Oke, ik weet dat mijn kat mijn eigen verantwoording is!! Vanochtend stond de buurman hier te roepen aan de deur, man uit het raam kijken wat er was! buurman riep......... Jullie kat zit bij mij in de tuin en sloopt de hele boel! hij is onhandelbaar en ik krijg hem niet te pakken! Manlief verteld dat hij er aan komt! aangekomen bij de buurman in de tuin moest hij eerst 2x kijken of het wel daadwerkelijk onze kat was, zo bang was het beestje! Hij gilde alles bij elkaar en was 2x zo dik als normaal! Hij heeft hem rustig gekregen en kon hem al snel pakken. De buurman bleek zijn hele tuin volgespannen te hebben met gaas aan alle kanten waardoor onze kat niet meer uit die tuin kon en volledig in paniek is geraakt. Waar wij een beetje aan twijfelen is of hij niet geprobeerd heeft hem de tuin uit te jagen want het is nogal een opvliegerig mannetje! Toen manlief met de kat weer richting huis wilde lopen, begon de buurman gelijk over de verzekering want er waren een paar plantjes verbogen en dat wilde hij toch graag via de verzekering terug hebben! terwijl mijn man met een kat in zijn handen stond waar 3 poten behoorlijk onder het bloed zaten. Buurman zegt......kijk eerst maar even hoe het met je kat is hoor, hebben we het daarna wel even over de verzekering Wij zijn bij de dierenarts geweest en hij heeft bij 3 poten, al zijn nagels helemaal ingescheurd tot het leven, dierenarts zij dat hij ook veel pijn moest hebben. Volgens de dierenarts moet het beestje behoorlijk in het nauw gedreven zijn, wil een kat dit bij zichzelf aanrichten! hij heeft nu pijnstillers voor een week en wij zijn 85 euro lichter. Wat denken jullie? volgens de DA moeten wij onze rechtsbijstand bellen en het verhaal uitleggen en DA kosten op buurman verhalen! maar de buurman wil de planten op ons verhalen? iemand een tip?
nou sorry hoor laat m lekker in de stront zakken met zn plantjes jeetje dat beestje aaaah wat zou een pijn hebben gehad zeg!!!!!!! echt op die kerel verhalen!!
Denk eerlijk gezegd dat je het niet op de buurman kan verhalen , die mag namelijk zelf weten wat hij in zijn tuin neer zet en als jou kat daar dan komt en gewond raakt is dat denk ik jullie eigen verantwoording .. dat over die plantjes vind ik wel wat ver gaan , lijkt me sterk dat iemand wat plantjes op geeft aan de verzekering
ahhh gerem !!! ohh wat was ik BOOS !! geworden !!! zou ook iig die kosten verhalen bij hem !! wat n maloot zeg !!
Denk ik ook. Als je hond iets op loopt buiten terwijl hij niet aan de riem zit kun je ook niks met je verzekering. Weet ik uit ervaring helaas.
Ja in dit geval vind ik ook dat de buurman wel erg belachelijk heeft gedaan. Vervelend vinden dat een kat in je tuin is ok maar je kunt hem wel diervriendelijk benaderen en weghalen. Ik houd er ook niet van ( onze hond wordt dan gek) maar we jagen een kat altijd fatsoenlijk weg. Meestal zelfs weleens te lief ( want ze komen graag terug) Ik vind dat je het inderdaad maar eens met je buurman over de kosten moet hebben. van beide kanten. Dit is namelijk niet alleen jullie schuld. Arm beestje.
Nicole, dan ken je onze verassende buurman nog niet Tuurlijk is het zijn eigen grond, en mag hij zelf weten wat hij er neerzet. Maar de DA zei het kan niet anders dan dat hij opgejaagd is! en wij kennen onze buurman als hij ruzie heeft met zijn vriendin of de kat van hem zelf heeft wat gesloopt! zoooooooo berg je dan maar, trilt hier de boel weg van zijn geschreeuw en geram op de muren!
Ik denk dat de buurman cashgeld wil zien, want zoals nicole schrijft, wie geeft er nou een paar planten op bij de verzekering?? Echt zielig voor je kat, zou in ieder geval de rekening van de DA even aan hem laten zien en vragen hoe jullie dat gaan oplossen? Hopelijk helpen de pijnstillers een beetje en is hij snel weer de oude.
Tja, ik persoonlijk zou woedend op de buurman zijn, maargoed. Presenteer hem de DA rekening zou ik zeggen. Of stel voor dat hij die betaald en jij de 'arme' plantjes. Denk dat ie dan snel ophoud met zijn gezeur over de verzekering. Lastige situatie hoor, heb mijn kat ook buiten lopen, heb gelukkig nog nooit zo'n ervaring gehad. Ja jij bent verantwoordelijk voor het gedrag van je kat, maar die buurman had ook niet als een malloot je kat op moeten jagen... dus ja..
Ik ging de rest van zijn plantjes er ook maar even uithalen! ja hij moet zelf weten wat hij met zijn tuin doet, maar hij moet niet zo raar gaan doen! Sterkte met jullie kat! Dikke knuffel voor hem en hopelijk heeft hij niet veel pijn meer!
tja moeilijk, aan de ene kant ben je boos en wil je de kosten verhalen, maar aan de andere kant dat is het risico van loslaten lopen, en die man mag zelf bepalen wat hij om zijn tuin spant (schrikdraad en prikkeldraad mag dan weer niet geloof ik) ik kan ook nier garanderenn dat als er een kat bij ons in de tuin zit dat hij heel gelaten word door de honden, onze eigen kat laten ze wel met rust, ja die loopt ook los buiten en hou elke dag mijn hart vast dat hij heel en gezond thuis komt.
Ik weet het, het is een lastige situatie :x Ik ben ook boos, de verstandshouding was al niet goed tussen ons! Veel harde muziek draaien, waar we al tig keer voor aan de deur hebben gestaan. We gaan het wel zien, bellen maandag met de rechtsbijstand en dan horen we wel wat die adviseert! Voorlopig blijft Bob lekker binnen
Ik zou met de bon van de dierenarts na hem toe gaan,hem dit laten betalen!! Wat een raar mannetje zeg! En die planten?? Ik zou er 2 kopen en voor ze deur neerzetten
Ik hoop dat jullie kat er van geleerd heeft om uit de tuin van de buurman te blijven. Ik kan me de reactie van jullie buurman namelijk heel goed voorstellen. Ik word er zelf namelijk ook niet goed van dat mijn tuin moet dienen als kattentoilet voor de hele buurt (en dat zijn nogal wat katten).
Ow maar dat is hier precies hetzelfde hoor jopie! Andere katten schijten in mijn tuin! pissen in de zandbak van Youri! Trekken de vuilniszakken stuk! Maar geeneen kat gaat hier gewond de tuin uit!!
En hij laat het al 6 jaar uit zijn kop om daar de tuin in te gaan! maar wie zegt dat hij niet mis is gesprongen of is gevallen?
Ja dat is waar. Ik ben er namelijk ook niet blij mee. Onze hond wordt altijd hysterisch an een kat in de buurt ( tuin of schutting) Maar ik ga ze niet verwonden.