Braken in slaap

Discussie in 'De lounge' gestart door Helise, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Zijn er mensen die dit herkennen of dit ook wel eens hebben?

Doordat ik verschillende medicijnen slik en veel last heb van maagzuur neem ik elke dag een maagbeschermer (Omeprazol) voordat ik ga slapen.

Nu word ik dus regelmatig wakker dat ik braaksel of veel maagzuur in mijn mond heb, midden in de nacht.. Soms is het zelf zo erg dat ik het 'inadem' en dan zit het dus in mijn longen. Dat is zo eng en benauwd en het duurt een behoorlijke poos voordat ik dat alles eruit gehoest heb.

Ik ben me ervan bewust dat ik hiermee naar de dokter moet, en dat ga ik volgende week ook zeer zeker doen maar ik ben benieuwd of het vaker voorkomt of dat mensen misschien weten wat het zou kunnen zijn want van google word ik ook niet veel wijzer ;)

2. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je vraag niet. Je verhaal klinkt als reflux, je medicijnen werken kennelijk niet goed genoeg.....

Braken is wat anders.....

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb het eerder gehoord en dat is best gevaarlijk. Ik zou hier vandaag al over bellen en zorgen dat je geholpen wordt. Succes!

4. Metire

Metire Niet meer actief

lig je heel erg plat? misschien is het een idee om met wat meer kussens te gaan slapen zodat je maaginhoud niet zo makkelijk omhoog kan komen. ik had dit ook soms tijdens mn zwangerschap maar dan lag ik gewoon te plat.

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

Idd matras bij hoofdeinde iets omhoog. Wat boeken onder je matras

6. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik lig niet heel plat, expres al niet en lig op twee kussens. Ik ga iig wat boeken onder mijn hoofdeinde doen zodat ik sowieso dan al wat schuiner lig.

Ik dacht trouwens in het begin dat het alleen maagzuur was maar er zitten dus daadwerkelijk stukjes in, vandaar dat ik ook aan braaksel denk.

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ja, tijdens de zwangerschap heb ik dit gehad. S'nachts wakker worden en niet meer kunnen ademen, 1x ben ik er bijna in gebleven. Bijzonder beangstigent, en medicatie werkte bij mij niet , maar ik mocht natuurlijk ook niet alles slikken. Ze wilden me om o.a die reden ook in gaan leiden, want het is inderdaad gevaarlijk! Dus liever vandaag bellen dan volgende week.

Matras omhoog werkte hier helaas niet, maar je kunt het altijd proberen.

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Vandaag bellen en proberen vandaag nog terecht te kunnen bij je HA!
    Vind het erg gevaarlijk klinken... zou ik niet mee wachten tot na het weekend.

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Het klinkt niet echt ... ik zou ook vandaag nog contact opnemen en meteen hoger gaan liggen met je hoofd.

10. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ja stom ik had zeker gelijk moeten bellen, al veel eerder, maar ik verzin elke keer wel weer een excuus om het uit te stellen.. Nu dus een poging gedaan maar mijn dokter werkt niet op vrijdagmiddag.

Ik had in de zwangerschap ook last van extreem maagzuur en het kwam ook wel eens omhoog maar niet zo erg dat het helemaal in mijn mond kwam en zeker niet dat het in mijn longen liep.

Matras omhoog heb ik ook een hard hoofd in dat dat gaat helpen omdat ik al behoorlijk omhoog lig maar wie niet waagt wie niet wint dus ik probeer het gewoon.

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik zou hier ook niet mee blijven lopen en zelf dingen gaan proberen.
    naar de huisarts en jeniet met een kluitje in het riet laten sturen.

Heb je die omeprazol via de ha gekrege of zelf gekocht?
    Ik heb namelijk toen ik diclofenac moest slikken ook omeprazol gehad en weet niet hoeveel mg er in die van de drogist zit, maar die had was 20mg. (Weet het verder ook niet goed, maar misschien is die via de ha sterker oid?)

sterkte ermee.

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    ik heb 40 mg via de huisarts.

13. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik heb 20 mg Omeprazol via de huisarts.

14. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    dan kun je nog ophogen dus.

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Toch weer de ha lastig vallen, misschien helpt een hogere dosering icm je hoofdeind van je bed wat omhoog zetten.
    Weet niet of je dat al doet, maar zet iig een bak of emmer naast je bed zodat je het er gelijk uit kan gooien.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Oei dat is erg gevaarlijk inderdaad, je braaksel/maagzuur kan blijven hangen in je longen en kan je stikken. Dus ik zou zeker de huisarts bellen..

17. Butterfly30

Butterfly30 Actief lid

29 nov 2011
    247
    0
    0
    Emmen
    Het klinkt heel erg bekend, mijn ex heeft het ook en na onderzoek bleek hij een scheurtje in zijn middenrif te hebben ik heb hem wel eens met grof geweld tussen zijn schouderbladen moeten slaan. Bij elk kuchje van hem was ik gelijk klaarwakker voor het geval dat...

Oja hij kreeg er pantaprozol 40mg voor.

18. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Je kunt hier ook een longontsteking door oplopen en deze zijn niet grappig!
    Absoluut met spoed huisarts raadplegen.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb dit 1x gehad tijdens de zwangerschap en dat was doodeng en ontzettend pijnlijk.... ik dacht echt dat ik stikte. Voor mijn gevoel duurde het een eeuwigheid dat ik weer lucht kreeg.

Ik wist niet eens dat het gevaarlijk kon zijn, heb het nl wel gezegd tegen de gyn en die reageerde daar totaal niet op.... Of misschien wel, maar niet dus dat het gevaarlijk was.

20. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Eet je vlak voor het slapengaan? Ik heb het gehad omdat ik in de avond nog een boterham met pasta naar binnen werkte. Misschien in dat geval na 20.00 uur proberen niks meer te eten?

Deel Deze Pagina