Braken in slaap

Discussie in 'De lounge' gestart door Helise, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik ga maandag echt gelijk de huisarts bellen. In die tussentijd neem ik 2 x 20 mg Omeprazol, verhoog mijn hoofdeinde van het bed en ga niks meer eten voor het slapen gaan. Hopen dat ik er dan sowieso tot maandag geen last meer van heb..

Bedankt voor het meedenken allemaal :)

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Verhoog je hoofdeinde dmv boeken onder de poten van je bed (indien mogelijk)

Moet je de medicatie voor t slapen gaan innemen?
    Mijn dochter heeft lang Nexium gebruikt maar ik moest dat vooral
    ' s ochtends en 's avonds voor het eten innemen.

Ik zou trouwens niet wachten met bellen tot na het weekend maar nu bellen. Informatie vragen mag altijd!

3. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Het probleem is dat de praktijk op vrijdagmiddag is gesloten.

Nee ik hoef de medicatie niet voor het slapen gaan te nemen maar deed dit zelf al zodat ik zeker weet dat ze heel de nacht werken omdat ik voorheen wel eens had dat ze aan het einde van de nacht waren uitgewerkt als ik ze 's ochtends nam. Dus nu ga ik 2 per dag nemen, een 's ochtends en een voor het slapen gaan.

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Zou toch wel bellen met je ha vandaag nog.
    Doordat het terug in je luchtpijp schiet kan je snel een pneunomie krijgen dus zou niet wachten ermee.

5. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik slik ook Omeprazol. Herken het helemaal niet wat jij omschrijft. Hoort dat echt bij refluxklachten? Ik probeer 's avonds niet zo veel te eten/snoepen voor het slapen gaan en slaap op 2 kussens. Als ik niet recht op slaap, of nouja, ik hang meer als een zoutzak tegen mijn kussen aan, dan krijg ik wel meer last.

Naar de huisarts dus, lijkt mij niet gezond!

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Zou voor mij geen reden zijn niet te bellen. Er is voor die middag dan toch wel een vervanger die je kan bellen?

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik hoop dat de huisarts heeft toegezegd dat je 2x 20MG mag innemen?
    Nooit zelf je medicatie verhogen!
    (ondanks dat je denkt dat het geen kwaad kan, niet doen voordat je een akkoord hebt gekregen!)

Bel anders de weekendhuisarts.

Succes!

8. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    er zal vast een vervanger zijn, bel die alsjeblieft. Geen smoesjes van mijn huisarts werkt op vrijdagmiddag niet. Dat doet die van mij ook niet, maar kan altijd een vervanger bellen.
    Dit kan echt heel gevaarlijk zijn.. Zowiezo kun je een longontsteking oplopen..

9. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ja er is wel een waarnemer in een ander dorp maar die is er alleen bij echte spoedgevallen. En aangezien ik niet dood ga ben ik dat niet..

Ik ga iig heel goed in de gaten houden of ik geen klachten krijg van een longontsteking, dan hang ik gelijk aan de telefoon bij de HAP en ook als ik van het weekend weer maagzuur/braaksel in mijn longen/luchtpijp krijg.

Nee dit lijkt me ook wel heel extreem voor reflux idd. Ja het komt omhoog maar het kan nooit normaal zijn dat het mijn luchtpijp in stroomt en ik zowat stik..

Hier heb ik toestemming voor gekregen, ik mocht er zondig 2 op een dag nemen :)

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zou idd even twee keer 20mg. Pakken ik heb nu gewoon van 40 mg

11. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ook ik heb dit regelmatig en dan met name als ik iets heb gegeten vlak of een tijdje voor het slapen gaan. Dat vermijd ik dus echt maar dat is soms niet genoeg. Ook ik slik omeprazol. Het is inderdaad best eng om zo wakker te worden. Bij mij duurt het ook een tijd voordat ik alles heb uitgehoest. En ik neem me al maanden voor naar de huisarts te gaan maar dat ga ik nu dus echt maar eens doen....

12. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ben jij al naar de huisarts geweest momfertje?

Mijn huisarts leek niet heel erg onder de indruk van dat het mijn luchtpijp in liep en ik dus benauwd en proestend wakker word..

Ja het was natuurlijk niet goed en het word wel verder onderzocht maar ik moet nu 1 keer per dag 40mg Omeprazol nemen en voor het slapen gaan nog eens 20 mg. Ook word er bloedonderzoek gedaan omdat het zou kunnen komen van een bacterie in mijn maag en ik dus misschien een ontstoken maagslijmvlies heb.

Deel Deze Pagina