braken jouw vliezen spontaan of niet?

Discussie in 'De bevalling' gestart door waxinelichtje, 21 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Hier met 10 cm laten breken door de vk.

2. Gember

Gember Niet meer actief

Bij 5 cm laten breken door m'n vk. Daarna een weeënstorm van een half uur met als resultaat volledige ontsluiting. :D

3. Dehi

Dehi Actief lid

18 mei 2013
    468
    134
    43
    Brabant
    Spontaan gebroken terwijl ik in bed lag tv te kijken s avonds, die dag een (mislukte) inleiding gehad op 38.6 waardoor we weer naar huis moesten. Ik voelde links ter hoogte van m'n navel een knap, met een enorme vloedgolf tot gevolg. Heel hard lach ik te giechelen, ml wilde me niet geloven tot ik hem maar verzocht wat handdoeken te halen zodat ik uit bed kon stappen zonder dat we meteen alles zouden moeten dweilen ;), paar uur later begonnen de weeën en pas 20 uur later is hij geboren.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja beide keren begon het met gebroken vliezen. De eerste keer met 41.2 ofzo, een scheurtje in de vliezen. Pas uren later aan het infuus begonnen de weeën. De tweede keer met 40.0 weken spontaan gebroken vliezen en ook echt dus naar de badkamer gerend vanuit mn bed. Toen had ik binnen een minuut heftige weeën.

5. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    mijn eerste bevalling is begonnen met weeen
    de 2de en 3de bevalling zijn spontaan bij beidde in bed de vliezen gebroken

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de eerste en tweede wel, bij de derde ingeleid door de gyn dmv van de vliezen breken en bij de vierde werden de vliezen met 6 cm ontsluiting per ongeluk gebroken door de gyn, ze wou voelen of het hoofdje al dieper gezakt was maar hierdoor braken de vliezen,

7. meike1234

meike1234 Actief lid

27 sep 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    Jep

1e x met 36 weken een scheurtje
    2e keer met 37+5 gebroken ( was s'middags wel gestript)

Ben dus ook benieuwd of het daar nu weer mee begint. Zou wel fijn zijn dan weet je iig zeker dat je bevalling begonnen is en het geen voorweeen zijn ofzo:p

8. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij beide zwangerschappen braken spontaan de vliezen. Beide keren toen ik 's middags even op bed leg. Daarna kreeg ik gelijk weeeen.
    Ik ben erg benieuwd of het de derde keer ook zo gaat.

9. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

zo dat zijn idd best veel dames.
    en dan te horen over vloedgolven... 10 liter...haha
    denk dat ik voor de zekerheid de komende weken maar een verbandje in mijn broek doe... :D

10. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

graag gedaan. ik ben zeker geen reller maar het maakt mij echt woest als mensen iemand zomaar de grond intrappen! slaat toch nergens op. een mening is prima, maar het hoeft niet zo gezegd te worden. daar wordt niemand beter van.

11. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hier zou de verloskundige eigenlijk om kwart voor 4 terug komen... Maar het ging sneller dan verwacht en we hadden haar dus al een stuk eerder gebeld, dat ze nu terug moest komen! Toen ze weer terug kwam zat ik op 10 cm. Ze zei dat ze de vliezen ging breken, even haar spullen pakken. Ze liep weg en ''flatsj'' dat waren de vliezen. ;) Spontaan dus, hihi. Maar ook tijdens de bevalling, niet op voorhand. :)

12. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij mij braken spontaan de vliezen rond 1 uur 's nachts.
    Geen (voor)weeën oid van te voren gehad.

Alledrie de bevallingen zijn zo begonnen, zelfs rond hetzelfde tijdstip :p
    De oudste was er 9 uur later, de middelste 3 uur later en de jongste 4 uur later.

13. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    Nee bij mijn dochter ingeleid dus vliezen werden doorgeprikt. Op de 1 of andere manier heb ik nu heel sterk het gevoel dat mijn vliezen wel zelf gaan breken, maar waarom weet ik niet haha:p

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    10 liter kan toch ook echt niet... Denk dat ze misschien bedoelt dat het echt heel veel was/leek?

Bij de eerste braken 's ochtends vroeg mijn vliezen, een paar uur later kreeg ik weeën. Bij de tweede braken mijn vliezen toen ik 9 cm ontsluiting had.

15. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Bij allebei mijn bevallingen zijn mijn vliezen doorgeprikt met 5cm ontsluiting.

16. Isolabella

21 jan 2015
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook spontaan gebroken met 38.6 s nachts toen ik naar de wc wilde. Gelukkig stond ik net naast bed :-0

En ik snap die 10% ook niet hoor! Lijkt echt veel vaker te gebeuren....

17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook begonnen met het breken van de vliezen 's nachts toen ik naar de wc wilde. Een paar uur later begonnen de weeën en 12 uur na het breken van de vliezen was ons zoontje geboren.

18. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Twee keer heeft de vk mijn vliezen gebroken bij een cm of 5 en de derde keer braken mijn vliezen per ongeluk tijdens de eerste strippoging. De vk schrok er zelf van en zei dat ze dat nog niet eerder had meegemaakt ;). Dat was om 10 uur 's morgens, rond 12 uur kreeg ik eerste weeen en om 7 uur 's avonds was onze dochter er.

19. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Eerste keer spontaan tijdens de bevalling. Tweede keer vliezen gebroken tijdens t inleiden.

20. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    eerste keer spontaan, tweede keer brak de verloskundige ze... vond ik niet zo tof de tweede keer, weeën werden nóg heftiger... al vond ik de eerste keer flatsflats in mijn pyjama door het ziekenhuis naar de juiste afdeling waggelen ook geen succes hihi

Deel Deze Pagina