wat ik nou weer zie allemaal hele kleine blauwe puntjes op mijn dochters beentje, alleen op haar beentje, het zit echt onder het vel, lijkt een beetje op heeeeele kleine blauwe plekjes. komt het iemand bekend voor?
Hoi, Is de kleine verder in goede doen? Wil je niet bang maken maar kleine blauwe vlekjes/bloeduitstortingen kunnen (!) wijzen op een hersenvlies ontsteking/sepsis dus bel alsjeblieft voor alle zekerheid ff je HA. Grote kans hoor dat het niks is maar ik zou hier geen risico's mee nemen.
Hier moest ik ook gelijk aan denken, inderdaad even bellen, het zal wel meevallen maar je weet het maar nooit
okay bedankt, ik bel gelijk even, ze is wel in goede doen maar 2 dagen geleden was ze zo overstuur, ik wist gelijk dat ze ergens pijn moest hebben maar kon er niet de vinger op leggen, ze had toen net een volle luier gehad en het leek niet op krampjes ze heeft toen 2 uur achter elkaar gehuild en is doordat ze uitgeput was uiteindelijk in slaap gevallen. ze is wel goed alert verder, wat zijn verder de symptomen van hersenvliesontsteking? weet iemand dat?
Jeetje, ja daar moest ik ook meteen aan denken. Maar ik geloof dat het dan om rode puntjes gaat, die niet weggaan als je erop duwt... Iig, voor de zekerheid zou ik ook direct je HA bellen!
Heb t ff voor je opgezocht: Symptomen van hersenvliesontsteking kunnen zijn: hoge koorts; hoofdpijn; overgeven; verwardheid of sufheid; overgevoeligheid voor licht of geluid; nek-stijfheid oftewel nekkramp (bij kin op de borst) kán een symptoom zijn, maar ook zonder dit verschijnsel kan er sprake zijn van hersenvliesontsteking. Bij zuigelingen kunnen dezelfde symptomen zichtbaar zijn als boven, maar ook: juist géén koorts; juist géén nek-stijfheid; gezwollen fontanel; apathische blik; verlaagd bewustzijn; erg ziek en grauw eruit zien; voeding weigeren; prikkelbaar; huilerig; kreunerig; niet aangeraakt willen worden (denk aan verschonen); luierpijn (bij het optillen van de beentjes als het kind plat op de rug ligt) kán optreden, maar ook zonder dit verschijnsel kan er sprake zijn van hersenvliesontsteking. Bloedvergiftiging (sepsis) wordt veroorzaakt door dezelfde ziektekiemen die verantwoordelijk zijn voor hersenvliesontsteking, maar is een stuk gevaarlijker doordat de ziektekiemen zich ongecontroleerd vermenigvuldigen in de bloedbaan. In 20% van de gevallen is de afloop dodelijk. Symptomen van sepsis kunnen dezelfde zijn als bij hersenvliesontsteking, met als bijzonderheden: de omslag van gezond naar heel erg ziek gebeurt heel plotseling (binnen een paar uur); in de meeste gevallen zijn er paarse vlekjes (punt-bloedinkjes) zichtbaar, die niet weggedrukt kunnen worden; de vlekjes worden snel groter en vormen verse bloed-uitstortingen; extreme spierpijn; vaak geen nek-stijfheid (nekkramp).
HERKENBAAR! en om meteen te zeggen als ze geen koorts heeft of een zieke indruk maakt is het geen hersenvliesontsteking!!!!! dan zijn ze echt tot de dood toe ziek!!! wij tobben hier al zon drie maanden mee. de eerste keer had ze echt puntbloedinkjes op dr benen. wij naar de hap. dachten ze aan de ziekte van henoch schonlein. bleek achteraf ook weer niet. marinte heeft het ook nu nog vaak zo ook weer gister dat ze ze kreeg. van die balpen punt stipjes op dr been die je niet weg kan drukken??? ze trekken hier na een paar dagen weer weg. ik ben al heel vaak naar de huisarts ervoor geweest maar die zegt dat ik me er niet te druk over moet maken zolang ze niet ziek is. laat het wel ook even voor de zekerheid aan je huisarts zien!!! die van mij wilde geen bloedlaten prikken omdat het er steeds te weinig zijn. ik hou marinte dus heel goed in de gaten altijd. en zoals gister kreeg ze er weer zon stuk of 5 op dr beentjes. dan ben ik weer helemaal alert natuurlijk. ze hadden er ook een moeilijke naam voor. iets van ideopathis ofzo ( wil zeggen zonder verklaarbare oorzaak) maar eng is het wel. als je nog meer wil wten hoor ik het wel meid. ik ben "blij" dat ik eindelijk een soiemand tref nmet hetzelfde. begrijp me niet verkeerd met deze zin dat ik het jullie "gun" die plekjes maar de herkenning snap je? ( weet dat jij me snapt) liefs
ik heb gebeld, ik moet morgen even langskomen. ze is verder in goede doen, geen koorts, alert, wel een beetje huilerig (we zijn vandaag op visite geweest dus kan daar ook van komen) de plekjes zijn niet groter geworden, hetzelfde gebleven en ook niet meer maar ook niet minder. ennuh Henkie (Elmo) ik begrijp je heel goed hoor! no hard feelings! hoe is het nu met je meisje?
Goed plan, ik zou dit niet te snel begatelliseren hoor. Puntbloedinkjes op de benen, hmm.. Laat je het even weten hier?
het zijn geen puntbloedinkjes, wat het wel zijn?? huisarts had geen idee maar maakte zich niet druk, zeker omdat ze verder gezond is, geen koorts heeft etc. ik moet het in de gaten houden en terugkomen als het meer wordt of als ze niet lekker is. afwachten dus maar.
zelfde als hier dan eigenlijk! kun je ze bij jou meisje wel helemaal wegdrukken? gelukkig dat het niets ernstigs is
ja precies als hier dus. kan ook niet uitstaan dat ze niet weten wat het is. bij marinte zijn ze nu weer weggetrokken. hier ook niet weg als ik er op druk.