst het hoofdje al..... dus handschoenen aan en opvangen! we hadden geen tijd meer om naar de verloskamer te gaan dus ze moest daar geboren worden hihi. nog 1 perswee en ze werd automatisch naar buiten geduwd hoefde er niets meer voor te doen, ze was er al :D

echt een mega stortbevalling dus hihi.

ze deed het gelijk heel goed en huilde mooi. ze was helemaal wit van het huidsmeer hihi. nadat de placenta er was naar de verloskamer gereden en daar hebben ze gehecht (schade valt mee gelukkig) op dat moment begon dus net de pijnstilling te werken en was zo duf als een konijn hahaha.

al met al een grappige bevalling om op terug te kijken ;)

14. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    en nog even een fototje van ons meisje :)

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wow wat een bevalling ;)
    Ze ziet er helemaal niet zo klein, licht uit op de foto.
    Fijn dat het goed gaat met haar.
    En bij jou de schade meevalt.
    Hoe vind Isabel haar zusje?
    Geniet van je meiden en je kraamtijd :D

16. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Zo wat een bevalling!
    Geniet maar lekker van je kraamtijd en je meiden.

17. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    hihi klopt op de foto ziet er nogal vol uit ;) terwijl ze echt spillebeentjes heeft:p

isabel vind het erg leuk en probeert lief te zijn maar ja dat is op haar leeftijd nogal moeilijk hihi. ze aait en geeft kusjes maar wel op haar manier hihi.

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hey meiden.

Patrieske: hoe gaat het met jullie?

Naomi: lief he hoe voorzichtig ze zijn met beebjes ;)
    Hoe gaat het met Jasmijn? Eet, groeit en poept ze goed?
    En ben jij al bijgekomen van de bevalling?
    Hoop dat je een leuke kraamweek hebt gehad.

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Is hier niemand meer?

Jewe: bijna 30 weken alweer meid. Is alles al een beetje klaar voor de beeb?

Naomi: hoe gaat het met jou en de meiden?
    Zal wel een leuke kraamtijd zijn als bij Isabel he..

20. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Het is idd rustig hier de laatste tijd. Hier in elk geval erg druk druk druk.

Gister verjaardag van Tygo al zo vast gevierd voor familie en vrienden. Hij is flink verwend door iedereen dus die heeft niks te klagen. Vandaag wordt me moeder opgenomen in het ziekenhuis en morgen wordt ze geopereerd. Dus morgen ben ik heel de dag in Amstrdam te vinden. Vrijdag is Tygo echt jarig en dan gaan we naar de dierentuin en op de terug weg weer langs mijn moeder.

Aan de baby en kinderkamer is verder nog niks gedaan. Alleen de muur bij Tygo is gstuukt dus die moet goed drogen. Hopelijk volgende week dat we daar verder mee kunnen.
    Wordt een beetje een race tegen de klok ben ik bang.

@Caruli, hoe gaat het bij jullie? Alles goed met de kids?

Deel Deze Pagina