11 maanden en druk!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ons zoontje is vanaf zn geboorte al behoorlijk beweeglijk , temperamentvol en onrustig geweest. Ingebakerd en al.
    Als hij het ergens niet mee eens is dan laat hij zich echt wel horen!
    Verder is hij erg van het eten. 3 uur zonder eten en meneer is zwaar over de zeik (hij is overigens niet te dik ofzo, maar verbrand misschien snel?)
    Ook houd hij heel erg van wildebrassen, stoeien, door de lucht, op zn kop enz.
    Nu hij kruipt en langs de tafel loopt zit hij helemaal nooit meer stil. Ook is hij 1 minuut zoet met iets om vervolgens weer iets anders te doen. Hij is ook erg snel afgeleid.
    Het heeft zo zn leuke en minder leuke kanten.
    Nu was ik laatst bij een kennisje met een kindje van zijn leeftijd en die was ZO anders: stiller, rustiger, je hoorde hem niet, zoet aan het spelen, etc.
    (Vind ik dan toch een beetje saai! ;))
    Maar ik dacht echt: "huh, kan dat ook?!" Dacht echt dat alle baby's zo druk waren! :)
    Kan het met zn leeftijd/ fase te maken hebben?
    Is dit een voorbode voor de toekomst of kan hij nog rustiger worden?
    Hoe gaan jullie ermee om? Hem prikkels aanbieden om tegemoet te komen aan zijn behoefte? Of juist expres rustig aan om hem niet "gek" te maken?

2. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Je beschrijft Timo, echt hetzelfde!!! Bizar!!! En Timo loopt sinds 3 weken los en sindsdien is hij helemaal niet meer te houden, hij gaat en doet en zit nooit stil. Ik moet hem continu in de gaten houden want hoe veilig we ons huis ook hebben ingericht, hij verzint altijd weer nieuwe gevaarlijke dingen (kruipt op de salontafel, gaat onder de box liggen, achter de verwarming lopen en vallen...), vandaar laatst ook mijn topic over wat je met je kindje doet als je alleen met hem thuis bent, ik besefte later dat ik hem gewoon niet alleen kan laten spelen want hij zoekt steeds nieuwe prikkels... :(

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Was jouw zoontje vanaf zn geboorte ook al zo?
    Ai, ik hoopte dat t iets minder zou worden als hij los zou kunnen lopen aangezien hij dan wat minder gefrustreerd zou zijn?
    Mn zoontje zit nu al in de vaatwasser, op de trap, met zn vingers tussen de deur etc als ik me even heb omgedraaid....
    Heb soms het idee dat hij zich bij ons ook verveeld omdat hij steeds vermaakt wil worden en niet erg lang alleen kan spelen (is trouwens wel anders geweest hoor).
    Maar ja, teveel prikkels daar wordt hij misschien alleen maar drukker van??

4. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier ook een bewegelijk kindje (druk dus..;)). Het kindje van de neef van mijn vriend is ongeveer van dezelfde leeftijd en die kun je gewoon los op de bank neerzetten, en dan blijft hij gewoon zitten..;) Nou dat kan hier vanaf een maand of 4/5 niet meer. In huis gaat ze altijd op ontdekkingstocht, en als je even niet op let zit ze zo in de vaatwasser, met d'r vinger ergens tussen, of op de 4e tree van de trap..:$
    Gelukkig kan ze zich over het algemeen wel goed vermaken (soms met periodes niet). Wat ik wel heel jammer vind is dat ze nooit lekker even bij je komt liggen of op schoot komt zitten. Ze komt wel af en toe even knuffelen of tegen je aan hangen, maar das altijd maar een paar seconden en dan zoef.. is ze weer weg! De fles drinkt ze ook al maanden niet meer op schoot, maar terwijl ze aan tafel staat of op de grond zit.
    Daarentegen is ze wel erg vermakelijk, als ze weer eens door de woonkamer stuitert. Met lopen en los staan is ze trouwens wel erg voorzichtig, gelukkig maar! Want dat kan ze wel, maar ze durft het nog niet echt goed.

5. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Mijn zoontje is precies hetzelfde druif. Dan heeft hij bijv net het 1 onder de knie en dan is dat weer niet goed genoeg en moet hij het volgende weer kunnen. Echt om af en toe gek van te worden.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Gelukkig veel moeders die het herkennen! Misschien dat t dan ook een beetje de leeftijd is?
    Inderdaad: vermakelijk is het wel! Tis echt ons clowntje, altijd maar aandacht aan het trekken en gek doen!
    Ook ik geniet van de 2 seconden dat ie tegen me aan kruipt en zn armpjes om mn nek slaat....om dan vervolgens op me te gaan klimmen...zucht :)!

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb ook zo'n druk mannetje! Heeft geen zit in de kont en kwebbeld de hele dag door! Vanaf het begin is het al een bewegelijk en druk mannetje. Vanmiddag moet ik naar een vriendin toe haar zoontje is even oud als mijn zoon en die is heel rustig! Die zit mooi te spelen en die merk je niet, en mijn zoon die rent van hot naar her en houdt het wel kwekkende ;) Er zijn dus enorme verschillen. Ik denk niet dat dit een fase is hoor, jou zoontje is waarsch ook een druk en ondernemend mannetje. Als hij strax ouder is wil ik je als tip meegeven dat ze het heerlijk vinden om hun energie te uiten dus ga lekker wandelen met hem als hij kan lopen zorg voor wat klimtoestellen e.d. in de tuin (wel geschikt voor de leeftijd e.d.)

Deel Deze Pagina