De jongste, 6 weken te vroeg, kon met anderhalf jaar al echt veel woordjes en ook al een paar achter elkaar. O papa kijk eens, kwam er al heel goed en verstaanbaar uit. Ik merk hier helemaal niks van achterdtand. Scheelt misschien ook, dat ze een zus heeft, die heel de dag d'r klep niet houdt.
Haha, Genieten van de rust dus nog maar @Seertje, het gaat erg goed hier, achterstand wordt mooi ingehaald en we hebben werkelijk een wolk van een baby. Hoe gaat het met jou/jullie?
Ik denk dat je KA dat zegt omdat het wel veel voorkomt bij premature kindjes. Mijn dochter is 3 maanden te vroeg geboren en heeft wel moeite gehad met praten. Geluidjes maken deed ze pas bij 6 maanden en zei dada gaga etc pas bij 10 maanden, terug babbelen pas met 10 maand. Ze liep met haar spraak ook achter. Ik ben naar logopedie gegaan en daar kreeg ze ook allerlei testjes en die wezen toen uit dat ze op haar gecorrigeerde leeftijd zat qua spraak. Ze was toen bijna 2. Nu is ze in een paar maanden zo vooruit gegaan. Ze praat nu echt 4 woordzinnen en is helemaal bij getrokken qua achterstand. Logopedie is dan ook niet meer nodig. Voert gesprekjes etc. Mijn zoon is normale termijn geboren en was met 2 maanden al aan het brabbelen, geluiden na doen, gevarieerde geluiden aan het maken etc. Het zegt trouwens niks over het leervermogen oid. Want mijn dochter was laat maar ze kon wel al op anderhalf tot 10 tellen en nu met 2 jaar tot 20, de cijfers ook herkennen, het abc, paar woordjes lezen en toen 10 tellen in het engels. En die dingen heeft ze zichzelf aangeleerd. Groetjes!
@lara: allereerst GEFELICITEERD met David! Fijn in te! horen dat het dus lekker met jullie gaat! Hier gaat het ook lekker. Maura doet het heel goed! Het is een heel vrolijk en pienter meisje met veel humor. Erg lachen!