Hallo dames! Uit onderzoek is gebleken dat Esmee geen kma heeft. Nu heeft ze zeer waarschijnlijk Reflux. En ivm het vele maagzuur spugen heeft ze nu andere voeding en Motilium en ik mag weer beginnen met groente en fruit. Maar na een paar hapjes gaat ze overgeven. Alles komt er dan uit. Bij zowel groente als fruit. Wat moet ik doen? Langzaam blijven doorgaan of stoppen? Toen zij 3 maand was moest ik er ook al mee beginnen. Toen was er geen enkel probleem. Ze at met gemak een half potje weg en hoefde niet te braken. Ik ben toen gestopt omdat zij verstopt raakte.
ik zou persoonlijk even stoppen met groente en fruit, en kijken wat ze doet op "pap" als ze die wel goed eet zonder het terug te geven, denk ik dat het fruit en of groente misschien iets te "zwaar" voor haar is... gooit ze ook de pap eruit, tja dan zou ik gewoon helemaal ff wachten en verder gaan met enkel flesjes melk... m houd ze dat verder wel goed binnen trouwens ?(de fles?) gr.smoekie
Pap geef ik haar ook al. 's Morgens door haar eerste fles en dat gaat heel erg goed gelukkig. Ze reageert daar goed op. Spuugt het niet uit en haar ontlasting blijft goed. Melkflessen blijven er ook in. Dat is ook geen enkel probleem.
ja maar, ik bedoel meer om te kijken hoe ze het doet als je het zoals met groente en fruit wat dikker van structuur is geeft via een lepel? dus dat de pap echt wat "dikker" is zeg maar en net zo "dik" als de fruit en groente? als ze dat op die manier wel "binnen houd" dan zou ik zoals gezegd toch even wachten weer.. gr.smoekie
Dat ga ik komend weekend dan even proberen. Door de week lukt mij dat helaas niet, omdat ik de oudste ook naar school moet brengen. Bedankt voor de tip Smoekie!
graag gedaan meid, ik hoop in ieder geavl dat het dan wel lukt, dan weet je in ieder geval dat het "daar" niet aan ligt en ga je eerst een beetje pap geven een paar dagen voor je langzaamaan weer wat anders introduceert... gr.smoekie
Ik zou even stoppen tot ze gewend is aan de nieuwe voeding en alles tot rust gekomen is. Bij hapjes zou ik goed opletten, en dan altijd NET iets minder geven dan de hoeveelheid waarvan ze gaat spugen. Op zich is om te wennen aan eten 2 of 3 theelepeltjes op een dag al genoeg, en tot ze 6 maanden is hoeft ze eigenlijk nog helemaal geen hapjes natuurlijk.
Hier word er door Malou ook steeds gespuugd als ze iets anders dan melk in haar buikje krijgt. Wij hebben na ruim een week geprobeerd te hebben, besloten even te stoppen. Volgende week of eind van deze week wil ik het weer bij haar gaan proberen. Misschien dat het nu wel goed gaat, even afwachten.
Pap van een lepeltje gaat ook hardstikke goed! Gister weer een poging gewaagd en wat fruit gegeven en het is erin gebleven! Ben super trots op mijn meiske. Het enige nadeel is nu, ze raakt verstopt Iemand nog tips wat ik daar tegen kan doen?
wat noem jij "verstopt" meid? tis heel normaal dat ze met andere voeding "dikker" (kleierig) gaat poepen...als ze het er zelf nog "gewoon' uitgooit zonder er last van te hebben, zou ik er niets aan doen maar zit ze verstopt in die zin dat je ziet dat ze er echt "last" van heeft of dat het echt dikke harde keutels zijn die ze er met moeite of helemaal niet uit krijgt kun je een paar theelepeltjes sinaasappelsap aan haar voeding toevoegen, of je kunt een paar druppeltjes olie aan haar voeding toevoegen...iets meer water maar nogmaals ik weet niet wat jij vertopt noemt.. mooi te lezen dat het zo weer goed gaat joh.. gr.smoekie
Ze heeft er echt last van en het zijn keiharde keuteltjes. Ik moet haar echt helpen om het eruit te krijgen. Sinaasappelsap, dat mag ook gewoon uit pak of moet dat vers geperst zijn? En dan door elke flesvoeding een theelepeltje? Ze heeft 4 flessen op een dag.
GEEN sinaasappelsap! Dat is veel te scherp en allergeen op deze leeftijd. Meer laten drinken, eventueel wat extra water in de fles, desnoods een drupje olie erbij. En anders, als het met 3 dagen nog zo verstopt is, toch weer even pas op de plaats maken, en even wachten tot die darmen weer tot rust gekomen zijn.