De openingszin zegt het al. Ze schommelt sinds gisteren tussen de 37.5 en 38 gr koorts. Verder is ze jengelig en slaapt veel.
Het kan wel 2 maanden duren voordat het tandje is doorgekomen. Bij mijn zoon begon het met 4 maanden en waren de eerste tandjes door toen hij 5 1/2 maand oud was.
Mijn partner kreeg ook heel vroeg tandjes (3 maanden). Het kan wel en ook die verhoging kan. Ik ben blij dat onze schat dat nu nog niet heeft.
Ja, dat kan, vooral in combinatie met rode billetjes en diarree. Wat mijn huisarts alleen wel eens zei: Gooi niet alles op doorkomende tandjes, soms lijkt dat wel zo, maar een kind kan ook gewoon ziek zijn.
volgens onze kinderarts destijds is de link nooit echt gevonden. Echter mijn dochter had altijd koorts bij doorkomenden tanden en kiezen. En spuitluiers en luieruitslag.. allemaal niet bewezen volgens kinderarts, maar hij beaamde wel dat veel moeders zeggen dat het toch zo is..
Rare kinderarts, natuurlijk is wel bewezen waarom er spuitluiers en uitslag voorkomt bij doorkomende tandjes. Beetje verhoging is normaal hoor, zeker bij de ondertandjes. Mijn kinderen kregen allebei met 4 maanden hun eerste 2 tandjes door, ik vind het dus niet heel vroeg.
Nee, dat komt niet door de tandjes zelf. Lees de laatste onderzoeken er maar eens op na. Wel kan de weerstand van een kind verlagen bij het krijgen van tanden waardoor ze eerder vatbaar zijn voor virusjes e.d. daar komt de koorts van.
er zijn zelfs kindjes die met tanden geboren worden, en ja ik ken zelf ook kindjes die op deze leeftijd tanden kregen