Heb eerst 2 jochies gehad en die gingen op den duur wel brabbelen en praten. Maar dat was echt bij allebei niet zo erg als mijn dametje nu! Zoveel verschillende geluidjes en gebrabbel en gedoe. En al zo vroeg in de ontwikkeling. Is dit meisje eigen? Of waren mijn jongens gewoon laat? Of Wendy vroeg? want ze doet t al meer als n maand nu (dus met 2 maanden begonen zo ongeveer)
Milan begon er ook al erg vroeg mee, met een week of 7 à 8 ongeveer. Ze zeiden op 't cb wel dat 't vroeg was, maar 't was niet uitzonderlijk.
Yelena maakt al geluidjes sinds een maand of 2....ze doet dan een soort gorgelgeluidje vanuit haar keel en dan ruuuuuhhhh erachter aan. En soms een heel hoog piepstemmetje. Met belletjes blazen maakt ze ook weleens een geluidje.
IK vraag het omdat mn moeder antwoorde met "ja t is een meisje heh" Alsof dit speciaal een meisjes iets was om zo vroeg te beginnen met babbelen. En zij heeft veel broers en zusjes die jonger zijn dus...Maar vroeg me af of ze gelijk had. Het kraaien enzo wat ze doet heb ik bij de jongens ook nooit gehad. Nou moet ik zeggen dat de oudste pdd-nos had en sowieso "anders" doet/deed als andere kindjes. Die gooide heel de volgorde van ontwikkelingen door elkaar en sloeg veel over om sneller te zijn met andere dingen en er daarna dan weer op terug te komen. Maar mn 2e was n echte lol broek. Vind Wendy wel een stuk gezelliger en schattiger met dat gebrabbel ondanks dat mn 2e van die ENORM schattige koppies kon trekken enzo. Mn eerste was en bleef n knuffel....naja nu niet meer natuurlijk want hij is al groot (vind hij zelf....hijs 12 bijna ) Wendy is nu nog alle 2 gecombineerd...knuffel en lolbroek met schattig koppie...en geheel van zichzelf een enorme kletskaus met schattige belletjes en geluidjes
mijn dochtertje is ook al een hele tijd flink aan het babbelen echt leuk en dan het lachen met geluid haha helemaal geweldig! ze is echt haar stem aan het ontdekken soms krijgt ze zelfs n lip als ze n bepaald geluid maakt wat ze niet eerder gemaakt heeft dan is ze heel verbaasd en staat haar gezicht op huilen hahaha
Ik heb het inderdaad ook vaker gehoord dat meisjes met bepaalde dingen sneller kunnen (en ik zeg kunnen, dus verschilt nog per kleintje) zijn dan jongentjes
ja dat zeggen ze indd vaak ranomi brabbelt ook al vanaf twee maanden en doet wel meer dingentjes wat vroeger ze rolde van buik naar rug met 10 weken en van rug naar buik toen zeiden ze allemaal owja dat komt meisies zijn sneller
Het word inderdaad gezegd dat meisjes vroeger zijn met 'praten' dan jongens. Wij hebben hier een mannetje dat van zijn 7-8m al duidelijk mama, papa en oma zegt. Hij is nu 15m en kan al een heel pak woordjes voor zijn leeftijd. Overal waar we komen en mensen vragen hoe oud hij is, dan is steevast het antwoord: amai, dat is rap voor een jongen te zijn, want die zijn toch meestal trager...
Luna brabbelt ook al vanaf 7 weekjes ofzo. Ik hoor het ook vaak dat meisjes meestal iets vlotter zijn dan jongetjes. Mijn nichtje heefst een jongetje van Danique dr leeftijd (week verschil) en zij kon ook altijd dingen sneller als hij. Niet dat we een wedstrijd hielden ofzo mmaar meestal zagen we het als we bij elkaar waren.
Haha, geweldig om te lezen en zo herkenbaar! Hier ook al heel snel hele vehalen, eerste mama met 6 mnd en nu al hele verhalen (ok, de helft is in het Grieks -> onverstaanbaar ) maar wel al heel veel woordjes, kijk maar uit, die kletst dadelijk de oren van je hoofd
Lena deed dat ook al heel rap, heb het even terug gezocht, het was in de week van 15 juni dus met twee maandjes. Zat constant te vertellen over alalalallaaah en llalalala waaaaaa ieeeeeee kortom klonk gezellig maar je hebt er niets aan. Ze heeft toen ook minstens 3 maanden haar mond gehouden, tenminste niet gepraat. Heel langzaam begon het echter weer, sinds een weekje kletst ze weer de oren van je kop. Lief is dat he? <3
Bjorn begon zo rond de 7 weken met brabbelen toen had hij ook al een echte schaterlach. Hij is nu 1 jaar en een paar weekjes en kan heel duidelijk woordjes zeggen. Papa mama, hey, poep, alie (charlie de hond), hema (niet als heemaa maar echt als he maa uitgesproken en dat is dan oma) en appel. Hij is dus echt vroeg met brabbelen en praten.