braken jouw vliezen spontaan of niet?

Discussie in 'De bevalling' gestart door waxinelichtje, 21 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Hier brak om 08.15 spontaan mijn vliezen met 38 weken precies. Ik werd wakker moest plassen dus stond op, stond voor het bed en toen braken mijn vliezen. Ik dacht nog even heh ben ik nu ook nog incontinent aan het worden ik plas in mijn broek. Toen ik goed keek zag ik dat het geen plas was haha

2. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier op 38 weken spontaan gebroken.
    Ik werd om half 5 's morgens wakker omdat ik dacht dat ik in bed lag te plassen dus vloog ik eruit. Voor zover dat kon met mijn dikke buik dan he.
    Maar toen het "plassen" bleef lopen wist ik dat het niet zomaar een plasje was.
    Pas 6 uur later, om 11:30 kwam de eerste wee. Zoonlief is uiteindelijk de zelfde dag om 22:52 geboren.

Overigens had ik in de weken ervoor nergens last van. Geen voorweeën, geen harde buiken niks.

3. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Mijn vliezen zijn doorgeprikt toen ik in het ziekenhuis kwam.

4. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    1e x wel en de 2 e x weet ik nog niet haha wordt ws ingeleid.

5. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Nou bij de laatste zijn de vliezen doorgeprikt Door de gyn en dat was een hele klus. Wilde dit sochtends al doen na het draaien (onze dame lag weer in een stuit met 39.1 weken). Helaas lukte dit niet. Smiddags weer terug gedraaid in een stuit. Na veter weer gedraaid en toen eindelijk die vliezen Door kunne prikken....

6. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.094
    2.591
    113
    Limburg
    Bij de eerste was het een groot mysterie waar mijn vruchtwater heen was.
    Bij de 2e vliezen spontaan gebroken, smorgens vroeg toen ik uit bed stapte.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de eerste heeft de VK mijn vliezen gebroken toen ik zo'n 4-5 cm ontsluiting had. Dit bevorderde wel de weëen.
    Bij de tweede kreeg ik ineens flinke persdrang, mijn vliezen knapten en onze dochter lag een twintigtal minuten later op mijn buik.

8. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Eerste keer spontaan (37w5d) 5 uur later was me meisje er.

Tweede keer met 1 cm (39w) was die middag gestript en was t Zat en na een ctg scan besloten ze me vliezen te breken had trouwens wel weeën.. Na t breken van de vliezen van 1 naar 10 in 20 min.. Was heftig zeg maar wel me kleine meid in me armen haha en die naweeën in de kraamweek vond ik rot maar ach ze was er dat is veeeel belangrijker :D

9. babyerbij

babyerbij Lid

26 mrt 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste spontaan bij 37+3, zoontje werd 3 uur later geboren.
    Bij de tweede was het hoofdje er al toen de vk de vliezen doorgeprikt heeft.

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Bij de oudste zijn de vliezen tijdens de bevalling geprikt.
    Bij de middelste en jongste had ik al 4 cm voordat de weeën echt door gingen zetten. Na het breken van de vliezen ging het beide keren snel.

Al vragen we ons nog af waar al het vruchtwater bij de jongste was gebleven. Een week voor de bevalling had ik nog ruim voldoende, tijdens de bevalling letterlijk niks meer.

11. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja hier braken de vliezen spontaan bij 39+6. Ongeveer 12 uur later begonnen de weeën.

12. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hier braken de vliezen ook spontaan met 39.0 weken. Met 39,1 is R. geboren.

13. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Hier beide keren spontaan gebroken, bij mijn oudste echt geknapt en bij de jongste meer een hogere vliesscheur. Ook beide kindjes in het vruchtwater gepoept (de eerste meteen en de tweede na 8 uur) en geen weeën

14. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Hier 3x spontaan gebroken vliezen!

15. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Bij me eerste wel met 39.3 weken bij mijn 2de zijn ze gebroken door de gyn ivm inleiding met 37 weken

16. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    3x met hulp gebroken , na gebroken vliezen kwam kindjes binnen de 30 min

17. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Nee, bij mij hebben ze in het ziekenhuis de vliezen gebroken. Ik ben dan ook ingeleid.

18. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Met 36+2 spontaan gebroken vliezen, daarna begonnen ook heel snel de weeën en 2 uur later ben ik bevallen.

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Bij de eerste wel, bij de tweede niet.

20. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    Jaaaaa :) en ik had het niet eens door :D
    Afgelopen maandag was ik boodschappen aan het doen bijj AH en voelde in ineens iets lopen , dacht ooh weer n klodder slijm :)
    dus ben rustig verder gegaan met boodschappen naar huis gefietst en lasagna gemaakt voor avondeten .... dochteer opgehaald van school en terug gebracht en toen ik naast mijn fiets stond voelde ik weer iets lopen maar was al naar de wc geweest en zo snel , zoveel urine spontaaan verliezen zonder aandrang leek me raar :)

weet wel waneer ze gebroken zijn dus om 8:45 in deAH maar had het pas om 13:30 door dat het mijn vliezen waren en ik steeds kleine beetjes vruchtwater liet lopen hahaha

Deel Deze Pagina