Pfff! Sinds gisteren hebben wij besloten om voor een tweede kindje te gaan en ik vind het allemaal best spannend! In onze omgeving weet nog niemand van onze plannen, maar vind het wel leuk om het er hier vast over te hebben Zijn er nog meer Brabantse mama's die voor een brusje gaan?? Groetjes, San
Jaaaaa, hier een brabo die vindt dat onze Jelle wel toe is aan een brusje (en wij aan een tweede kindje dus) Hoe oud is jouw eerste kindje San? Ik ben in oktober gestopt met de pil
Hoi Eveline! Onze dochter is 2 en jouw zoontje? Vanaf oktober gestopt, dat is idd ook nog niet zo lang Hoe vindt Jelle de sneeuw? Groetjes, San
Jelle wordt 2 op 2 januari, al bijna dus Ik hoop dat we voor z'n verjaardag een brusje kunnen beloven, maar dat wordt wel heel kort dag Jelle vindt de sneeuw wel leuk, alleen die tintelende handen en voeten als het te koud wordt... dat is huilen. Hij heeft gisteren wel fanatiek meegeholpen met het sneeuwvrij maken van de oprit. Papa of mama de sneeuwschep, Jelle zijn schep uit de zandbak Nou nog een slee kopen. Vanavond meer sneeuw, ben benieuwd. Lekker hé, zo op zo'n forum wel lekker kunnen kletsen over wat er in je hoofd omgaat, en wat je zo bezighoudt. Want in het gewone leven hou je er toch liever je mond over. Vandaag op het werk werd er door een collega nog de opmerking gemaakt dat met deze kou best eens over een maand of 9 heel veel babytjes geboren zouden kunnen worden. Op zo'n moment probeer ik dan maar even zo onopvallend mogelijk te zijn, hihi. Denk dan meteen dat mensen wat doorhebben. Maarreh, zouden we de enige 2 brabanders zijn die voor een tweede kindje gaan? Lijkt me stug!
Januari wordt idd krap Ik krijg de laatste tijd ook veel vragen en opmerkingen, al vanaf dat ons meiske 1 werd hoor, maar met name de laatste 2, 3 maanden ineens uit allerlei hoeken van familie tot collega's... Heb eerlijk gezegd ook niet altijd zin om mensen tot in detail in te lichten, maar vind het wel leuk om er hier over te kletsen Ben ook wel benieuwd naar hoe lang het duurt voor het raak is hier, eerste keer duurde ongeveer een jaartje maar misschien nu wel sneller, wie weet! 't voelt allemaal wel heel anders dan de eerste keer hoor! Wel spannend, maar op een andere manier. Jij werkt ook lees ik, hoeveel dagen werk je? En vind je dat te combineren zo? Enne..meer meiden welkom hier hoor, tis nog vrij stil inderdaad! Groetjes, San
Hallo meiden, Hier nog een brabantse die voor een tweede kindje gaat. Helaas heb ik begin november een miskraam gehad. Mijn dochter is 15 maanden. Groetjes!
Hoi Noukje, Wat naar zeg... en nog maar kort geleden... Hoeveel weken was je? En waren jullie al even bezig voor een tweede of nog niet zo lang? Ga voor je duimen voor de volgende rondes dat het allemaal goed mag gaan! Hoe vindt je dochtertje de sneeuw? Die van ons wil zelfs binnen haar Jip en Janneke laarsjes aan, haha! Moet nog oppassen dat ze er niet mee wil gaan slapen...
@ San76: ik was 11 weken zwanger. Het hartje is gestopt met kloppen toen ons kindje 6,5 week oud was (ik was 8,5 week zwanger, had dus een verschil van 1,5 week). We waren in de eerste ronde zwanger. Nu weer de eerste ronde na mn miskraam. Ons meisje loopt nog niet, dus nog niet echt met haar buiten in de sneeuw gespeeld. Lief zeg dat je meisje zo weg is van de sneeuw!
De sneeuw is hier langzaamaan aan het verdwijnen en de weg is ook weer wat beter begaanbaar. Vind het best mooi maar ook superonhandig en soms gevaarlijk hoor...Ga liever niet de weg op als het dit weer is. Gelukkig heb ik 2 weken vakantie dus "moet" nergens heen! Mijn vriend is ook een weekje vrij, als ons meiske zometeen wakker is gaan we toch een poging wagen nu het minder glad is en gezellig naar de stad om nog wat kerstcadeautjes voor familie te halen én....naar een groot bed te kijken voor haar! Haar favoriete bezigheid momenteel is klimmen, echt overal op! Ze schuift gewoon haar stoeltje voor de kast en hoppa, ; "kijk mama, zelf boekje van de leeuw gepakt!" Ze heeft inmiddels al 3 pogingen gedaan om uit haar bed te klimmen, de eerste keer toen tuimelde ze er dus echt uit, wij geschrokken, zij geschrokken en huilen natuurlijk. Maar daar laat ze zich niet door uit het veld slaan, zodat we op een gegeven moment een matrasje voor haar bed hebben gelegd voor de zekerheid. De andere keren dat ze het pobeerde is het niet gelukt, maar ik wacht het niet meer af; we gaan gewoon voor een peuter / juniorbed! Groetjes, San
Hallo! Hier gaan wij ook voor de tweede, ben net pas gestopt met de pil, en donderdag zit ik in mijn vruchtbare periode, word dus de eerste poging Wij hebben al een dochtertje van 15 maanden!
@ San: haha wat leuk dat jullie meisje zo gek is op klimmen. En hebben jullie een bedje kunnen vinden? @ Sabine: welkom! Leuk dat jij ook een dochter hebt van 15 maanden! Ik ben lekker 1,5 week vrij, vanochtend nog de stad in geweest voor kerstcadeautjes en morgen de boodschappen halen. Het zal wel een gekkenhuis zijn..
@Sabine Welkom hier! Enne...vast een héle fijne dag morgen @ Noukje We zijn niet meer aan het bedje toegekomen! Meiske was laat wakker en we zijn eigenlijk zowat de hele middag/avond bezig geweest met de cadeautjes....Maar ik heb nu nog 1,5 week vrij, vriend deze week nog en volgende week 2 dagen, dus er komen nog heel wat kansen om te gaan bed-shoppen! Het was mega druk in de stad inderdaad, en ik moet morgen ook nog echt wat boodschappen doen...Na de kerstdagen zal het wel weer rustiger zijn. Ik heb normaal gesproken op dinsdag mijn vrije dag en vrijdagmiddag en vooral op dinsdag is het altijd heeerlijk rustig winkelen! Werken jullie trouwens allemaal? Noukje, bij jou zag ik al wel staan dat je ook 1,5 week vrij bent dus ging ik ervanuit van wel en Sabine en Eveline? Ik werk dus 3,5 dag, in het onderwijs en heb nu vakantie, een van de voordelen
@ San: zijn jullie geslaagd voor de kerstcadeaus? Wij hebben nog niet alles en moeten morgen nog een keer. Maar dan hier in het dorp. Het lijkt me heerlijk om zoveel vrij te zijn! Ik werk 3 dagen in de week. Ik ben vrij op maandag en woensdag.
Hey Noukje en Sabinekuh, welkom Noukje, pfoeh, een miskraam... heeft wel heel wat impact denk ik. Zet je wel weer even met beide benen op de grond denk ik zo. Ik hoop voor je dat het snel weer raak is en dan helemaal goed gaat. Ik werk 36 uur in de week. Dagen van 9 uur, en zo'n 3 keer per maand een nachtdienst, wat uiteindelijk neerkomt op ongeveer 3 dagen in de week overdag werken. Ik vind het wel wat veel soms, maar eigenlijk gaat het best goed. Als er een tweede komt ga ik toch wel wat minder werken misschien, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer.
De vakanties zijn inderdaad een zeer prettige bijkomstigheid haha! Het is leuk werk, maar ook intensief, er komt veel meer bij kijken dan alleen maar les geven en nakijken... Maar voor nu geniet ik inderdaad van de vrije dagen! Hoe brengen jullie de kerst en oud en nieuw door? Familie, vrienden, thuis of elders? Wij zijn voornamelijk bij (schoon) ouders met de kerstdagen en ook oud en nieuw is bij familie dit jaar.
Het is hier wel erg rustig...Hoe is het met jullie, allemaal kerst aan het vieren?? Zijn er nog meer mama's die mee willen komen kletsen? Plaats genoeg hoor! Groetjes, San
Nou, de kerst alweer bijna afgelopen... hoe was jullie kerst? Wij zijn eerste kerstdag bij m'n schoonouders geweest, en vandaag bij mijn ouders. Gewoon gezellig dus. En dan nu op naar oud op nieuw, en meteen daarna de 2e verjaardag van Jelle... en dan wordt het weer rustiger
Kerst was errug gezellig hier! Nu op naar oud en nieuw, nog 1 weekje vakantie, lekker! Ik heb aankomende woensdag, overmorgen dus, mijn NOD... Hihi, spannend dus! Hoe gaat het met jullie?
Wel spannend, zo'n eerste NOD morgen. Mijn eerste cyclus duurde zowat 50 dagen, dus wie weet gebeurt er nog helemaal niks bij je... Ach, als je echt heel veel geluk hebt is het meteen raak, duimen maar!
Ik heb een heel regelmatige cyclus en voel zelfs mijn eisprong, dus wat dat betreft wel handig! Maar ook al weet je dat, dan hoeft het nog niet raak te zijn inderdaad, de natuur gaat zijn eigen gang wel...We zien wel!