hoi dimple, welkom hier miranda, wat fijn dat jullie zo genoten hebben jullie hebben het verdiend. geniet lekker vanavond ikheid, wauw, fijn zeg zo'n snelle echo! ik duim voor een prachtig hartje voor jullie.
Wat leuk! Ik ook. Wie weet zijn we elkaar wel eens tegen gekomen zonder dat we het wisten. haha. @ Ikheid, wat lekker een echo al zo snel! Ik ga maandag even bellen voor een echo afspraak. Hoop dat ik ook snel mag! @ Miranda, fijn dat jullie een gezellig weekend hebben gehad in Duinrell. We hebben iedereen al verteld dat ik zwanger ben. Ik ga het niet meer geheim houden hoor. Niks voor mij! Het speeld steeds door me hoofd van niks zeggen dat ik er helemaal gek van wordt.
heej meiden ik had toch is een vraagje he.... als ik deze ongi gehad heb!ga ik me tempratuur bij houden voor me ei maar (stel ik raak niet zwanger) kan ik dan wel door blijven tempen om te zien of me ongi op gang kom! en hoe kan ik zien of ik een ei heb..... of als ik door ga tempen om te zien of me ongi op gang kom weer...
Je basistemp leer je kennen door meteen te gaan tempen als je ongi wordt. Elke ochtend, voor je overeind komt, elke dag zelfde tijd ook in het weekend. Niet eerst gaan plassen of iets pakken, eerst tempen. Beste is een echte "anale" thermometer digitaal. Dan deze temps steeds noteren (via fertilitiefriend.com of gewoon in excel). Als je temp omhoog gaat (ongeveer 0.4/0.5) graden en dit zeker een paar dagen aanhoud, heb je voor deze stijging je eisprong gehad. Je kunt dus pas na je ei zien dat je hem gehad hebt. Let wel dat 1-malige stijgingen niet meetellen, dit kan komen door een ander tijdstip, alcohol, stress, activiteit voor t tempen enz. Als je door blijft tempen zie je dat de temp of hoog blijft na je ei (dan is zwangerschap mogelijk, met een klein dipje rond de innesteling) of hij daalt weer en nog sterker voordat je ongi wordt. Blijft je temp na je ei rond de 37,0 dan is de kans dat je zwanger bent zeker aanwezig! Let wel dat je rond de innesteling een dipje kan hebben, maar daarna moet je temp weer stijgen. xxxx
Nee hoor... ik zit gezellig thuis in de tuin met n bacootje! Heerlijk hoor, kinders buiten spelen en papa lekker n koud flesje bier en mama n heerlijke bacardi-cola! Ff nog nagenieten hoor!
Pfff, vandaag familie dag gehad. Het was een gezellige dag, maar ben blij dat ie voorbij is. Ben kei aan. @ Miranda, oh lekker een baco. Maar ja dat zit er voor mij even niet in. Ik neem wel een lekker glaasje ijsthee.
@Jewe... ik kan er nu nog van genieten van die baco... wat als blijkt dat ik volgende maand zwanger ben?!... dan is dat voor mij ook verboden dus moet ik t er nu maar van nemen toch? Ik ga even heerlijk douchen en de kids op bed gooien en dan lekker met mn mannetje op de bank hangen!
Dank jullie voor de hartelijk verwelkoming. @Jewe, zeker leuk, en het kan goed dat we elkaar weleens zijn tegengekomen. Alleen ik woon er nu pas een jaar. Daarvoor in Breda. @Brabantse1982, ik was zeker op het strand, in Denemarken. Zelfs hier is het mooi weer. Alleen helaas morgen weer naar huis. Zit hier ook nog aan een lekker biertje, maar negen maanden zonder kan ik heel goed hoor. Zijn jullie al lang aan het proberen? (geldt natuurlijk voor degen die nog niet zwanger zijn)
@Dimple... Chris en ik zijn officieel bezig voor n kleintje vanaf 22 nov 2007. Toen hadden we besloten om ervoor te gaan dus ik ben nu bijna 2 jaar later en 2 miskramen verder!
Miranda knuf! Hier vanmiddag bij paps en mams. We waren even naar dorp Zeeland gefietst, daar was kermis en braderie. Die braderie was niks bijzonders. Wij zijn nu vanaf mei bezig. Niet zo lang nog (ronde 4 zitten we in) Bij Damian heeft het bijna 2 jaar geduurd.
@Miranda, das heftig zeg. bij de eerste was ik in ronde 4 zwanger en nu duurt het al 7 rondes. zit je nu in de mmm? @Chelleke, Hoop dat het deze keer niet zo lang duurt
@Chelleke... bedankt voor die knuf meis! Bij mijn 1e duurde t 1,5 jaar voordat ik zwanger was... bij nr 2 was ik condoom vergeten en bij nr 3 was ik zwanger van voorvocht. Die laatste 2 waren eigenlijk ongelukjes en dat van 1x condoom vergeten dus direct zwanger. Bij mn 1e miskraam in 2006 was ik aan de pleisterpil maar die zat los en dus direct weer zwanger (10 weken en toen miskraam), bij mn 2e miskraam was ik na 8 ronde's zwanger en dat liep dus uit op n curretage en toen heb ik 12 ronde's (geloof ik, heb t niet meer bijgehouden) moeten wachten op mn 3e miskraam en nu zit ik alwéér 3 rondes verder dus we wachten wel weer af... hopelijk ALS ik nu zwanger raak dat dat dan n blijvertje is!!!
@Dimple... ik zit niet in de mmm... maar als ik nu zwanger blijk te zijn krijg ik al wel vanaf week 5 iedere week n echo voor mn eigen gemoedsrust bij de vk. We hebben wel allebei bloed laten testen op chromosomenafwijkingen en dat hebben wij allebei niet, wij zijn allebei goedgekeurd dus dat is n heel goed teken. Verders hebben wij gewoon dubbele pech gehad!!!
Daar word je niet vrolijk van Miranda Gelukkig zijn jullie wel allebei goedgekeurd. Bij Damian zijn we ook bij de gyn terecht gekomen, ik heb reuma en gebruik daar nogal het 1 en ander voor en voor de kinderwens moest dat allemaal gestopt worden, daar werd mijn lichaam niet vrolijker van. En na een jaar zijn we toch maar naar de ha gestapt. Rob zijn kwakie werd gecontroleerd en de eerste uitslag was erg negatief, zwanger worden zou zo moeilijk lukken. We moesten ook naar de defensie arts en die zei het zelfde. We zijn naar de gyn gestuurd en die vond dat er helemaal niks mis was met de zaadjes, ze hadden beetje gekke vorm maar daar kon je makkelijk mee zwanger raken Toen keken ze mij na, niks aan de hand en vielen onder het kopje -we weten niet waarom je niet zwanger word- Ze konden alleen nog een HSG foto maken (spul in je eileiders om te zien of ze niet verstopt zitten) dat is dan tevens een kleine behandeling omdat ze je eileiders doorspuiten. Veel vrouwen raken daarna best snel zwanger....waaronder ik Blijkbaar zat er wat kleine oneffenheden in mijn eileiders.
Nou zelfs dat kleine behandelingetje heb ik in december 1998 ondergaan en zelfs dat hielp niet echt want ik werd pas zwanger toen in juli 1999. Tevens zijn mijn 3 kinders wel alle drie vandezelfde man hoor niet dat je raar gaat denken hahahaha en die miskramen komen ook weer van 1 en dezelfde man. Ik ben n gescheiden moeder met 3 kinders en heb sinds 4,5 jaar n nieuwe relatie en wij willen dus graag n kindje samen maar dat mag jammer genoeg niet vlotten! Dat was even n opheldering voor jullie want kan raar overkomen!
@Chelleke... ik weet hoe t is om met rugklachten rond te lopen.. heb nl zelf scoliose (vergroeiing in de wervelkolom) en gelukkig viel dat met de eerste 2 zwangerschappen 100% mee maar bij zwangerschap nr 3 kon ik niet anders dan de laatste 3 maanden plat te blijven liggen en niks niet doen... alleen van bed naar bank en van bank naar bed en ow ja naar de wc en de douche maar meer niet! En dat zal nu ook wel n kleine kans erin zitten dat ik daar kans op heb. Maar daar zit ik niet mee als ik maar over n klein jaartje mag genieten van zo'n lekker klein wurmpje! Toch????