Lottel, naar wat voor iets ben je op zoek? Waar heb jij je diploma's van en werkervaring in op gedaan? In sommige branches of sommige beroepen is het inderdaad een drama om een parttime baan te vinden. Ik herken het helaas. Heb je toevallig al een email alert aangemaakt op indeed.nl?
Indeed kijk ik idd dagelijks op al en heb er een emailalert ook. Ben op zoek naar iets in de detailhandel,heb ik m'n diploma's ook voor. En anders iets heel anders,maar ja voor t meeste heb je een diploma voor nodig maar dat heb ik nl niet. Plus dat ik m'n leeftijd ook tegen begin te krijgen zo langzamerhand,helaas.
He kleintjuh, das naar als je niet weet wat er aan de hand is met je dochtertje. Sterkte ermee, hopelijk voelt ze zich snel beter! Lotte wat balen dat je nog steeds geen baan hebt Ik weet ook zo niets helaas. Hoi Rinsa, welkom. Ik ben ook een import brabantse, maar voel me hier heel welkom Waar woon jij ergens in de buurt? Ik ga naar de website kijken, bedankt voor de tip en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!
Rinsa,welkom nog ! Kleintjuh,hoe is t nu met jullie meisje? Alweer opgeknapt ? Hier verder alles z'n gangetje,gisteren een sollicitatie gesprek gehad,maar helaas kan ik daar geen vast uren contract krijgen dus denk dat ik t niet doe. Dat bied me te weinig zekerheid voor de toekomst.
Met dochterlief gaat alles weer goed gelukkig. Ze heeft een buikgriepje gehad. Die week heeft ze meerdere keren overgegeven, zelfs een keer s'nachts zonder dat wij het gehoord of gemerkt hadden. Ze moest er niet van huilen. Ze heeft ook flinke diarree gehad. Maar gelukkig is ze nu opgeknapt en is het weer echt een kleine vreetzak. Rinsa.. Welkom! Lottel, ja dat is het nadeel tegenwoordig. Niet veel bedrijven durven iemand meteen of überhaupt snel vast in dienst te nemen. Alleen ik snap jou als het gaat om een vast aantal uren per week. Hopelijk mag je snel ergens anders op gesprek.
Hier een trotse mama!! De oudste heeft zijn tut in zijn schoen gedaan!! In slaap vallen is nog wel moeilijk, maar verder doet hij het goed!
Goed om te horen kleintjuh dat t weer goed gaat met je meisje. 😊 Janneke,goed zeg ! Nu nog even volhouden dus Haha. Hoe is t met de rest hier ?
Hoi Lottel, Hier gaat het goed, had een beetje last van heup en rug de laatste tijd. en naar de fysio geweest en het is weer los gemaakt (linkerkant zat vast). Gelukkig geen bekkeninstabiliteit! Verder zijn we afgelopen weekend heerlijk wezen babyshoppen. De kamer is nu zo goed als klaar, behalve laatjes inrichten, spullen opbergen wat styling dingen en de dekentjes etc wassen en strijken. Het is nog niet helemaal op orde, maar wel bijna, heerlijk! Ook een hele lijst gemaakt met leuke dingetjes als kraamcadeaus (speelgoed, wipstoeltje, kruikenzakken, zeepdoosje, badcape, ect). Leuk om te hebben maar typisch leuke kraamcadeautjes, dus niet zelf meegenomen. Wat hebben jullie gekregen als kraamcadeau/ babyshower waarvan je zegt: wow niet aan gedacht, maar super handig? Vandaag weer op controle bij de vk. He van het weekend t/m gisteren de kleine erg weinig gevoeld (gelukkig wel hartje gehoord met thuisdoppler), dus ben benieuwd hoe ze ligt. Ik weet dat je pas vanaf 28 weken dagelijks beweging hoeft te voelen, maar het went zo snel he? Verder moet ik me eens buigen over de sinterklaas gedichten, gaan we vanaf zaterdag een kleine verbouwing doen en moeten we de surprises afmaken. Genoeg te doen dus! Hoe gaat het met jou en de banenjacht? En hoe gaat het met jou kleintjuh? Ben je beetje tot rust gekomen? En hoe is het met ons nieuwe gezinnetje?
Kleine M. Je hebt het lekker gezellig druk zo te lezen. Leuk hè dat shoppen voor de kleine. Je ziet zoveel leuke, handige, maar ook leuke hebbedingetjes. Genoeg keus en het is allemaal zo leuk haha. Wel fijn dat je de kleine met de thuisdoppler hebt gehoord. Dan maak je je meteen wat minder ongerust. Ik voelde mijn dochter pas rond dat ik 21 weken was. Daarna tot ongeveer 28 weken ook niet dagelijks. Heb in die periode wel regelmatig naar het hartje mogen luisteren in het ziekenhuis. Wat ik ook deed als ik haar voor mijn idee te lang niet had gevoeld is rustig op je rug op bed gaan liggen, warme handen op je buik, en dan voelde ik bijna altijd de kleine schoppen of bewegen. Misschien helpt dat ook bij jou. Hier gaat alles steeds beter. Die drie dagen werken per week doet mij heel erg goed. Het is al minder druk in mijn hoofd, en kan twee dagen volop van mijn meisje genieten. Kan het huishouden etc spreiden over meerdere dagen. En als ik erg moe ben, kan ik op de dagen dat ik vrij ben samen met dochterlief een extra dutje doen. Hoe is het met de rest?
Kleintjuh wat fijn dat het al wat rustiger voor je wordt. Zo knap dat je op je strepen bent gaan staan en voor jezelf bent opgekomen! Hier gaat alles zijn gangetje. Vooral de drukte en spanning voor de sint is nu erg aanwezig. Wel super leuk deze tijd!!
Hoi dames, Hoe gaat het hier? Druk bezig met de Sint voorbereidingen? Wij zijn bijna klaar, maa rik moet nog 2 gedichten en mijn hoofd lijkt wel een zeef! Totaal geen inspiratie, lastig lastig. Ben wel geschrokken, heb maandag gehoord dat ik zwangerschapssuiker heb en moet straks naar de gynaecoloog. Ik hoop dat ik er meer over te weten kom, want ik ben nu heel onzeker over wat ik wel en niet mag eten en haal mijn info vrnl van internet. Maar ja, met een dieet gaat het vast goed komen. Iemand van jullie er ervaring mee? Fijn kleintje dat je 3 dagen kan werken en dat je dan ook echt geniet van de tijd die je overhoudt! Goed gedaan!
En hoe was jullie Sinterklaas? Hier 2 jongetjes heel goed verwend. Het is een leuke tijd, maar ben toch wel weer blij dat het voorbij is. Op naar de kerst.
Kleinem, dat is inderdaad schrikken. Ben je er al wat wijzer over geworden? Dochterlief is ook goed verwend. En dan vieren we aankomende zondag haar eerste verjaardag en daarna kerst. Ik denk dat ze na kerst van gekkigheid niet weet met welk speelgoed ze moet spelen haha. Ik hou van kerst. Zondagochtend hadden we al meteen de kerstboom opgezet en alles versierd. Hoe is het met de rest van de dames?
Hier alles goed hoor,nog steeds druk op zoek naar werk helaas. Dl is ook goed verwend door de Sint. KleineM, ik heb zwangerschapssuiker gehad dus roep maar als je vragen hebt. Zelf heb ik veel gehad aan een topic waar meerdere zwangeren in zitten met suiker. Staat ergens onder zwanger en dan bij gezondheid meen ik. Ik ben ook begonnen met een dieet maar dit werkte bij mij niet goed en heb uiteindelijk toch met insuline moeten starten. Pluspunt er van vond ik dan weer,ben niks aangekomen in m'n zwangerschap. Je krijgt wel een medische indicatie dus je moet in het zkhs bevallen en ze houden de kleine de eerste 24 uur in de gaten,paar keer prikken voor het voeden. Zelf heb ik dat niet als storend ervaren en dl was binnen 2x goed op peil met d'r suiker. Kleintjuh,vast veel plezier met de kleine haar eerste verjaardag en gefeliciteerd vast !
Dank je wel voor je aanbod LotteL. Topic had ik al gevonden en das inderdaad nuttig. Ben nu paar dagen bezig met prikken (kon pas afgelopen woensdag naar de diëtist en heb toen ook een glucosemeter gekregen). Menu etc . is me duidelijk. Heb wel al een paar keer afwijkend geprikt, maar het scheelde niet veel. Zal het maandag toch maar even doorgeven (moet volgens de folder), maar verwacht niet dat ze met zulke kleine afwijkingen al zullen ingrijpen. Ben redelijk streng in het dieet dus ik weet niet of ze daar veel in kunnen schrappen. Was jij helemaal niets aangekomen Lottel? Dan was je zeker wel een paar kilo kwijt toen de kleine eenmaal geboren was? Medische indicatie had ik al dus wat dat betreft verandert er weinig. Hebben jullie allemaal een leuk weekend dames? Ik ben vanavond heerlijk en gezellig uit eten geweest met mijn vriend. Grieks, dus veel vlees en salade gegeten. De rijst en patatjes heb ik overgeslagen. Past prima in KH-arm dieet en ik prikte ook heel laag. Fijne avond!
Hier een fijn weekend gehad en as weekend gaan we naar t winter circus inde rai in Amsterdam,lekker even weg met z'n tweetjes . Nee ben niks aangekomen in m'n zwangerschap,was zelfs twee kilo lichter. Al zitten die er nu wel weer aan hoor. Ze zijn wel vrij streng hoor,dus kan welzijn dat je nog een paar wijzigingen krijgt en anders moet gaan spuiten. Wanneer prik je te hoog? Smorgens of tussendoor ? Ik moet zeggen bij mij bleef t moeilijk,helemaal vanaf de 28 weken,toen kreeg ik t bijna niet onder controle en dan vooral smorgens niet. Maar bij de kleine was t binnen twee x onder controle dus dat is wel heen fijn.